Warhammer Age of Sigmar | Combo of the Week XXVIII

Cześć,

Ostatni wpis z tej serii ukazał się niemal miesiąc temu więc powinienem chyba zmienić etykietę na "Combo of the Month"... Ale tak jak pisałem - nie chcę iść w ilość a w jakość.
Zapowiadane zmiany w GH2017 dają mi przekonanie, że nie zabraknie mi materiału na kolejne odcinki więc póki co, w okresie przejściowym zafundowałem sobie kolejne, małe ćwiczenie pod tytułem - jak wiele mortal woundów mogę wypłacić z jednego modelu.

Za głównego bohatera obrałem sobie jeden z moich ulubionych modeli - Lord of Khorne on Juggernaut a poniżej możecie poczytać co udało mi się z niego wycisnąć. Zapraszam!



Na wstępie muszę zaznaczyć, że aby było śmieszniej Lord of Khorne na "krówce" według Warscrolla zadaje maksymalnie D3 mortali w rundzie i to tylko wtedy kiedy szarżuje. Miałem więc naprawdę spore pole do popisu ale też i na szczęście Khorne ze swoim Battletome: Blades of Khorne daje naprawdę sporo możliwości synergii i buffowania jednostek.

PS. To kompletnie odjechane Combo opierające się na dwóch założeniach - idealnym scenariuszu zdarzeń (który przedstawie pod koniec wpisu) oraz budowane bez patrzenia na jego "grywalność". Chodziło tylko o maksymalizację zadawania mortali. 

Składniki:
  • Lord of Khorne on Juggernaut jako generał 140 punktów
  • Bloodsecrator 120 punktów
  • Slaughterpriest 100 punktów
  • Skullgrinder 80 punktów 
  • 5 x Wrathmongers 180 punktów (absolutnie niewymagani) 
  • 3 x 10 Chaos Marauders, Mk. of Khorne (tak, żeby nie było, że się nie da tym zagrać na 2k - da się bo 3 battleline się mieszczą)
  • 7 (!!! xD) x 3 Skullcrushers 1120 punktów (Tak to razem 21 Skullsrusherów)
  • Battalion - Brass Stampede 80 punktów 
To daje równiutkie, idealne wręcz 2000 punktów ;) wziętych i sformowanych tylko w jednym celu - żeby zrobić z Lorda prawdziwą kosiarkę.

Bonusy:

Lord of Khorne on Juggernaut - czyli bohater główny.

  • 8 wounds, 8" move, 3+ save, 3 ataki "góry" 3+/3+/-1/D3 + 3 ataki "dołu" 3+/3+/-/1
Trzeba jasno powiedzieć, że jak na LORDA KHORNE`a to szału nie ma co za każdym razem kiedy patrzę na jego scrolla mnie dziwi i smuci ;) Magia (widzicie to? Khorne i magia, magia, he, he, hehehe) otóż magia jest gdzie indziej...
  • Brass-Clad Shield: Abilitka - Jeśli ten model otrzyma obrażenia lub obrażenia śmiertelne w wyniku działania czaru, może je na 4+ zignorować
  • Murderous Charge: Abilitka - Jeśli ten model szarżuje i uda mu się zakończyć szarżę sukcesem wtedy za każdy wrogi unit w 1" rzucasz kością. Na 4+ otrzymuje on D3 mortal wounds.
  • Daemonic Axe: Abilitka - Jeśli rzut "To wound" równy jest 6 lub więcej, atak zadaje 3 obrażenia zamiast losowych D3.
  • Blood Stampede: Command Ability - Wybierasz 3 MORTAL KHORNE unity w 24". Do nastepnej fazy hero dodają one +1 do rzutów na zranienie jeśli szarżowały w tej turze.
  • Slaughterborn: Command Trait - Przerzuca wszystkie nieudane rzuty "To-hit"
  • Gorecleaver: Artefakt  - Dodaje +1 do renda wybranej broni generała oraz - przy rzucie "To wound" równym 6 lub więcej - generuje mortal woundy zamiast normalnych obrażeń w ilości równej dmg broni.
Bloodsecrator
 

  • Portal of Skulls: Abilitka TOTEMu - Jeśli wbije go w ziemię w fazie hero, wówczas wszystkie jednostki KHORNE w 18" otrzymują +1 atak KAŻDĄ bronią CC. 
  • Otrzymuje artefakt (dzięki batalionowi, mogę mieć w "armii" dwa) - TOTEM: Banner of Blood - jednostki w 8" mogą przerzucać rzuty na szarżę. 
Slaughterpriest
 

  •  Blood Blessing: Modlitwa - 4+, wybrana jednostka KHORNE w 16" otrzymuje bonus +1 do rzutów "To hit" 
Skullgrinder
 

  • Altar of Skulls: Abilitka - Jeśli ten model zabije w czasie bitwy bohatera lub potwora (HERO, MONSTER)  to do końca bitwy jednostki w 8" które będą atakować, za każdym trafieniem na 4+ będą generować nie jeden a dwa rzuty "To wound".
Wrathmongers
 
  • Crimson Haze: Abilitka - Wszystkie modele (swoje i wroga) w 3" od tej jednostki otrzymują +1 atak każdą bronią CC 
Brass Stampede Battalion

Naprawdę chciałbym kiedyś zagrać przeciwko Brass Stampede z maksymalną ilością unitów  (7) Skullcrusherów...
  • Avalanche of Brass: Abilitka - Jeśli w batalionie znajduje się maksymalna określona liczba jednostek (1 lord i 7 oddziałów Skullcrusherów) to  w hero phase rzucasz za każda jednostkę przeciwnika w 3" od jednostek wchodzących w skład batalionu. Na 2+ otrzymują one D3 mortali
  • Blood-scent: Abilitka - Jeśli jakakolwiek jednostka zostanie zabita w czasie bitwy, jednostki wchodzące w skłąd tego batalionu dodają +3 do wyniku rzutu na szarżę. 
  • Obliterating Charge: Abilitka - Jeśli jednostka z tego batalionu używa swojej abilitki Murderous Charge w 3" od innej jednostki z batalionu, nie wymagany jest rzut (4+). Jednostka ta zadaje automatycznie D3 mortali. 
Ufffff, kupa tego ale tak własnie wygląda kombinowanie z Khornem. Bez synergii jest słabo. Z synergiami - zobaczcie sami....

Efekt

Lord of Khorne bez buffów:
  • 8 wounds, 8" move, 3+ save, 3 ataki "góry" 3+/3+/-1/D3 + 3 ataki "dołu" 3+/3+/-/1
 Lord of Khorne z buffami:
  •  8 wounds, 8" move, 3+ save, 5 ataków "góry" 2+ re-roll/2+/-2/D3 + 5 ataków "dołu" 2+ re-roll/2+/-/1
Jest progres ale ja się pytam - gdzie te mortale? No i teraz dopiero zaczyna się kombinowanie z tego wszystkiego co nazbierałem. Lećmy więc według SCENARIUSZA IDEALNEGO.
  1. Wcześniej w czasie bitwy "zginęła" już cała jednostka (wroga albo własna) dzięki czemu wszystkie jednostki z Brass Stampede mają +3" do szarży.
  2. Jedną z tych zabitych jednostek był bohater przeciwnika, wprasowany w ziemię kowadłem Skullgrindera dzięki czemu teraz jednostki w odpowiedniej odległości przy hitach 4+ podwajają swoje rzuty na "To wound".
  3. Przeciwnik jest blisko moich oddziałów, pewnie już walczymy CC
  4. Jest moja tura w 3-4 rundzie bitwy a dzięki zabitym jednostkom mam przynajmniej 5 Blood Tithe, do tego mam szansę na podwójną turę.
  5. Zaczyna się moja faza Hero - Modlę się Slaughterpriestem o +1 to hit dla Lorda Khorna. (ma zatem To hit 2+ (góra i dół), które przerzuca dzięki swemu Command Traitowi.
  6. Bloodsecrator wbija kija (TOTEM) w ziemię - wszystkie jednostki Khorna dostają +1 atak w 18" i przerzuty szarży w 8" (oczywiście, generał Lord Khorna jest blisko). Ma więc już 4 ataki góry, 4 ataki dołu a do tego przerzuty szarży do której ma bonus +3" z Brass Stampede który to bonus wynika z zabicia jakiejś jednostki wcześniej w bitwie xD
  7. Wykorzystuję swoją command abilitkę - obdarzam nią oczywiście Lorda Khorna i wybrane jednostki Skullcrusherów. Mam zatem +1 do rzutów "To wound" jeśli będę szarżował - oznacza to, że ranię na 2+ ale co istotniejsze odpalam wszystkie swoje abilitki (daemonic Axe i Gorecleaver) nie na 6+ a na 5+ - o działaniu abilitek za chwilę. 
  8. Gdzieś blisko są też Wrathmongerzy którzy dodają mi +1 atak. Lord ma więc już 5 ataków z dołu, 5 ataków z góry, trafiających na 2+ z przerzutami i raniącymi na 2+.  
  9. W fazie Hero zadaje na 2+ D3 mortali (Brass Stampede)
  10. To dalej moja faza HERO więc wykorzystuje swoje Blood Tithe (5) i wykonuje w fazie hero pile-in i atak moim generałem.
  11. Mam zatem 5 ataków z góry wzmocnionych artefaktem dzięki czemu - trafiam na 2+ (bez przerzutów niestety - nie szarżowałem) i aktywuję "podwójne rzuty to wound" na 3+. Trafiam wszystko - IDEALNY SCENARIUSZ! - na 3+ dzięki czemu mam teraz 10 rzutów to wound z góry. Ranię na 3+ ORAZ na 6+ (MAGIA) zadaje nie losowe D3 a 3 dmg (Daemonic axe) z rendem -2 (Gorecleaver działa zawsze nie tylko na 6+) I CO WIĘCEJ każda z tych potencjalnych dziesięciu "6+" powoduje zamianę tych zwykłych 3 ran na 3 mortale. IDEALNY SCENARIUSZ - 10 x 6+ = 30 mortali w jedną rundę - średnio powinny wpaść jakieś 2-3 szóstki więc 9 mortali "gratis"zmiast zwykłych ran.
  12. Atak dołu - plaża - 5 ataków, 2+ re-roll/2+/-/1 - zabijam to z czym walczyłem i wbiłem (IDEALNY SCENARIUSZ) 35 ran z czego 33 mortali (bo +3 mortal z Brass Stampede) MAKS, średnio ok. 12 mortali + zwykłe rany). Zarobiłem minimum 1 Blood Tithe.
  13. Kolejne fazy (ruch pozwala mi się ustawić znów do optymalnej szarży - mam 8" move więc luz), podciągam wsparcie wrathmongerów, skullgrindera i ustawiam do szarży skullcrusherów.
  14. Szarża - mam +3" i przerzuty więc bez problemu wbijam się tam gdzie chciałem, najlepiej w dwa osobne unity. Podobnie udanie szarżują Skullcrusherzy i co tam da radę - chodzi teraz o jak największą młockę.
  15. Kolejna magia - Szarżowałem więc mam automatyczne D3 mortali za szarżę (dzięki Brass Stampede)
  16. Generał Lord of Khorne powtarza punkty 11-12 tyle, że teraz mam bonus +1 to wound z command abilitki bo szarżowałem więc ranię na 2+ ORAZ na 5+ (MAGIA) zadaje nie losowe D3 a 3 dmg (Daemonic axe) z rendem -2 (Gorecleaver) I CO WIĘCEJ każda z tych potencjalnych 10 "5+" powoduje zamianę tych zwykłych 3 ran na 3 mortale. IDEALNY SCENARIUSZ - 10 x 5+ = 30 mortali w jedną rundę. 
  17. Wymiata jedną-dwie jednostki zarabia więc kolejne 1-2 Blood Tithe. Reszta walk kończy się wybiciem kolejnych oddziałów znów więc "tankuje" do 3-5 Blood Tithe.
  18. W zależności od wyniku rzutu inicjatywy:
  19. Przegrałem - wykorzystuję 3 Blood Tithe do zaingerowania w fazę HERO przeciwnika - szarżuję swoim Lordem-kosiarką na cokolwiek w pobliżu - zadaję D3 mortali automatycznie za szarże i D3 za bycie w 3" od przeciwnika w fazie HERO. Razem 2xD3 mortali, max. 6 mortali. Niestety nie mogę zaatakować w fazie hero ale już znacznie osłabiłem jakiegoś monstera albo jednostkę z którą za chwilę będę walczył powtarzając punkty 11-12 i znów zasypując go gradem przerzucanych hitów, 2+ woundów z rendem -2. 
  20. Wygrałem - jeśli coś jest w 3" ode mnie - wykorzystuję 5 Blood Tithe i pile-inuje oraz atakuje wybrany cel Lordem-kosiarką (wcześniej oczywiście zadając D3 mortali za samo bycie w 3"), morduję to dzięki punktom 11-12 i znów zarabiam 1 Blood Tithe.
  21. Wygrałem v2 - powtarzam punkty 13-16 -> ruch, ustawienie wsparcia i skullcrusherów, szarża i wszystkie bonusy za nią przed samymi atakami kiedy znów na 5+ wbijam 3 mortale...
  22. Patrzę jak przeciwnik zbiera modele i obiecuje, że już nigdy nie zagra w tą popierd@#$ grę. 
Ok., Tak to wygląda w teorii. To wszystko jest możliwe, praktycznie niewykonalne (ze względu na ilość czynników które muszą się zbiec żeby działało to z maksymalną efektywnością czyli Skullgrinder zabijający bohatera, Wrathmongerzy dostatecznie blisko, odpowiednio dobre rzuty pozwalające na anihilowanie jednostek itd....) ale wciąż MOŻLIWE. ;)

Najbardziej podoba mi się combo abilitki Lorda - Daemonic Axe (6+ to wound powoduje automatyczne 3 dmg a nie losowe D3) połączonej z Gorecleaverem dodającym renda (łącznie -2) oraz zmieniającym te 3 rany w 3 mortale.
Trafianie lordem na 2+ z przerzutami gwarantuje to, że wszystko trafi, bonus ze Skullgrindera idealnie się z tym komponuje bo Slaughtepriest daje +1 to hit (póki modlitwy można stakować można spokojnie brać dwóch,  i zejść jeszcze niżej do 2+ re-roll odpalającego 2 rzuty na "To wound";)

Do tego bonusy zadające mortale z batalionu tylko mnożą mortale.
Wisienką na torcie są Blood Tithe`y umożliwiające mieszanie w hero phase - szarża? dodatkowa tura CC dla Ciebie w hero phase pomnażająca tylko obrażenia które zadajesz? Wszystko dzięki punktom które powinny lecieć szerokim strumieniem przy takiej rzezi jaką to combo czyni ;)

Oczywiście - mogłem coś pomieszać i coś przeoczyć bo jak widzieliście - sporo tego było, sporo zasad, sporo możliwości i sporo momentów w których coś mogłem źle zinterpretować albo o jakiejś zasadzie (albo jej fragmencie) zapomnieć - jeśli tak jest to dawajcie znać w komentarzach ;)

PS. Jak zwykle - wszystkie Combosy zebrane pod jedną etykieta znajdziecie TUTAJ

Dzięki i do następnego!
W.


4 komentarze:

  1. Srogo to wygląda. Pewnym problemem może być zgranie działań piechoty i kawalerii, tak, żeby się złapać z zasięgiem abilitek, ale potencjał na masakrę jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaryzykowałbym nawet, że niemożliwym jest takie zgranie - niestety przeciwnik zawsze będzie przeszkadzał ;) Ale jak się uda chociaż część z tego powyżej to już się Khorne cieszy!

      Usuń
  2. Opad szczęki! Opisałeś kombosa, którego odpalenie następuje 21 krokach! To poza moją zdolnością intelektualną :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I poza realnymi możliwościami spełnienia wszystkich warunków ;) Ale co tam, można czasem przenieść się w utopię Khorna i pomarzyć :)

      Usuń