Warhammer Age of Sigmar | Generals Handbook | VII ORDER

Cześć,

W cyklu opisującym GH2017 czas na opisy poszczególnych wielkich sojuszy. Czas na ostatni wpis z tej serii opisujący wielki sojusz ORDER. Zapewniający największą różnorodność całkowicie niepotrzebnych frakcji w stylu kilku odłamów elfów, sojusz ten skupia jednak pierońsko mocne frakcje jak Kharadroni, Stormcaści czy Sylvaneci.
Zmiany dotykają go chyba w nieco mniejszym stopniu niż inne sojusze ale i tak są znaczące.


Zanim zaczniemy - polecam resztę wpisów z serii:
A teraz do dzieła!

Order Battle Trait:
Defiant Avengers - ZMIANA - wszystkie jednostki ORDER niezależnie od tego w jakiej odległości od generała się znajdują mogą przerzucać testy Battleshock. Czyli w zasadzie jest lepiej niż było, pytanie komu potrzebne przerzuty?

Command Trait
1. Kolejna istotna zmiana. Można używać tego traitu w każdej hero phase. Na 5+ generał może użyć dwóch różnych command abilitek lub dwa razy inspiring presence. Znów 5+ więc abilitka mocno losowa chociaż działanie dobre.

2. Zmiana - jednostki w 6" od generała w ogóle nie musza zdawać battleshocków. - mocne, bardzo mocne do trzymania linii.
3. re-roll charge rolls - kolejna zmiana bo tylko dla generała i tylko szarży
4, 5, 6. Bez zmian

Artefakty
1. Dodana informacja, że artefakt działa również na wierzchowca.
2,3,4,5 Bez zmian
6.  Teraz Phoenix Stone leczy ranę w każdej hero phase nie tylko w Twojej. Kolejna dobra zmiana.

Ogólnie mam wrażenie, że abilitki i artefakty zostały odpowiednio poprawione, lekkie zmiany w ich działaniu sprawiają, ze są dużo ciekawsze i przydatniejsze niż ich wcześniejsze wersje.

Allegiance Abilities:
  1. Darkling Covens
  2. Dispossessed
  3. Free Peoples
  4. Fyreslayers
  5. Seraphon
  6. Wanderers
Ad1. Jest klimat starych Dark Elfów - WRESZCIE! Szkoda tylko że armia opiera się na dwóch bohaterach (Sorceress) i kilku dosłownie oddziałach.
 
Świetny Battle trait polegający na pracy zespołowej - w skrócie poszczególne jednostki wzajemnie wliczają się do ilości modeli potrzebnych aby wzmocnić siłe ataków/zwiększyć siłę ataków. Minus jest taki, że jednostki te muszą trzymać się razem
Świetny też jest trait który za cenę 1 mortala pozwala autoamtycznie zdać battleshocka.

Ad2. Stare krasie - ich podstawowym zyskiem z GH staje się "niełamliwość". na 1-3 (1-4 z command traitem) zdają automatycznie battleshocka więc ciężko będzie ruszyć tym bardziej, że mają też sporo innych "bravery" polepszaczy.



Z ciekawostek - dostają też jakąś formę deep strike opartą o artefakt.

Ad3. Wraca stare dobre - oddziały mogą się wspierać (strzelając, kontrszarżując) pod warunkiem , że są blisko siebie. Minus jest taki, że jednostka główna takiej formacji musi mieć minimum 20 modeli na starcie. Pamiętam tą mechanike jeszcze chyba z 6 edycji.

Problem z resztą artefaktów i traitów jest taki, że bohaterowi Free Peoples są raczej słabi więc nawet jeśli się ich zboostuje nie dadzą rady za wiele zrobić. Stąd lepiej inwestować w te które wspierają oddziały (zwłaszcza strzelców bo comba opisywane przeze mnie dalej wydają się działać) Szkoda natomiast, że Celestial Hurricanum tak podrożało bo dalej jest idealnym sojusznikiem tej frakcji...

Ad4. Fyreslayersi wydają się być nowymi Stormcastami - inne armie nerfią a Ci stają się coraz lepsi i lepsi. Tańsi, ze starter boxem, dwoma nowymi batalionami i świetnymi traitami mogą być częstymi goścmi na pierwszych stołach.

 

Mają wygar, mają odpornośc, mają deep strike, mają potwory i mają dobre jednostki hordowe. Teraz to wszystko spierane artefaktami traitami - boję się, że zdominują metę. :.

Ad5. Seraphoni mieli do tej pory battletome ale nie mieli artefaktów i traitów.
Teraz mają i jedno i drugie. Do tego command traity dostosowane do generała (w zależności od tego czy generałem armii jest slann, saurus czy skink możesz wybierać z trzech róznych tabel), do tego abilitka pozwalająca teleportować wybraną jednostkę po stole (kolejny deep strike) i dispelowanie zaklęc przez slanna niezależnie od tego w któym miejscu zaklęcie zostało rzucone - nieźle



Spora obniżka w punktach za Kroaka i z tej armii można będzie wykrzesać naprawdę spory potencjał!

Ad6. Wanderersi.... Kurcze liczyłem na więcej. Ich abilitka pozwalająca znikać z krawędzi stołu mogłaby być świetna gdyby nie to, ze bazowo muszą pojawić się na tej samej krawędzi, 9" od przeciwnika.
Na szczęscie jest command trait który pozwala im wychodzić z dowolnej krawędzi ale... to już właśnie wymaga uzycia command traita.
Uciekanie z walki jako kolejny battle trait jest świetne tyle że często bywa tak, że z bardzo wrażliwych jednostek wanderesów niewiele zostaje po pierwszej rundzie.
 
Reszta traitów i artefaktów - moim zdaniem słaba i powodująca, ze armia jako samodzielna siła raczej nie będzie miała wiele do powiedzenia. Ratunkiem mogą tu być sojusznicy - przede wszystkim Sylvaneci zapewniający twardego bohatera.

1 komentarz:

  1. 52 year old Data Coordiator Florence Josey, hailing from Listuguj Mi'gmaq First Nation enjoys watching movies like "Whisperers, The" and Sand art. Took a trip to Ha Long Bay and drives a Ferrari 250 LWB California Spider Competizione. link do strony internetowej

    OdpowiedzUsuń