W cyklu opisującym GH2017 czas na opisy poszczególnych wielkich sojuszy. Czas na ostatni wpis z tej serii opisujący wielki sojusz ORDER. Zapewniający największą różnorodność całkowicie niepotrzebnych frakcji w stylu kilku odłamów elfów, sojusz ten skupia jednak pierońsko mocne frakcje jak Kharadroni, Stormcaści czy Sylvaneci.
Zmiany dotykają go chyba w nieco mniejszym stopniu niż inne sojusze ale i tak są znaczące.
- GH 2017 - Zasady i Scenariusze
- GH 2017 - Zmiany w punktach Matched Play
- GH 2017 - Siege, Multiplayer, Narrative, Open Play
- GH 2017 - Chaos
- GH 2017 - Death
- GH 2017 - Destruction
- GH 2017 - Order
Order Battle Trait:
Defiant Avengers - ZMIANA - wszystkie jednostki ORDER niezależnie od tego w jakiej odległości od generała się znajdują mogą przerzucać testy Battleshock. Czyli w zasadzie jest lepiej niż było, pytanie komu potrzebne przerzuty?
Command Trait
1. Kolejna istotna zmiana. Można używać tego traitu w każdej hero phase. Na 5+ generał może użyć dwóch różnych command abilitek lub dwa razy inspiring presence. Znów 5+ więc abilitka mocno losowa chociaż działanie dobre.
2. Zmiana - jednostki w 6" od generała w ogóle nie musza zdawać battleshocków. - mocne, bardzo mocne do trzymania linii.
3. re-roll charge rolls - kolejna zmiana bo tylko dla generała i tylko szarży
4, 5, 6. Bez zmian
Artefakty
1. Dodana informacja, że artefakt działa również na wierzchowca.
2,3,4,5 Bez zmian
6. Teraz Phoenix Stone leczy ranę w każdej hero phase nie tylko w Twojej. Kolejna dobra zmiana.
Ogólnie mam wrażenie, że abilitki i artefakty zostały odpowiednio poprawione, lekkie zmiany w ich działaniu sprawiają, ze są dużo ciekawsze i przydatniejsze niż ich wcześniejsze wersje.
Allegiance Abilities:
- Darkling Covens
- Dispossessed
- Free Peoples
- Fyreslayers
- Seraphon
- Wanderers
Świetny też jest trait który za cenę 1 mortala pozwala autoamtycznie zdać battleshocka.
Ad2. Stare krasie - ich podstawowym zyskiem z GH staje się "niełamliwość". na 1-3 (1-4 z command traitem) zdają automatycznie battleshocka więc ciężko będzie ruszyć tym bardziej, że mają też sporo innych "bravery" polepszaczy.
Z ciekawostek - dostają też jakąś formę deep strike opartą o artefakt.
Ad3. Wraca stare dobre - oddziały mogą się wspierać (strzelając, kontrszarżując) pod warunkiem , że są blisko siebie. Minus jest taki, że jednostka główna takiej formacji musi mieć minimum 20 modeli na starcie. Pamiętam tą mechanike jeszcze chyba z 6 edycji.
Ad4. Fyreslayersi wydają się być nowymi Stormcastami - inne armie nerfią a Ci stają się coraz lepsi i lepsi. Tańsi, ze starter boxem, dwoma nowymi batalionami i świetnymi traitami mogą być częstymi goścmi na pierwszych stołach.
Mają wygar, mają odpornośc, mają deep strike, mają potwory i mają dobre jednostki hordowe. Teraz to wszystko spierane artefaktami traitami - boję się, że zdominują metę. :.
Ad5. Seraphoni mieli do tej pory battletome ale nie mieli artefaktów i traitów.
Teraz mają i jedno i drugie. Do tego command traity dostosowane do generała (w zależności od tego czy generałem armii jest slann, saurus czy skink możesz wybierać z trzech róznych tabel), do tego abilitka pozwalająca teleportować wybraną jednostkę po stole (kolejny deep strike) i dispelowanie zaklęc przez slanna niezależnie od tego w któym miejscu zaklęcie zostało rzucone - nieźle
Spora obniżka w punktach za Kroaka i z tej armii można będzie wykrzesać naprawdę spory potencjał!
Ad6. Wanderersi.... Kurcze liczyłem na więcej. Ich abilitka pozwalająca znikać z krawędzi stołu mogłaby być świetna gdyby nie to, ze bazowo muszą pojawić się na tej samej krawędzi, 9" od przeciwnika.
Na szczęscie jest command trait który pozwala im wychodzić z dowolnej krawędzi ale... to już właśnie wymaga uzycia command traita.
Uciekanie z walki jako kolejny battle trait jest świetne tyle że często bywa tak, że z bardzo wrażliwych jednostek wanderesów niewiele zostaje po pierwszej rundzie.
Reszta traitów i artefaktów - moim zdaniem słaba i powodująca, ze armia jako samodzielna siła raczej nie będzie miała wiele do powiedzenia. Ratunkiem mogą tu być sojusznicy - przede wszystkim Sylvaneci zapewniający twardego bohatera.
52 year old Data Coordiator Florence Josey, hailing from Listuguj Mi'gmaq First Nation enjoys watching movies like "Whisperers, The" and Sand art. Took a trip to Ha Long Bay and drives a Ferrari 250 LWB California Spider Competizione. link do strony internetowej
OdpowiedzUsuń