W cyklu opisującym GH2017 czas na opisy poszczególnych wielkich sojuszy. Destruction to taki "mix-bag". Z jednej strony sporo otrzymali przy GH2017 z drugiej strony wprowadzenie kilku zasad (brak możliwości dublowania artefaktów, abilitki działające tylko na jeźdźca nei na wierzchowca i przycięcie kluczowych abilitek i artefaktów) sprawiło, że moim zdaniem Destrukcja wyszła dość słabo na nowej edycji. PEwnie czas to jeszcze zweryfikuje.
- GH 2017 - Zasady i Scenariusze
- GH 2017 - Zmiany w punktach Matched Play
- GH 2017 - Siege, Multiplayer, Narrative, Open Play
- GH 2017 - Chaos
- GH 2017 - Death
- GH 2017 - Destruction
- GH 2017 - Order
Destruction Battle Trait:
AUĆ! Z mobilności zostają drzazgi. Nie ma już dodatkowych, automatycznych ruchów w Hero phase. Teraz rzucasz kością za generała i każdego bohatera. Przy rzucie = 6 możesz wybrać jeden unit który poruszy się o 6" lub wykona pile-in jeśli jest w 3" od przeciwnika, może też spróbować zaszarżować. To rzecz jasna spory nerf. Coś co opiera się na rzucie, w dodatku konieczność wyrzucenia "6" z góry jest słabsze od automatycznego ruchu. Destrukcja mocno na tym ucierpi.
Command Trait:
1. Kolejny cios - trait zdejmuje tylko cover z terenu, nie wpływa na jego abilitki. Czyli koniec z niszczeniem lasów. Jedyne co Destrukcja może zrobić to wyłączyć "dawanie" save przez teren. Czyli trait do kosza.
2. Działa tylko na bohatera nie na wierzchowca (papa Maw-Crusha).
3. Zmiana w wordingu i zmiana działania - teraz hero dostaje +1 to hit jeśli otrzymał jakieś rany. Nie dostaje +1 to wound jeśli spadł poniżej połowy ran (tak jak to było wcześniej). Kolejny nerf....
4. Ale ten jest gorszy. Bellowing Tyrant daje teraz +1 do szarży i biegu i możliwość wykorzystania bravery generała. Nie ma porównania do wcześniejszego działania - to zaboli BARDZO MOCNO
5. Bez zmian
6. Zamiast +2, dodaje +1 do rzutu na Battle Trait Rampaging Destroyers. Prawdopodobnie najlepsze bo stakuje się z zasadą battle trait (generał ma +2 do rzutu) dając efektywne 3+ do rzutu. Wystarcz więc 3+ aby uaktywnić abilitkę w przypadku rzutu "generalskiego". To może pomóc...
Artefakty:
1. Bez zmian
2. Zamiast 4+ jest 5+ - "pain train" dla destrukcji wciąż się rozpędza...
3,4,5
6. Pain Train dojeżdża do stacji końcowej. Battle Brew jest teraz Once per Battle (CIOS), Przy jednym łyku HERO dostaje +1 to hit, to wound (ale nie wierzchowiec i tylko do następnej hero fazy!). Przy dwóch łykach dostaje +2 to hit, to wound (do następnej hero fazy) ale otrzymuje też w gratisie D6 mortali! Dramat destrukcji, zabrali wszystko co najlepsze - Rampaging Destroyers, Bellowing Tyrant i Battle Brew.
Allegiance Abilities:
- Ironjawz
Ironjawsi mieli pecha - ich Battletome wyszedł tuż przed generalnym odświeżeniem tych książek w związku z czym nie mieli do tej pory ani abilitek ani artefaktów.
Do tego dostali dwa bataliony (duże, składające się z mniejszych co oznacza, że są strasznie drogie w użyciu) któe jednak nie dają jakiegoś niesamowitego kopa.
Siła Ironjawz dalej leży w brutalnej... sile i ataku frontalnym.
Poza stałym Battle traitem dla destrukcji dostają również a abilitki armijnej +1 do szarży i możliwość wykonania pile-in i ataku po tym jak inna jednostka IRONJAWZ w pobliżu wytnie jednostkę przeciwnika w pień.
Co do command traitów i artefaktów to wydaje mi się, że najmocniejsze będą:
artefakt: jednostki IRONJAWZ w 6" od posiadacza artefaktu nie muszą zdawać battleshocków jeśli posiadacz tego artefaktu zabije jakiś model w ostatniej fazie CC. Ponieważ bravery i battleshocki są piętą achillesową potężnych brutów to niewrażliwośc nań może im sporo dać.
command trait: Brutish cunning - czyli możliwość przerwania tury szarż nieprzyjaciela i na 5+ zaszarżowania jednostką IRONJAWZ będącą w 6" od generała. Blookady szarż i ogólnie mieszanie szyków nieprzyjacielowi jest zawse potrzebne i wskazane.
Reszta traitów i artefaktów to mieszanina dodatków sprawiających że bohater jest jeszcze mocniejszy (to te słabsze) i dodające buffy jednostkom - to te mocniejsze.
Ogólnie - Nie dostali tak wiele jak powinni - brakuje teraz mobilności i przez to widzę problem. Zanim dojdą do walki mogą zostać rozstrzelani albo zablokowani..
To tyle!
W.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz