Warhammer Age of Sigmar | Generals Handbook | II Zmiany w punktach Matched Play

Cześć,

Kontynuuję serię wpisów dotyczących GH2017.
W tym na tapetę idzie temat gorący i już dość dobrze znany - zmiany w punktach poszczególnych jednostek.
Przyznam szczerze, że ilość zmian jest ogromna. Zmiany dotknęły naprawdę wielu jednostek, nie tylko tych w których zmian się spodziewaliśmy.

W dodatku BARDZO podrożały bataliony co jest sporym zaskoczeniem. GW już wytłumaczyło, że zgodnie z oczekiwaniami community ogranicza wpływ "one drop armies" na metę. Do tego większość z nas zgadza się, że możliwości batalionów (dodatkowy artefakt dla armii, mniej dropów, dodatkowe abilitki jednostek wchodzących w skład batalionów) były do tej pory mocno niedoszacowane i w obecnym kształcie wydają się bardziej dopracowane (pomimo tego, że zmiany w batalionach są bolesne).
A. Zapomniałbym o jeszcze jednej kwestii związanej z batalionami - frakcje które teraz otrzymują swoje traity i artefakty nadal byłyby mocno "pod kreską" w porównaniu z tymi które mają własne bataliony z powodów o których pisałem nieco wyżej. W momencie kiedy bataliony drożeją i trudniej je upchnąć poziom nieco się wyrównuje.

Do rzeczy jednak - skupię się na kluczowych jednostkach których zmiany były najmocniej oczekiwane, dodam też kilka ciekawych przykładów zmian. Postaram się też oszacować kilka bardzo mocnych do tej pory armii na nowe punkty.
Zaczynajmy!

Tzaangor Skyfires - 200 punktów (+)
Bloodletters - 110 punktów/10 (+)
Kurnoth Hunters - 220 punktów !(-) ze 180!
Stormfiends - 300 punktów (0)
Aether-Khemist - 140 punktów (+)
Harbinger of Decay - 140 punktów (0)
Wrath of Khorne Bloodthirster - 330 punktów (-)
Varanguard - 300 punktów ! (-)
Nagash - 800 punktów (-) z 900!
Huskard on Thundertusk 380 punktów (+)
Savage Orruk Arrowboyz 120 punktów (+) (składnik podstawowy Kunnin Ruk)
Megaboss on Maw-Crusha 420 punktów (-)
Celestial Hurricanum 380 punktów (+)
Lord Kroak 450 punktów (-) z 540!

Jak widać podstawowe jednostki szerzące zniszczenie n stołach i uznawane za największe "OP" dostały podwyżkę punktową. Czy sprawiedliwą? Trudno się wypowiadać w tym temacie bowiem cięzko ocenić jak w obecnej mecie będą się one sprawdzać (i jak będą zachowywać się w całej armii której reszta oddziałów też staniała/podrożała) ALE już na pierwszy rzut oka widać, że BARDZO dużą podwyżkę zanotowali Kurnoci.
Obniżki na dużych bohaterach to standard - Nagash, Alarielle, Gordrakk - wszyscy potanieli (Alarielle o 20 punktów, Gordrakk o 80, Nagash az o 100) ale czy przełoży się to na ich częstsze występowanie na stołach? Tutaj znów wpływ na to mogą mieć inne zmiany (mniej artefaktów których imienni bohaterowie i tak nie mogą brać)
Ogólnie wydaje się, że GW mocno wsłuchiwało się w głosy community, pytanie tylko czy nie zbyt mocno i nie dokonało zmian w oparciu o nie do końca sprawdzone mechanizmy.

Jak to wygląda w kilku mocnych do tej pory armiach?*
*w nawiasach stary koszt, poza nawiasami nowy.

Treelord ancient (300) 300
Durthu (400) 400
Branchwych (100) 80
10 dryads (120) 100
10 dryads (120) 100
5 tree revenants (100) 80
3 Kurnoth hunters (180) 220
3 Kurnoth hunters (180) 220
6 Kurnoth hunters (360) 440
Household (20) 70
Free spirits (40) 90
Gnalroot wargrove (80) 180

To t a l   (2000) - 2280

=================

Tzaangor Shaman (120) 160
Tzaangor Shaman (120) 160
Tzaangor Shaman (120) 160
10 x Chaos Marauders (60) 60
10 x Chaos Marauders(60) 60
10 x Chaos Marauders(60) 60
6 x Tzaangor Enlightened on Disc (320) 320
9 x Tzaangor Skyfires(480) 600
9 x Tzaangor Skyfires (480) 600
Skyshoal Coven (80) 130
Arcanite Cabal (50) 100

Total: (1950) - 2410

=================

Arkanaut Admiral(140) 140
Aether-Khemist(100) 140
Aether-Khemist(100) 140
Aether-Khemist(100) 140
Aether-Khemist(100) 140
10 x Arkanauts(120) 120
10 x Arkanauts(120) 120
10 x Arkanauts(120) 120
12 x Endrinriggers(480) 480
3 x Skywardens(100) 100
Arkanaut Ironclad(440) 440
Iron Sky Command(80) 140

Total (2000) - 2220

=================

Frostlord on Stonehorn(460) 460
Frostlord on Stonehorn(460) 460
Savage Big Boss(100) 120
10 x Savage Orruks(100) 120
10 x Savage Orruks(100) 120
10 x Savage Orruks(100) 120
Thundertusk Beastriders(320) 360
30 x Savage Orruk Arrowboys(300) 360
Kunnin' Rukk (60) 160

Total: (2000) - 2280

==================

Kroak (540) 450
Astrolith Bearer (160) 160
Star Seer (160) 200
Tenehuain (80) 80
Eternity Warden (140) 140

10 skinks (80) 80
10 skinks (80) 80
5 Saurus Guard (100) 100
9 Ripperdactyls (420) 420
Summoning (100) 100

Shadow Strike Formation (120) 170

Total: (1980) - 1980

===================

Knight-Heraldor (120) 120
Knight-Heraldor (120) 120
Lord-Relictor (80)80
Lord-Celestant On Dracoth (220) 220
Knight-Venator (120) 120
5 x Judicators (160) -Skybolt Bows 160
5 x Judicators (160) -Skybolt Bows 160
5 x Judicators (160) -Skybolt Bows 160
10 x Paladin Retributors (440) 440
5 x Paladin Protectors (200) 200
3 x Prosecutors with Stormcall Javelins (80) 100
Hammerstrike Force (120) 220
To t a l :   (1980) - 2100

Jak widać większość "serów" podrożała i to znacznie dlatego cieszę się bardzo na myśl o tworzeniu kolejnych! Większość problemów da się obejść zmniejszając liczbę batalionów które do tej pory zapewniały one dropa i więcej artefaktów.
Bataliony w ogóle teraz będą dużym wyzwaniem, trzeba się bezie zastanowić dwa razy czy na pewno potrzebujemy ich bonusów bowiem koszt MUSI się zwrócić a nie zawsze będzie miał okazje.
Duże znaczenie mają tu też jednostki które zawsze pozostają w cieniu - to ich zmiany punktowe mogą teraz przesądzać o możliwości brania większej ilości elity (przykładowo Kurnoci zdrożeli o 40 punktów/unit ALE jednocześnie driady staniały o 20/unit, podobnie jak Branchwych i Branchwraith - i już koszt się wyrównuje...).

Dajcie znać co sądzicie o zmianach w punktach i gdzie GW poszło najbardziej po bandzie!

Do następnego!
W.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz