NEWS 05-08-2017 | General`s Handbook 2017 - Order

Cześć!

Dzisiaj naprawdę krótko bo raz, że weekend, dwa, że wakacje, trzy, że kadra gra ETC 9th ;) a cztery, że i temat na który czekałem z naprawdę ogromnymi nadziejami GW potraktowało trochę... po macoszemu.


ORDER a wiec wiodąca siła - zarówno turniejowo jak i fluffowo no i też przy okazji wydawniczo - miał być wisienką, szczególnym płatkiem który jak zwykle dostanie to co najciekawsze i najlepsze.
Na razie dostał bardzo mało konkretny "preview" z którego wynika, że GW pokochało nagie krasnoludy miłością tyleż nagłą i gorącą co dla mnie kompletnie niezrozumiałą. Idąc dalej mamy też dalsze dowody na to, że AoS skręci przy okazji GH2017 jeszcze bardziej w stronę strzelających serów oraz kilka informacji dotyczących tego, że teraz to już absolutnie każda armia będzie się teleportować (albo zasuwać po nim w tempie TGV). Na koniec zaś dowiadujemy się, że Stormcastom brakowało do tej pory magów i maszyn zaś dzięki systemu sojuszników będą mogli mieć i jedno i drugie ;)

Lećmy zatem po kolei!

"Allies" - DALEJ NIE WIADOMO DOKŁADNIE JAK WYGLĄDA TA MECHNIKA. Zamiast pisać sążniste opisy jako to dzielni Wanderersi łączą swe siły z Sylvaneth`em (serio? nigdy bym się nie domyślił) mogliby wrzucić informacje dotyczącą tego czy "Allies" będzie jakoś dodatkowo ograniczane.
Na razie wiemy, że będzie oparte pewnie na SK i że każda armia będzie miała swoja listę sojuszy w które może wejść. Super.
Ja natomiast chcę wiedzieć - bo to kluczowe - czy jako sojuszników będzie można dobrać dowolną jednostkę z danej armii czy tylko niektóre.
Dlaczego to tak istotne? Ano choćby zostają w orderze - jeśli można brać battleline`y jako sojuszników to już widzę stoły po których w większości zaczynają zasuwać najtańsze skinki jako battleline w każdej armii w której będą mogły grać. Dlaczego? Bo są tanie i bo mają ld10. Jeśli wiesz, że Twoje battleline nie są dobre to bierzesz je w jak najmniejszej ilości, żeby ten "podatek" zabolał Cię jak najmniej. Tego dalej nie wiemy - z opisu wynika, że jako sojuszników będzie można brać duże monstery, ewentualnie bohaterów ale nic o innych jednostkach. (albo coś przegapiłem?)
Przy okazji wczoraj dowiedzieliśmy się też, że ScE mogą podbić do każdej armii Orderu. Zrozumiałe i oczywiste fluffowo i biznesowo.

Frakcje o których czegoś się dowiedzieliśmy:

Wanderers - będą mieli opcję Melt Away - czyli ucieczka z combatu nie spowoduje braku możliwości strzelania.
 

Dodatkowo - co istotniejsze i co początkowo zostało zignorowane - jest też zapis o tym, że będą mogli "uciekać" poza stół przy dowolnej krawędzi i na niego wracać (i tu już bez konkretów skąd będą wychodzić ale można się spodziewać miłej niespodzianki...)
Melt Away jakoś szczególnie mnie wzrusza bo Wanderersi dzielą się w zasadzie na dwie grupy jednostek - takie, które jak już walczą to za diabła nie mogą się ruszyć (Eterna Guard) i takie które never-ever nie powinny się znaleźć w CC bo jak już w nim będą to umrą zanim się wycofają. Tak więc - jak wszędzie - zwiększona mobilność i bonusy do strzelania.

Seraphons - Oni mają już swój podręcznik więc dostaną to co dostać powinni - traity, artefakty i co ciekawe dwa bataliony. Już zapowiedziano, że będę mieli opcję teleportowania Allegiance Ability - Lords of Space and Time - wybrana jednostka jest zbierana ze stołu i pojawia się 9" od przeciwnika. Jak już pisałem - WSZYSTKO musi mieć taką opcję więc specjalnie nie dziwi. Nie wiadomo ile jednostek może się w ten sposób przemieścić. Reszta bez zmian - wyskakują 9" od przeciwnika i albo-albo - albo doszarzują albo mają problem. Szału raczej się tu nei spodziewam bo i Seraphoni do tej pory nie opierają się na jakiejś mocnej szarży frontalnej a bardziej na Riprredactylach które spada i zabija mając przy tym nadzieję, że zabiło na tyle dużo aby resztę dobił Kroak i bastiladon/Engine of the Gods.

Dispossessed - Klimat. Battle Trait który sprawia, że przy rzucie na Battleshock i wyniku 1,2,3 test battleshock traktuje się jako zdany niezależnie od modyfikatorów.  Mocna rzecz. Już wcześniej comba z niezniszczalnymi ironbreakerami chodziły po necie teraz to tylko dodaje im "twardości".

No wreszcie. Krasnoludy nie uciekają!
Do tego dodać trzeba ich artefakty z których jeden - "Ancestral Pickaxe" - rzecz jasna pozwala się zakopać a następnie wykopać 9" od przeciwnika jego posiadaczowi i jednej jednostce kraśków. TELEPORT DLA WSZYSTKICH!

To niemożliwe, żeby jakaś armia nie miała teleportu. Dajmy im Kilof Przodków!
No i na koniec (prawie) - nowe wyjątkowe płatki śniegu Fyreslayers - Serio te krasie w ciągu pół roku przeszły drogę od totalnego olania zaraz po wydaniu przez GW do sytuacji w której dostają wszystko naraz i teraz trochę się boję otworzyć lodówkę. Po pierwsze - już jakiś czas temu obniżono punkty za jednostki (bo fakt - byli drodzy punktowo). Dwa - dostali starter więc sprzedaż powinna wystrzelić tym bardziej, że jest to bardzo opłacalny starter. Trzy - nowe traity, abilitki i artefakty które już teraz i na pierwszy rzut oka widać będą się pięknie uzupełniać z ich abilitkami ze scrolli tworząc prawdziwie wredną i mocna armię.

 "Stratatagemy" jednorazowego użytku przedstawione wczoraj są naprawdę mocne. To nic, że tylko raz na grę - tak naprawdę więcej nie trzeba bo AoS taki już jest, że często ten "jeden raz na grę" decyduje o wygranej ;)
PS. Massive Regiment też zdecydowanie robią "dobrze" Fyreslayerom bo wbrew pozorom oni się na hordach nagich krasi opierają bardzo mocno (niestety bo przez to jeszcze bardziej idzie w górę cena w złotych polskich jakie trzeba będzie wydać na armię).

Na koniec jeszcze GW dodało tylko, że podstawowa abilitka Orderu również się "ulepsza". Teraz już nie tylko w pobliżu bohaterów ale wszystkie jednostki Order będą mogły przerzucać swoje Battleshocki - zmiana niewielka ale zawsze na plus.

Tak, i to tyle. 
Tyle. 
Podsumowując - więcej teleportów i mobilności - niektóre bitwy będą naprawdę szalone pod tym względem to jest to co rzuca mi się w oczy najbardziej.
Drugie to wciąż bardzo wiele niejasności w tych zasadach które przedstawiają - Massive Regiments, Allies - niby coś wiemy ale nie wiemy wszystkiego. Wiem, że to zajawki ale jeśli już tak istotne dla mechaniki zasady zajawiają to mogliby wrzucić wszystkie "paragafy" tych zasad. (Tak, bo dalej nie wiem czy każdy unit będzie korzystał z zasady massive regiments? Tzaangory? Kurnoci xD? Endrinriggers?) 

Ogólnie - o ile Death mnie zaciekawił to Order tak trochę... rozczarował. Liczyłem na więcej ale być może to więcej będzie tkwiło w abilitkach tych frakcji które je dostaną. 

GW zapowiada kolejne "Zajawki" (Destrukcja i Chaos nie mogą być gorsze) w "kolejnych tygodniach" czyli chyba można założyć, że pre-ordery ruszą 19-08.

Czekam! ;)

A tymczasem - do nastepnego!
W.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz