Warhammer Age of Sigmar | Jak ugryźć 2000 punktów

Cześć

Powoli przeskakuję z 1500 na 2000 punktów.
Szukam w związku z tym optymalnych zestawień na 2000 punktów, będących przy tym rozwinięciem armii Sylvaneth (albo szerzej Order jednak opartej w znacznym stopniu o Sylvaneth właśnie i opcje bardzo mocnej fazy hero i shootingu).


Rozważam trzy opcje  i zapewne wszystkie trzy będę w następnych tygodniach testował.
Zerknijcie ze mną ;)

Opcja 1
Tak  - Jest Alarielle co na pewno niektórych ucieszy (ze względu na to, że w każdej bitwie ginie). 
Ta lista jest jednak nieco inna w porównaniu do tych którymi grałem do tej pory. Po pierwsze - to naprawdę spory "Monster Mash" - armia oparta na dużych behemotach - Mamy Alarielle, Durthu i generycznego Treelorda, do tego 2 x w Kurnothów a więc kolejne multiwoundowe modele, które mogą WSZSYSTKIE mogą korzystać z leczenia Alarielle, do tego Durthu może brać na siebie rany Alarielki dzięki swej abilitce (to jeden z kluczowych elementów rozpiski - Alarielle ma leczyć wszystko dzięki abilitce i czarowi. W praktyce oznacza to, że przeciwnik musi koncentrować się na jednym dużym modelu jeśli chce go się pozbyć bo inaczej jestem w stanie wyleczyć go o D3+D6 woundów/tura). Do tego oczywiście screen z driad. 
Niestety - nie mieści się tu zbyt wiele batalionów - udało się wepchnąć tylko Household, któy zmniejsza nieco ilość dropów dając mi tym szansę na wybór inicjatywy w pierwszej rundzie. 
Minusem jest mała liczba potencjalnych lasów na stole - nie mam kim zadrzewiać no i - tylko dwóch bohaterów co może być minusem w "Three Places of Power".

Opcja 2
Nie powiem - mocno się ku niej skłaniam - jest idealnym według mnie połączeniem ogromnej siły w fazie magii oraz niewiele mniejszej w fazie shootingu (no i jest sporo Kurnothów! ;) ). 
Centralnymi postaciami są tutaj bohaterowie z których każdy ma swoje zadanie do spełnienia. Hurricanum oczywiście wspomaga strzelajacych Kurnothów (+1 to hit bubble), jeśli do tego jest gdzieś w okolicy Damned Terrain to Kurnoci trafiają na 2+ w 30"..., do tego daje bardzo istotny +1 to cast dla magów orderu... Wśród których jest Branchwych na Vortexie - tak, będę chciał sprawdzić jak sobie poradzi to combo, które zarzuciłem jakiś czas temu. Bonus od Hurricanum, z czaru Thorne of Vines i z samego Vortexu powinny dać naprawdę sporego kopa jej czarowi i zadawać sporo mortali. Treelord... jak zwykle - Ma trzymać wszystko w kupie, przywoływać lasy i leczyć zaporę z Kurnotów, którzy mają - tak jak w Modlinie stanowić zaporę nie do przejścia dla wszystkiego co podejdzie. W odwodzie tylko jeden oddział kos co może być niewystarczające. Trochę obawiam się w tym przypadku tego co miało miejsce w Modlinie - wytrzymałe i dobre do osłabiania przeciwników i wygrywania bitew ale zbyt słabe aby ubić sporo punktów (chociaż tutaj liczę na hurricanum i Branchwych - zadające dużo mortali na odległość jednostki). Sądzę, że będę próbował tego zestawu w pierwszej kolejności bo... naprawdę podoba mi się to zestawienie (i naprawdę sądzę, że to miałoby ogromne szanse wygrać nawet z czymś pokroju armii Papy z Modlina).

Opcja 3
Uffff, tu już tylko ciężki (bardzo, bardzo ciężki - front armii czerwonej mógłby się uczyć) shooting oparty o bonus z Hurricanum (+1 to hit). Minimum punktów zainwestowanych w battleline - również strzelające (i to jak - Waywatcherzy są jednym z ciekawszych pomysłów z armii Wanderers), do tego mogą stanowić screen przeciw szczególnie morderczym szarżom... Screenować mają zaś - całe stada Kurnothów. Tutaj waham się jeszcze pomiędzy uzbrojeniem ich. 5 jednostek z których 3 albo cztery chciałbym widzieć z łukami ale nie mogę zapominać o CC stąd 1-2 jednostki które powinny być złożone pod walkę wręcz właśnie. Określenie najlepszej opcji będzie wymagało zapewne kilku gier ale najlepszym wyjściem może się okazać pójście na całość i jednak zwiększenie ilości łuków do maksimum.Do tego Treelord - raz, ze to solidna opcja w CC, dwa, że on też ma bańkę -1 to hit jeśli tupnie a trzy, że to może być fire magnet który odciągnie nieco ognia od hurricanum.

Opcja 4
...czyli coś co być moze urodzi się gdzieś po drodze z tych gier testowych. 2000 punktów stwarza naprawdę ogorm możliwości które do tej pory i w grach na mniejsze punkty były niedostępne. Zupełnie inne będą też armie przeciwników więc trudno mi w tym momencie przewidzieć co sprawdzi się najlepiej (poza spamem 7 oddział Kurnothów ;) )
Jeśli macie jakieś pomysły - już teraz widzicie jakąś sporą słabość prezentowanych opcji - piszcie śmiało (a jeśli graliście czym, albo Z czymś podobnym - to też dzielcie się uwagami!)

Do następnego!
W.


4 komentarze:

  1. Kiedyś odbywały się turniej na 1000 pkt... AoS rośnie w siłę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wolno, za wolno ale i tak się cieszę bo zmiana jest widoczna gołym okiem - większe zainteresowanie i więcej graczy.

      Usuń
  2. Waywatcher są liderami a nie battlelinami, coś przeoczyłem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest Waywatcher jako bohater i są Waywatcherzy jako unit ;)

      Usuń