Zgodnie z zapowiedziami wczoraj dostaliśmy kolejny wycinek ze zbliżającego się i dostępnego w pre-orderze już od 24-02-2018 Battletome: Daughters of Khaine.
Wcześniej mieliśmy okazję rzucić okiem na Morathi w całej jej - nowej, większej - okazałości (jej zasady a przynajmniej ich część mamy poznać dzisiaj 20-02-2018)
Tymczasem czego dowiedzieliśmy się o Allegiance Abilities "siostrzyczek"? Ano, że będzie podzielony na dwie części:
FANATICAL FAITH
Za każdym razem kiedy model z SK DAUGHTERS OF KHAINE otrzyma obrażenia (wound/mortal wound) będzie mógł je zignorować na 6+.
Co to oznacza w praktyce? Że oddziały będą NIECO bardziej wyporne.
Khaine mi świadkiem, że się im to przyda bo póki co i PRZED zmianami sytuacja z Save dla poszczególnych jednostek wygląda tak, że:
- Sisters of Slaughter mają save 6+
- Witch Aelves mają save "-" (w skrócie - NIE MAJĄ GO WCALE)
- Death Hag - bohater, priest WIEDŹMA! ma save 6+
- Cauldron of Blood ma save uwaga - będzie moc - 5+
- Na koniec perełka - Bloodwrack Medusae, tutaj naprawdę grubo - 5+
Jeśli zatem nic się nie zmieni (wierzę jednak, że Witch Elfki dostaną choćby T-Shirt save 6+...) i Cauldron pozostanie bez zmian w temacie zapewniania ochrony oddziałom (jego zasady mają się zmieniac - jak bardzo? Tego nie wiadomo na razie) to będziemy mieli armię z ignorowaniem obrażeń na 5++ a następnie 6++.
Drugim elementem składającym się na Allegiance Abilites jest:
BLOOD RITES
Jeśli kojarzycie Dark Elfy (Drukharii chyba teraz?) z 40k to powinniście zauważyć za chwilę pewna analogię do
Z opisu wynika, że będzie to kumulujący się zestaw buffów obejmujących wszystkie oddziały z SK DAUGHTERS OF KHAINE.
Jakie to buffy? Znów podobieństwo do innej frakcji mi się nasunęło - mianowicie do Maggotkin of nurgle i Epidemiusa ;)
Siostry dzięki traitowi będą mogły:
- w pierwszej rundzie przerzucać 1 na rzucie biegu
- w drugiej rundzie przerzucać jedynki na rzutach na bieg i szarżę
- w trzeciej rundzie przerzucać 1 na biegu, szarży i hicie
- w czwartej rundzie przerzucać 1 na biegu, szarży, hicie i woundach
- w piątej i kolejnych rundach (?) będą mogły przerzucać 1 na biegu, szarży, hicie, woundach i Save (hmmm, tyle tych save mają...) a w dodatku nie będą musiały zdawać battleshocków
Jak ja to widzę?
Samo w sobie to fajne, jeśli dostajemy coś za darmo to się z tego cieszymy, tym bardziej, że inne armie - jak wspomniany Maggotkin z Epidemiusem muszą za coś takiego płacić w punktach i to niemało.
Przerzuty 1 mogą nie wydawać się mocne ale potrafią znaczącą poprawić skuteczność, tym bardziej jeśli trafiamy na niskich wartościach (3+ z przerzutem 1 to naprawdę dużo).
Problem z tymi buffami wynika moim zdaniem z tego, że w pełni (rr hit i wound) aktywuje się dopiero w czwartej rundzie (o sv nie wspominam bo szczerze mówiąc na podstawowych jednostkach nie będzie miał za wielkiego znaczenia z racji ogólnie niskiego sv a na nowych elitarnych będzie miał stosunkowo małe ze względu na... ich elitarność ;) ).
Czwarta runda to w Age of Sigmar zazwyczaj moment w którym 85-90% bitew jest już rozstrzygnięta (jak wynika z mojego doświadczenia) i nawet mocne buffy nie pomogą jeśli przeciwnik zdobył odpowiednią przewagę.
Na koniec dodam jeszcze, że tak - pomimo moich wątpliwości - Daughters of Khaine wchodzą w skład sił sojuszu ORDER - co wyjaśnia tez kilka zdań w ostatnim wpisie od GW (czyli sporo ludzi ma jednak wątpliwości jak wpasowują się krwiożercze elfki w sojusz sił ładu i porządku).
PS. Wiem, że już rozbijacie świnki skarbonki. Oby były syte bo sugerowana cena za Morathi (2w1) to 400 PLN...
Ok., na dzisiaj tyle!
Dzięki i do następnego (Morathi... będzie się działo!)
W.
Dopiero co byli nurglowcy... Jak to wszystko ogarnąć? Naprawdę: tsunami nowości.
OdpowiedzUsuń