Warhammer Age of Sigmar | Combo of the Week XXI

Cześć,

Dzisiaj powrót do korzeni - czyli dużo buffów, jeszcze więcej przerzutów a to wszystko przy ładnym stakowaniu się abilitek. Zapraszam na kolejny wpis z cyklu C-C-C-Combo of the Week.


Bohaterkami dzisiejszego odcinka zostają.... Sisters of Slaughter z nieco zapomnianej frakcji Exiles - czyli popularnych (no może nie do końca) Dark Elfów. Przyznam szczerze, że tak jak spora część graczy AoS nie spodziewałem się znaleźć w scrollach "mroczniaków" czegoś szczególnie mocnego. Tymczasem jest tam kilka perełek z których dzisiaj prezentuję jedną.
Aaaa, bym zapomniał - Elfy sortów wszelakich to teraz wszystko ORDER. Wszystkie współpracują ze sobą w imię większego dobra,  co otwiera przed spiczastouchymi naprawdę ogromne możliwości buffowania jednostek...

Składniki
Bonusy

Sisters of Slaughter
Ładny burdel macie w tym waszym archeo SIOSTRY!
  • 1 rana, 6" ruchu, 7 bravery, 6+ sv, 2" zasięgu broni, 2 ataki 3+/4+/-/1 dmg 
  • Standard Bearer - +2 do bravery jeśli znajdują się w 8" od bohatera EXILES
  • Bladed Buckler - Abilitka: Rzuć dodatkową kością za każdym razem kiedy wynik rzutu save będzie równy 6 lub więcej. Na 4+  atakująca jednostka otrzymuje 1 mortal wound.
  • Dance of Death - Abilitka: Możesz dodać +2 do rzutu save tej jednostki w fazie walki wręcz (CC).
Cauldron of Blood
Pimp wagon - wampiry mogą tylko pozazdrościć
  •  Bloodshield - jednostki EXILES w 9" mogą ignorować obrażenia przy rzucie D6 równym 6. 
  • Strength of Khaine - abilitka: Wybrana jednostka EXILES w 14 otrzymuje bonus +1 do wszystkich rzutów na zranienie (to wound)
  • Orgy of Slaughter - command abilitka: Wybrana jednostka EXILES w 14" może zostać wykonać dwukrotnie ruch pile-in i dwukrotnie zaatakować w fazie CC.
Dark Elf Sorceress
Pimp Matka, tudzież szefowa tego burdelu
  • Mystic Shield - zaklęcie - Wybrana jednostka w 18" otrzymuje bonus +1 do wyniku rzutu save. 
Sisters of Thorn
Te "nieśmiałe" Że niby jelonki, biel i te rzeczy...
  •  Shield of Thorns - Cast 6+ - Czar umożliwiający przerzuty WSZYSTKICH nieudanych save`ów, w dodatku za każdy rzut sv równy 6, atakująca w walce wręcz jednostka otrzymuje 1 mortal wound
Volkmar the Grim
Pimp mama już była - pilot z orbisu tez się znajdzie
  • Righteous Fury - Modlitwa: Na 3+ - Wybrana jednostka może przerzucić wszystkie nieudane rzuty na trafienie (To Hit) 
Mystical Terrain
  • W swojej fazie Hero rzucasz kością za każdą jednostkę znajdującą się w 3” od terenu. Przy wyniku 2-6 dana jednostka otrzymuje przerzuty wszystkich nieudanych rzutów to wound ale jeśli rzucisz jedynkę jednostka nie może wykonywać żadnych akcji aż do Twojej następnej fazy Hero
  • Jeśli to element zapewniający cover save jednostka otrzymuje bonus +1 do rzutu Save.
Efekt

Sisters of Slaughter bez bonusów:
  • 1 rana, 6" ruchu, 7 bravery, 6+ sv, 2" zasięgu broni, 2 ataki 3+/4+/-/1 dmg
Sisters of Slaughter z bonusami:
  • 1 rana, 6" ruchu, 9 bravery, 2+ sv re-roll all, 2" zasięgu broni, 2 ataki 3+ re-roll all/3+re-roll all/-/1 dmg 
  1. Siostry palą się do walki mając nadzieję, że po drodze nic i nikt nie weźmie ich na celownik. W Hero fazie stojąca nieopodal czarodziejka rzuca na nie mistyczną tarczę, dzięki czemu podnosi ich save do 5+.
  2. Jeśli chodzi o rzucanie to siostry ciernia również rzucają swój czar na siostry rzezi - dzięki czemu przerzucają one wszystkie nieudane save oraz na 6+ na save zadają jednego mortala atakującemu 
  3. Siostry rzezi mają same z siebie taką abilitkę więc w chwili obecnej jeśli rzucą "Szóstkę" to przeciwnik dostanie jednego mortala automatycznie a do tego ma szansę na 4+ dostać drugiego.
  4. Za siostrami stoi Cauldron of Blood który obdarza je swoją command abilitką - będą mogły wykonać pile-in i zaatakować w tej turze CC dwa razy. Do tego jeszcze modlitwa dzięki której otrzymują bonus do rzutów na zranienie +1 - ranią na 3+.
  5. Kolejna modlitwa to modlitwa Volkmara - na 3+ daje im przerzuty wszystkich nieudanych rzutów "To hit".
  6. Dzięki temu, że stoją obok terenu "mistycznego" (oraz dzięki szczęściu które nie pozwoliło generałowi rzucić "1" na D6 mają też przerzuty wszystkich nieudanych "To wound. Podsumowując ich atak wygląda tak:2 ataki,  hit 3+ z przerzutem/ wound 3+ z przerzutem. Słowem - nieźle.
  7. Teren poza tym, że mistyczny to zapewnia też covera więc nasze siostry mają dodatkowe +1 do rzutu save. 
  8. No i teraz podsumujmy - w momencie kiedy ktoś będzie szarżował na siostry będą one miały (w fazie CC) jeszcze dodatkowe +2 sv Z PRZERZUTEM (pamiętajmy, że bazowy save wynosi 6+ dla tej jednostki xD) Do tego każdy udany save 2+ zaowocuje automatyczny mortalem dla przeciwnika (i drugim zadawanym na 4+) tak - jedne wpadają z czaru sióstr, drugie wpadają z abilitki. Czyli bicie w nie bez własnych mortali jest jakby pozbawione sensu (a nawet z mortalami - w taki oddział się nie szarżuje). 
  9. Jak już podsumowaliśmy to możemy jeszcze wypłacić 21 ataków sisóstr (3+/3+ - wszystko z przerzutami (Volkmar przerzuca hity, mistyczny teren przerzuca woundy/-/1dmg (a nóż coś wpadnie bo ilość ran które zadamy statystycznie powinna coś ubić.). Na koniec - siostry nawet jeśli jakimś cudem nie zdadzą save`a mają jeszcze ignorowanie ran z "Kociołka" (na 6+) co czyni z nich jeden z lepszych roadblocków.
  10. Oddział przerzucający wszystko to fajny oddział. Kropka. 
Plusy
  • Robimy z oddziału kruchego jak bagietka oddział którego nie przejdzie nic. 
  • Za każdy udany save (2+!) przeciwnik może dostać 2 mortale (w tym jeden gwarantowany ;) ) - Czyli najlepiej dla niego jeśli w ogóle nie będzie atakował.  A teraz ustaw 20 sióstr przed baterią katapult/armat/czego chcesz i patrz jak przeciwnik szlocha (albo wygarnia Ci z mortali ;) )
  • Wykorzystujesz oddziały z różnych frakcji - synergie pomiędzy nimi potrafią naprawdę sporo namieszać a może być jeszcze więcej - mag orderu - +1 to wound, kolejna czarodziejka DE? -1 to hit przy atakowaniu sióstr (nie uwzględniłem bo w tym combosie im więcej ataków zrani i doprowadzi do save tym lepiej), Hurricanum? +1 to hit (i mamy 2+/2+ re-roll na atakach i 2+ na save`ach xD).
 Minusy
  • Daj Ci tyle zdrowia i szczęścia żeby wszystkie czary weszły, teren się zgodził, modlitwy zostały wysłuchane a przeciwnik nie miał nic co strzela ;)
  • Przeciw mortalom zostaje stary dobry "Tiszertsejw" ;)
  • Jak przeciwnik nie będzie atakował to siostry na dobrze opancerzonym wrogu też zostaną do bożego narodzenia - słowem - wygaru jakiegoś niesamowitego to nie ma i liczy na przeciwnika ;)
Tak więc także ten - Zachęcam do rzucenia okiem na Dark Elfy bo czeka tam jeszcze wiele ciekawostek - Hydra, Katapulty i Egzekutorzy to top ;)

Do następnego!
W.


1 komentarz:

  1. Ciekawy kombos, najbardziej podoba mi się łączenie różnych frakcji. Zrób coś dla skavenów!

    OdpowiedzUsuń