Dzisiaj bardziej z kronikarskiego obowiązku podsumowanie wczorajszych informacji od GW.
Ze wpisu na stronie warhammer-community dowiedzieliśmy się dosłownie kilku informacji na temat dwóch frakcji - Everchosen i Slaves to Darknes oraz poznaliśmy pierwszą zmianę w mechanice gry - Losowej Inicjatywie.
Frakcja Everchosen to jedna z tych frakcji które niezmiernie mnie dziwią w AoS. Wprowadzona jako jedna z pierwszych, otrzymała swój battletome jeszcze zanim w battletome`ach pojawiły się traity i artefakty.
Co dziwi jeszcze bardziej frakcja składa się z dosłownie kilka zestawów (Archaon, Varanguardzi, Gaunt Summoner) wspartych książką.
Slaves to Darkness to natomiast najogólniej mówiąc znani z Warhammer Fantasy Battles Chaos Warriors. Ich głównym zastosowaniem obecnie (pomimo tego, że w General`s Handbook 2017 dostali swoje traity i artefakty) jest wspieranie Rotbringers of Nurgle i Khorne Bloodbound tanimi jednostkami battleline (Marauders).
Do tego dochodzą Chaos Warriors i Chaos Knight. Na tych pierwszych opiera się fajne combo Sayl the Faithless i 30 Chaos Warriors - teleportowani w pierwszej rundzie tworzą "mur z tarcz który osłania resztę armii pozwalając jej punktować (im dłużej tym lepiej). Opisywałem jak to działa >> TUTAJ << i przed długi czas z resztą sam czymś podobny grałem na Nurglu.
Ogólnie jednak te dwie frakcje wydają się być idealne do połączenia w jedno (i po zapowiedzi że będą prezentowane w kontekście AoS 2.0 jednocześnie, miałem na to nadzieję).
Tymczasem okazuje się, że chyba nie do końca bowiem dano nam do zrozumienia, że to dalej dwie osobne siły które jednak idealnie nadają się na sojuszników (w sumie nic dziwnego - Slavesi w zasadzie powinni czcić Archaona jako jednego z bogów chaosu...). Skoro już przydługi wstęp mamy za sobą przejdźmy do tego co się zmieni dla tych armii w AoS2.0.
Z wieści GW dowiadujemy się że:
- Zmniejszy się koszt punktowy Archona, Varanguardów i Warshrine`a
- W niewielkim stopniu (no ciekawe) zmieni się abilitka Archaona. O co chodzi? Ano o to, że zgodnie z zapowiedziami w AoS2.0 nie tylko generał będzie mógł używać command abilitek ale również inni bohaterowie je posiadający. Szczegóły tego jak i kiedy oraz z jakimi ograniczeniami będzie się to odbywać są na razie nieznane. Problem w tym, że takie zmiany pokrywają się z brzmieniem command abilitki Archaona MUSI więc ona ulec zmianie.
- Że to nie koniec zmian w tych frakcjach (przede wszystkim chodzi tu o koszt punktowy)
- Batalion o którego istniteniu wielu nie wiedziało będzie dalej mocnym batalionem (na papierze). Wiedza o tym kto będzie miał inicjatywę w następnej turze i ogólnie jakiejkolwiek abilitki ingerujące w kolejność tur są mocne. Tyle tylko, że ten batalion poza tym nie daje wiele więcej możliwości (bo po prostu FRAKCJE ICH NIE DAJE):
Batalion wraz z jego składowymi ma teraz kosztować ok 1600 punktów zostawiając nieco miejsca na tanie ciała w postaci maruderów ze Slaves to Darkness. Nadal jednak nie widzę tutaj potencjału i czegoś przełomowego. Ot. Jest i już.
Podsumowując - nic przełomowego w tych wieściach nie ma ani w sumie nic konkretnego (stąd ten wspomniany na wstępie "Kronikarski obowiązek".
Drugą informacją dnia wczorajszego były ZMIANY W LOSOWEJ INICJATYWIE o których GW informowało >> TUTAJ <<
Można je w zasadzie streścić w jednej ilustracji którą zaprezentowano:
Czyli jest jak w LOTRze tylko na odwrót (jak to na fb ktoś trafnie zauważył).
Do tej pory w AoS funkcjonował prosty układ - kto rzucił więcej przy rzucie na inicjatywę ten decydował kto ja będzie miał w danej rundzie. W przypadku remisu, przerzucało się rzut (mój rekord - cztery przerzuty ;) )
Według wielu ogarnięcie czy bardziej opłaca się oddać inicjatywę (i liczyć na podwójną turę w późniejszej fazie gry) czy też szarżować nie patrząc na takie drobiazgi było jednym z wyznaczników "klasy master" w tej grze ale w moim przekonaniu nic z tych rzeczy. Masz armię strzelającą? Podwójna tura i w zasadzie GG (Kharadroni, DoT pozdrawiają) więc szczególnej filozofii tutaj nie ma.
W zasadzie nie wiem co przyświecało tej zmianie. Losowa inicjatywa i wynikające z niej "podwójne tury" były jednym z mocniej krytykowanych elementów AoS'a od samego początku. Zdaniem wielu mocno wypaczają wynik bitew a i nie można też zaprzeczyć że w przypadku dwóch mocnych i wyrównanych armii w konkretnych scenariuszach jeden rzut o inicjatywę w kluczowej (2-4) rundzie decyduje o zwycięstwie bądź przegranej.
Wprowadzana mechanika moim zdaniem jest "zgniłym kompromisem" który tak naprawdę nie rozwiązuje tego problemu.
Tak czy siak - idą zmiany a to zaledwie pierwsza z nich, kolejne będziemy poznawać sukcesywnie każdego dnia (jak obiecało GW), pozostaje więc czekać na więcej ;)
Tymczasem zaś ...
...Dzięki i do następnego!
W.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz