NEWS 18-05-2018 | Ironjawz | Endless Spells

Cześć,

Jeśli chodzi o wczorajszą zajawkę to ... w zasadzie nie dowiedzieliśmy się niczego konkretnego.
Games Workshop nieco rozmija się z rzeczywistością pisząc o tym jak mocny jest Battle Trair Ironjawsów i ogólnie szacując ta armie jako mocną.


W rzeczywistości Jawsi najlepiej wyglądają na półce i ewentualnie w Narrative Play (chociaż i tam radzą sobie średnio). W Matched Play, nawet z dodatkami jakie otrzymali w GH17 niestety ale nie dotrzymują pola.

Brak sensownych batalionów, mało synergii i zwyczajnie słabe traity sprawiają, że zamiast niszczącego Tsunami mamy łatwo uciekające z pola walki bruty, goregruntasy które robią tylko i wyłącznie za worki treningowe bo dzięki dużej ilości ran są w stanie przetrwać dość długo zasłaniając sobą resztę armii, 'Ard Boyzów którzy stanowią podstawę tej armii ale tez szału nie robią oraz na koniec kilku bohaterów wśród których prym wiedzie Maw-Crusha na podstawce wielkości talerza stołowego (która to podstawka przeszkadza jej w manewrowaniu na stole do tego stopnia, że czasem trudno jest nią się wbić w walkę.

Jeśli chodzi o zmiany jakie dotkną ta frakcję to... w zasadzie za wiele się nie zmieni:
  • Obniżka punktów za 'Ard Boyzów i Maw-Crushę (oraz imiennego bohatera - Gordrakka) - co zapewne sprawi, że zobaczymy jeszcze więcej armii opartych na hordzie ardboyzów jako taniego sposobu na zapychanie znaczników ranami bo jak wiadomo - każdy boyz to dwie rany z sv 4+.
  • Battle Traity, Artefakty, Command Traity pozostają aktualne (co oznaczałoby brak znaczących zmian a jedynie dostosowanie ich do nowej mechaniki AoS2.0)
W skrócie - Nic się nie dzieje, siedzimy. IJ najpewniej zostaną na półkach bo to co tu widać nie wygląda na zmiany które mogłyby wpłynąć w jakiś znaczący sposób na siłę uderzeniową tej armii. Nadal brak shootingu, dalej problemy z trafieniem przeciwnika, podatność na bravery przy skoncentrowanym ostrzale przeciwnika.

Drugą wieścią z wczoraj była pierwsza zajawka nowych czarów i powiązanych z nimi modeli/efektów:

Wygląda to na pierwszy rzut oka na summonowany unit/monstera który będzie zadawał obrażenia wszystkiemu co spotka na swojej drodze. Obrażenia będą mortalami które zawsze się przydadzą, tym bardziej jeśli ograniczone zostanie strzelanie:


Nie wiemy jak nowe czary będą działać, tak samo nie wiadomo jak wygląda kwestia walki (o ile w ogóle jest możliwa) z tymi awatarami. Czy aby zniszczyć efekt czaru trzeba unbindować czar (wydaje się to zbyt proste) czy czar samoistnie się rozprasza w którymś momencie czy to po prostu przyzwany zywiołak który będzie siał zniszczenie dopóki go nie zdejmiemy ze stołu poprzez zwykłą walkę?
To jedne z "najciekawszych niewiadomych", boję się tylko tego że "zz dużej chmury mały deszcz" i okaże się, że efekty i koszt ich stosowania (jakikolwiek by on nie był) okaże się za wysoki w bitwach turniejowych. 
Poza tym, co można wywnioskować - model będzie się ruszał - ale jak? Czy ruch będzie losowy, czy będzie miał własny warscroll ze statystykami (i czy wtedy statystka będzie dotyczyć tylko ruchu czy ran/ataków i abilitek dodatkowych?)

Z zapowiedzi wynika, że już wkrótce dowiemy się czegoś więcej w tym temacie ale szcze mówiąc jeśli GW zachowa styl tych zajawek to nie liczyłbym na wiele. Szczerze mówiąc jestem nieco zawiedziony - w tych wpisach na stronie Gw jest mnóstwo treści ale tak naprawdę zero konkretów co trochę irytuje. 

Póki co to tyle,
Do następnego!
W.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz