Warhammer Age of Sigmar | Combo of the Week V [PL/ENG]


Cześć,

Kolejny wpis z serii Combo Tygodnia i zarazem pierwszy w kolejnym miesiącu.


Tym razem na tapetę trafia Order Alliance a konkretnie nieco pomijani i mało bohaterscy: Imperial Handgunners (czyli imperium już nie ma ale oni nadal stoją i strzelają).
Do sedna zatem!

Składniki/Components

20 x Empire Handgunners - 200pts
Empire General - 100 pts
Celestial Hurricanum - 320 pts
Gryphound - 40 pts
State Troop Detachment 120 pts (+2 x 80 pts for two units of empire soldiers and 1 x 160 pts for one unit of pistoliers) 

Koszt/Overall cost: 1100

Koszt rzecz jasna spory ale w tej "cenie" dostajemy niemało... a w zasadzie sporą armię - mamy generała-wojownika, konkretnego maga (Celestial) który w dodatku zadaje całkiem sporo mortali w fazie strzelania, oczywiście podstawę czyli handgunners`ów i to co musimy "dokupić" żeby móc wykorzystać batalion - dwie jednostki imperialnej piechoty do stopowania szarż przeciwnika i jeden szybki oddział do flankowania.  
Jednak najciekawsze rzeczy dzieją się oczywiście w ramach synergii i dotyczą Handgunners`ów. 

Bonusy i Buffy/Bonuses

Empire Handgunners
warhammer age of sigmar empire handgunners free people unit image
Imperium zniknęło a oni nadal brzydcy
  • wounds 1, sv 6+, Handgun range 16”, attack 1, hit 5+, wound 3+, rend -1, dmg 1 
  • Steady Aim: +1 to hit if not move and no enemy within 3”
  • Handgun volley: +1 to hit if >= 20 models in unit.
  • "Stand and Shoot" - once per turn if an enemy unit complete charge move in 3" of a unit that includes any pipers, each model in that unit can shoot ist missile weapon at the charging unit.
Empire General

warhammer age of sigmar empire general free people miniature
bohaterski dowódca BPP* (piwo dla tego kto rozszyfruje skrót)
  • Command ability: Hold the Line! - Trzy jednostki nie mogą się ruszyć i szarżować ale możesz dodać +1 do rzutów na trafienie i ranienie do następnej fazy hero.
  • Command ability: Hold the Line! - up to three units – cannot move and charge but can add +1hit/+1wound until next hero phase 
Celestial Hurricanum
warhammer age of sigmar celestial hurricanum image free people order
Celestial hurricanum czyli must have dowódcy Free People (i nie tylko)
  • Ability: Portents of Battle - Wszystkie jednostki ze słowem kluczowym order otrzymują +1 do rzutów na trafienie w zasięgu działania machiny (10").
  • Ability: Portents of Battle - You can add +1 to the hit rolls of any Order units within range of Celestial Hurricanum (base 10"). 
Gryphound
warhammer age of sigmar grpyh hound unit games workshop
Gryfeł jaki jest każdy widzi...
  • Ability: Warning Cry - Jeśli wroga jednostka zostanie ROZSTAWIONA (to istotne, musi się pojawić poprzez teleportację lub inną zdolność) w 10" od "gryfeła", gracz kontrolujący go rzuca 2D6. Wszystkie jednostki w tej odległości od niego mogą zaatakować pojawiająca się jednostkę tak, jakby robiły to w fazie strzelania.
  • Ability: Warning Cry - If an enemy unit is SET UP within 10" of this unit, roll two dice. Any unit within that many inches of the Gryph hounds is alerted and can attack enemy unit with one of it`s weapons as though it were your shooting phase.
State Troop Detachment
  • Battalion ability: Stand together, fight together - Możesz dodać +1 do rzutów na trafienie do jednostki z tego batalionu dopóki znajduje się ona w odległości 6" od innej jednostki z tego samego batalionu.
  • Battalion ability: Stand together, fight together - You can add +1 to hit rolls for a unit in a State Troop Detachmentif it is within 6" of another unit from the Detachment.
 Efekt
 Handgunners without buffs:
  • wounds 1, sv 6+, Handgun range 16”, attakcs 1, hit 5+, wound 3+, rend -1, dmg 1 
  Handgunners with buffs: 
  • wounds 1, sv 6+, Handgun Range 16”, attacks 1, hit 0+, wound 2+, rend -1, dmg 1 
  1.  Handgunnerzy dostają łącznie +5 do trafienia - +1 za steady aim, +1 za wielkość jednostki,  +1 za generała, +1 za celestial i plus 1 za batalion
  2. Możesz wykonać stand and shoot na szarżującą jednostkę przeciwnika - korzystając ze wszystkich buffów
  3. Jesteś zabezpieczony na wypadek teleportujących się Stormcastów, Sylvanethów czy Skavenów - w nich też strzelasz ze wszystkimi buffami, które NIE MOGĄ NIE WYJŚĆ bo są abilitkami.
  4. Nawet z minusami do trafienia które mogą mieć niektóre jednostki przeciwnika trafiasz w zasadzie automatycznie (pamiętając jedynie o zasadzie trzech jedynek -"1" to zawsze nieudany rzut)
  1.  +1 to hit from steady aim, +1 to hit from unit size, +1 to hit from general, +1 from Celestial hurricanum and +1 from detachment = +5 to hit.
  2. Stand and shoot - so if enemy want to charge you, you can shoot at charging unit.
  3. With Gryphound you can shoot at the enemy units after enemy set them up (Stormcasts, skaven, Sylvaneth...) 
  4.  Even with some "to hit debuffs" you still hit on min 2+.
Plusy
  • W przeciwieństwie do Kunnin Ruk tutaj polegasz na jakości nie ilości - strzały są tak pewne jak to tylko możliwe (0+ na trafienie i 2+ na zranienie z -1 rendem to naprawdę sporo, nie kojarzę nic pewniejszego).
  • zabezpieczenie przed szarżami, teleportem - zanim do nich dojdzie najpierw możesz strzelać
  • 16" zasięgu to sporo przy odpowiednim wykorzystaniu kolejności w rundzie i ruchów. 
  • Poza handgunnerami masz inne atuty - Celestial z mortal woundami, generała i dwa oddziały piechoty do screenowania i CC.
  • Buffy pochodza z abilitek więc przeciwnik nie ma jak ich zablokować a Ty masz pewność, że "wejdą". 
  • radość z niemal autohitującej i autoraniącej jednostki zasięgowej - bezcenna.
Minusy
  •  To wciąż bardzo krucha jednostka ze słabym bravery (1 rana, 6+ sv) - jeśli przeciwnik skoncentruje się na niej - niewiele z niej zostanie.
  • Zżera sporo punktów (chociaż bez Celestial Hurricanum , które jest tutaj dodane w zasadzie tylko dla zwiększenia efektu WOW nie jest to już tak dużo - ok 600 pts)
  • Jednostki muszą się trzymać blisko siebie aby zapewnić sobie wsparcie z batalionu.

Jeśli zaciekawił Cię ten wpis to mogą też spodobać Ci się wcześniejsze z tej serii, znajdzie je TUTAJ.


Na dzisiaj to tyle, do następnego!
W.
 
 

9 komentarzy:

  1. bohaterski dowódca BPP* (piwo dla tego kto rozszyfruje skrót)

    Biedna Pie@#$%na Piechota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie inaczej c[], klasyk pozostanie jednak klasykiem :)

      Usuń
    2. Nie znałem tego ... i nie dziwi mnie że Przemek to znał :)

      A combo całkiem spoko, jest niezłe ale też te słabe punkty ma takie że w miarę łatwo się go pozbyć - trochę inaczej niż np przy ushabiti, które mocno zakrzywiają grę :)

      Usuń
    3. To może następnym razem napisz kombo z tymi uszabti, chętnie poczytam :)

      Usuń
    4. Mówisz - masz, było w poprzednim odcinku ;) http://wellofeternitypl.blogspot.com/2017/01/warhammer-age-of-sigmar-ushabti-combo.html

      Usuń
  2. Bardzo fajne combo, mimo że ma swoje wady to jednak pokazuje potencjał Imperium.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby jeszcze coś więcej się z tego dało zrobić - imperium nie ma miłości GW, wszystko idzie w stormcastów a stare dobre reiklandy dalej tylko na compendium... ;)

      Usuń
  3. Jedna rzecz, w momencie zaalarmowania przez Warning cry, nie dostają bonusu za Steady aim. Działa ono tylko w shooting phase (w opisie użyto zwrotu in shooting phase), a wdg nowego FAQ gdy coś działa "jak w" shooting/combat/itp... nie oznacza to że jest to właśnie ta faza i abilitki które w opisie mają użyte np "in shooting phase" nie działają.
    ...ale w sumie niewiele to zmienia ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słusznie, dzięki za uwagę. GW rzeczywiście stara się rozwiązać kwestie wykonywania danych czynności poza przypisanymi jej fazami.

      Usuń