Warhammer Age of Sigmar | Combo of the Week III [PL/ENG]

Cześć,

Zapraszam na trzeci odcinek z cyklu Combo of the Week. Idąc kolejnymi sojuszami dzisiaj czas na Destrukcję. Nieco wyprzedzając fakty dodam też, że mam spory problem z domknięciem spójną klamrą tego miesiąca - sojusz death ma dużo, dużo mniej możliwości złożenia czegoś ekstremalnego (albo tak mi się tylko wydaje a Wy wiecie/gracie właśnie czymś takim - wtedy dajcie znać!).

Do rzeczy jednak - Coś o czym zapewne wielu z Was słyszało, być może niektórzy mieli okazję grać przeciw temu (a może są i tacy, którzy sami tym grają) - niesławny Kunnin Rukk - czyli jak zrobić z orków, które nie wiedzą jaką stroną trzymać łuk potęgę w strzelaniu do celu.
Problem w tym, że chociaż wielu gdzieś tam coś tam słyszało to w zasadzie niewiele można powiedzieć o tym kombo poza tym, że "strzela dwa razy". Postanowiłem więc przybliżyć nieco budowę typowego, turniejowego, orkowego gunline`a.



Składniki/Components:

40x savage orruk arrowboyz -  400pt.
Maniak Weirdnob 100
Savage Big Boss  100
Wurrgog  140
Kunnin Rukk  60
opcjonalnie też mile widziany damned terrain

Całkowity koszt/overall cost: 800 pt. (+2 x 100 for savage orruks for nice 1000 pt army)

Bonusy i Buffy/Bonuses and Buffs

age of sigmar orruks bonesplitterz miniatures arrowboyz
Arrowboyz - Source: Link
 Savage orruk arrowboyz:

  •  2 wounds, 2 att, to hit 5+, to wound 4+, rend -, dmg 1
  • +1 att with bow if unit >=20
  • rend -1 if targeting monster
  • "ward save" 6+
age of sigmar orruks bonesplitterz miniatures weirdnob
Weirdnob - Source: Link
Maniak Weirdnob:
  •  Spell: Bonespirit - udany na 4+, wybrana jednostka przerzuca 1 na trafienie (lub wszystkie nietrafione jeśli wynik rzutu na czar był "dubletem")
  • Spell: Bonespirit - to cast 4+, friendly unit re-roll 1 to hit, if the casting roll was a double - re-roll all failed hits.
age of sigmar orruks bonesplitterz miniatures savage big boss
Savage Big Boss - Source: Link
  
Savage Big Boss:
  • Command ability: Savage Attack - Rzuty na trafienie równe 6 generują dodatkowy atak ta samą bronią
  • Command ability: Savage Attack - Hit rolls of 6 or more generate additional attack with the same weapon
age of sigmar orruks bonesplitterz miniatures wurrgog prophet
Wurrgog - Source: Link
Wurrgog:
  • Spell from Savage Waaagh Lore: Brutal Beast Spirits - udany na 6+, wybrana jednostka otrzymuje +1 do rzutów biegu, szarży i trafienia.
  • Spell from Savage Waaagh Lore: Brutal Beast Spirits - to cast 6+, add 1 to run, charge and to hit roll for selected unit.
age of sigmar orruks bonesplitterz miniatures kunnin rukk
Kunnin Rukk
Kunnin`Rukk: 
  • Battalion abilities: Dead Sneaky - jedna jednostka z batalionu może poruszyć się, strzelić lub wykonać ruch pile-in i zaatakować w fazie hero. Co istotne - nie wpływa to na akcje w innych fazach, jednostka może więc strzelić dwa razy!
  • Battalion abilities: Dead Sneaky - One unit from battalion can move, shoot or pile-in and attack in hero phase (and do it again in normal phase).

Efekt/Effects 

 40 Orruk arrowboyz bez buffów/without buffs:
  •  2 wounds, 2 attacks, to hit 5+, to wound 4+, rend -, dmg 1, rng 18", ward save 6+
40 Orruk Arrowboyz z buffami/with buffs:
  • 2 wounds
  • 3 attacks (+1 for unit size)
  • hit on 4+ (+1 from Wurrgog spell), if near damned terrain hit on 3+
  • re-roll 1 to hit/re-roll all misses (from Maniak Weirdnob spell)
  • wound on 4+
  • rend -1 (if targeting monster - unit ability)
  • dmg 1
  • additional attack for each roll of  5 or more (from Savage Boss command ability and +1 from Wurrgog spell)
  • can shoot twice (in hero and shooting phase)

Pomyślmy chwilę  – 240 strzałów na turę (2 x 120 (120 bo każdy ork ma 3 ataki więc 3 x 40 = 120)) trafiających (potencjalnie) na 3+ a w najgorszym razie na 4+ z przerzutami “jedynek” (albo wszystkich nietrafionych), raniących na 4+ i generujących za każdą wyrzuconą na trafienie „piątkę” lub „szóstkę” dodatkowy atak.

A teraz pomyślmy o tym jeszcze raz. Uświadamiając sobie przy okazji, ze jest to całkowicie legalna armia na 1000 punktów (do składników wystarczy dodać dwa oddziały savage orruków za (łącznie) 200 punktów).
 
[…]

So: 40 orruks: 4 x 30 = 120 attacks in hero phase plus 120 attacks in shooting phase = 240 shooting attacks + additional attacks for each 5+ to hit... With re-rolls to hit.
Even more - it`s legal army in 1000 pt. matched play games. :) 

Plusy:
  • W zasadzie murowane rozstrzelanie wybranej jednostki przeciwnika (dwóch ;) )
  • Ogromny oddział "dwuwoundowych" modeli - idealny do zajmowania/campienia na znacznikach
  • praktyczne i tanie (100 punktów za strzelców?!)
  • Samodzielna armia do wystawienia już od tysiąca punktów
Minusy:
  • Spele - jak zawsze - mogą nie wyjść, mogą zostać rozproszone.
  • Hard-Counter - jeśli przeciwnik zdązy związać walką strzelców tracą bonusowy atak
  • To dalej orki z tragicznym bravery 
Pros:
  • I you want to decimate one (or) two enemy units in one turn - this is something for you
  • big unit of multiwound models - good for camping on objectives/roadblock
  • cheap! 
Cons:
  • Lot of spells - so quie risky (unbinding, fail to cast and so on)
  • bad bravery
Dajcie znać, czy da się to złożyć jeszcze lepiej (bo pewnie się da) i co jeszcze da się wycisnąć z Kunnin Rukka (i innych opcji dla sojuszu Destrukcji) :)
Do następnego!
W.

Cheers!
W.





11 komentarzy:

  1. No i weź tu człowieku podejdź do czegoś takiego?!Jeżeli na to trafię moja mieszanina orderowych oddziałów dostanie srogie baty. Naprawdę dobre Combo ma swoje wady ale giną w oceanie zalet a jeżeli komuś zachce się zasilić to wojownikami do "zwarcia" to już na prawdę moc. Niemniej jednak czekam na inne Combo i cieszę się z tak dobrej (i potrzebnej!!) serii.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyeliminowanie bohaterów radykalnie zmniejsza efektywność arrowboyzów. Jeśli tylko masz czym ich zestrzelić to sprawy nie wyglądają tak źle. Gorzej z armiami takimi jak Khorne Blodbound czy Ghoulami - one muszą przemaszerować cały stół pod ostrzałem. Dzięki za komentarz, miłego dnia!

      Usuń
  2. ustawiasz przy brzegu stołu i tylko czekasz na przeciwnika :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawie - w scenariuszach Matched Play największe znaczenie mają jednak znaczniki i ich kontrolowanie. Zatem całkowicie defensywna taktyka nie zda egzaminu.

      Usuń
  3. O losie skąd ja będę brać kasę na drugą/czwartą armię. Wielkie dzięki kolejny dobry artykuł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W każdej armii coś ciekawego się znajdzie ;) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. 1. 100pkt za 10 Arrowboyz to jakaś pomyłka... (dobrze, że punkty są w GH a nie w Battletomach to mogą to... a nie, czekaj... Disciples of Tzeentch mówi "Nie" :( )

    2. Poważną zaletą tej rozpiski na 1000 jest to, że wystawia się w 3 dropach, więc prawie zawsze zaczynamy. Pew, pew, win.

    3. Aż szkoda, że nie lubię Orruków ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. Ctutaj panuje wyjątkowa zgodnośc, że "świat się pomylił" przy koszcie łuczników. 120-140 byłoby nieco bardziej adekwatne.
      2. W zasadzie jeśli przeciwnik nie ma czym "zesnajpić" szamanów i bossa to rzeczywiście - dodatkowy bonus ale nawet jeśli odda się przeciwnikowi inicjatywę (licząc na podwójną turę) to nie powinno bardzo zaszkodzić.
      3. WAAAAAAAAGH ;)

      Usuń
    2. Kurna, 120 pkt za 10 kuszników krasnoludzkich, z 1 woundem, 1 atakiem i dodatkowym gdy jet 20+ (max 30 w unicie). 4+/4+/-/1, i nie mają żadnego buffu (może poza huricanum) do hitu, za to do woundu mogą dostać +1.
      Kurde, kto te punkty ustalał, i w jaki sposób?

      Usuń
  5. Te punkty ustalalo GW na zasadzie - co aktualnie sprzedajemy będzie tańsze punktowo i skuteczniejsze od starszych modeli. Jebac fluff, dziki ork z lukiem lepszy będzie od krasnoluda z kuszą czy handgunem i ch. Jak ktoś chce czasem wygrać niech wydaje kolejny hajs. Dlatego wolę grać w stare skirmishe lub autorskie systemy.
    W AoS zagram jeżeli będę widział przeciwnika z wyczuciem klimatu i bez spiny na maksowanie/combowanie rozpisek. Pozdro.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie to pewnie w części masz rację i nie będę się tutaj spierał jakoś szczególnie. Co do fluffu - to można go nagiąć mocno. W AoS orkowie polują watahami na jakieś wielkie bestie więc w zasadzie można uznać, ze szpikują je jak mamuty strzałami i nie ma tu znaczenia, że na 100 trafi 5... Systemów i gier na rynku zaś tyle, (na szczęście), że nikt nie musi się zmuszać do gry w to co "trzeba" tylko może grać w to co chce. Age ma ten plus, że można grać "na punkty"a można tak jak Ty to mówisz "bez spinki", bez punktów i bez "turniejowego ciśnienia". Pozdro.

      Usuń