Dzisiaj jednak zmienię trochę formę, zamiast opisywać wręcz karykatualne combo w stylu "moonclany zadające 64 obrażeń/atak" "Jak wyciągnąć z jednego modelu 48mortali na 2+R~!" - ps. da się - pochylę się nad jednym z ciekawszych taboretów z 6 nations, pierwszego dużego turnieju na zasadach AoS 2.0.
No to do sedna, nasz taboret opiera się na exploit'owaniu nowej mechaniki summoningu i Engine Of The Gods.
Oto przykład rozpiski:
Allegiance: Order
Lord Kroak (450)
Engine of the Gods (220)
Engine of the Gods (220)
Engine of the Gods (220)
Skink Priest (80)
- Priestly Trappings
Slann Starmaster (260)
3 x Ripperdactyl Riders (140)
10 x Skinks (60)
- Meteoric Javelins & Star Bucklers
10 x Skinks (60)
- Meteoric Javelins & Star Bucklers
10 x Skinks (60)
- Meteoric Javelins & Star Bucklers
Shadowstrike Starhost (180)
Balewind Vortex (40)
Total: 1990 / 2000
Extra Command Points: 1
Allies: 0 / 400
Wounds: 90
Cała magia rozpiski sprowadza się do dwóch prostych pkt:
1: Comand Ability Kroaka, która pozwala nam wykonać przerzut dowolnego rzutu:
Którą dzięki nowym zasadą możemy użyć kilkukrotnie.
2: Nowe zasady działania Engine'a, pozwalające nam na summonowanie unitów bez potrzeby wykorzystywania pkt. Celestial Conjuration.
Teraz skupmy się na tym dlaczego jest to takie piękne combo. Po pierwsze nasza rozpiska ma zaledwie pięć dropów. Jeszcze niedawno powiedziałbym, że jest to poziom przy którym ilość dropów nie ma znaczenia ponieważ trzeba mieć maksymalnie dwa/trzy dropy albo z góry możesz założyć pierwszeństwo przeciwnika w pierwszej turze. Jednakże GW zaczęło podnosić koszty batalionów co doprowadziło do tendencji wzrostowej w ilościach dropów, teraz gdy do całej zabawy doszły jeszcze endless spell'e i "darmowe" comad point'y ilość niskodropowych armii spadła jeszcze bardziej. Widać to nawet po listach z 6 nations gdzie przeciętna rozpiska miała około ośmiu/dziewięciu dropów. - listy można znaleźć TUTAJ Teraz będąc już w miare pewnymi inicjatywy w pierwszej turze możemy przejść do rozgrywki. Na start posiadamy dwa command point'y co pozwala nam na odpalenie dwukrotnie command'ki Kroaka,która zapewni nam przerzuty dla Engine'a. Dzięki obecności Slanna - tutaj dość istotna uwaga w nowym warscroll'u Engine'a "Slann" przestał być słowem kluczem więc Kroak się nie liczy - w dziesięciu calach od Stegadonów otrzymujemy dodatkową kość przy teście. Teraz pozostaje tylko wyrzucić 14-17 na trzech kościach z czterech posiadając przy tym możliwość przerzucenie +/- czterech. - muszę powiedzieć, że nie jest to zbyt trudne, odpowiadając na pytanie: tak pisząc ten artykuł turlam kostkami i postawienie sześćdziesięciu skinków przychodzi mi wręcz z niepokojącą łatwością :c - Powinniśmy w ten sposób postawić minimum czterdzieści skinków, a co jest w tym wszystkim najzabawniejsze? Zauważcie że w opisie umiejętności nie ma NIC o tym, że przyzwane modele nie mogą się następnie ruszyć. Ustawiamy Skinki dwanaście cali od Stegadona po czym te ruszają się kolejne osiem - + opcjonalny bieg - no to właśnie postawiliśmy czterdzieści a może nawet sześćdziesiąt ciał na znacznikach z bravery dziesięć - z przerzutem dzięki stegadonom - , ignorowaniem renda jeden a gdyby tego było mało to mogą spokojnie wychodzić z CC by ograniczyć starty ale to nie to jest w tym najzabawniejsze. Wyobraźcie sobie minę przeciwnika gdy przyzwaliście na stół czterdzieści pokurczy - za darmo - męczył się z nimi zapewne z dwie może nawet trzy tury a Wy informujecie go że nie zyskał tym absolutnie nic, gdyż te jaszczurki nie dają mu nawet małych punktów:
A w następnej turze, powtórka z rozrywki. Równolegle generujemy po cztery pkt Celestial Conjuration (3 z czarów i jeden z bazy) co pozwala nam na przyzywanie jeszcze większej ilości modeli oraz bombardujemy jego siły Kroakiem, któremu ściągnięto kaganiec. - legendy z 6 nations mówią o stu ranach na demonach.
A wy co sądzicie o nowym summoningu? Uważacie za ciekawy dodatek, który daje nowe możliwości składania rozpisek czy może abominacje pokroju tej, którą tu pokazałem? Ja osobiście boje się chaosu, w armiach z wybranym allegiance są nałożone na to jakiegoś rodzaju restrykcje - mechanika pkt. - to tak przy starej dobrej zupie chaosowej modele takie jak Ogronoid, Shaman Tzangorów czy Magister wydają się trochę zbyt silni.
PS. Jak zwykle - wszystkie Combosy zebrane pod jedną etykietą znajdziecie TUTAJ
Patrycjusz
Rozumiem, że to wszystko na legalu... Jest na to jakaś kontra?
OdpowiedzUsuńImo inny taboret tego turnieju - nagash + portal co ture na 4+ zabija jednego Engina
UsuńNa ten moment to chyba tylko zabić Kroaka, co nie jest łatwe. Jak dla mnie powinni zrobić tak, że są punkty za przyzwane unity, a Wngine wciąż powinien korzystać z punktów Celestial Conjuration. Dodatkowo Kroak nie powinien móc zasiadać na Vortexie, co mu jeszcze pomaga. Powinno być tak, że jak model nie ma określonej ilości woundów (Kroak ma *) to nie spełniasz warunku.
OdpowiedzUsuńUroki pierwszego, dużego turnieju po wyjściu nowej edycji która sporo zmieniła w zasadach i scrollach jednostek. Kwestią najbliższego czasu pewnie będzie FAQ bo kilka rzeczy jest zdecydowanie przegiętych i zdecydowanie nie wpływa na jakość rozgrywki.
Usuń