Warhammer Age of Sigmar | Combo of the Week XI

Cześć,

Kolejny odcinek cyklu Combo of the Week i zgodnie z kolejnością - czas dzisiaj na niepowstrzymane, potężne siły zniszczenia!
Problem w tym, że tak jak w przypadku ostatnich bohaterów aliansu destrukcji również ci dzisiejsi są dość niepozorni chociaż jak postaram się zaprezentować - równie morderczy.
Czas zatem na krótką prezentację - część z Was pewnie już gdzieś o nich czytała - Grot Spider Riders!


Siła małych goblinów jeżdżących na wielkich pająkach tkwi oczywiście w synergiach a przede wszystkich w mortal woundach o których pisałem już jakiś czas temu jako o jednym z podstawowych elementów składających się na silną armię w systemie Age of Sigmar

Składniki
  • 1 Goblin Big Boss on Gigantic Spider (General), bellowing tyrant 100 punktów
  • 1 Arachnarok Spider, catchweb spidershrine      280 punktów
  • 20 Grot Spider Riders, bows  400 punktów
Bonusy
Grot Spider Riders
niepozorne ale śmiertelnie jadowite
  • 2 wounds,  sv 6+, 8" move, 2 att with bows, 1 att wih spear, 2 att with spider fangs, 5+, 4+
  • Bone Drummer: +2 do rzutów na bieg 
  • Ability: Forest Gobbo Shield - Jeśli jednostka ma 5+ modeli, ma też save 5+ (ciekawe nie ma tutaj mowy o modyfikatorze rzutu a o statystyce - to istotne).
  • Ability: Spider Venom - Jeśli rzut na trafienie będzie równy 6 lub więcej cel otrzymuje automatycznie 1 mortal wound (bez konieczności rzutu na zranienie i bez innych obrażeń)
  • Ability: Wall-crawler - Model może poruszać się przez tereny, ignorując je (nawet te nie do przejścia)
Goblin Big Boss on Gigantic Spider
...Jeszcze większy pajęczak
  • Command ability: Blessing of the Spider-god - Wszystkie jednostki z SK SPIDERFANG uaktywniają abilitke Spider Venom już przy rzucie na trafienie równym 5 i więcej.
  • Command Trait: Bellowing Tyrant - Wybrana jednostka z aliansu destrukcji znajdująca się D6" od generała otrzymuje bonus +1 do rzutów na trafienie.
Arachnarok Spider
...i największy pajęczak ;)

  • Spell: Gift of the Spider-god -  cast value 4+. Wybrana jednostka ze SK SPIDERFANG podwaja obrażenia wynikające z abilitki Spider Venom.
Efekt

Grot Spider Riders bez bonusów
  •  2 wounds,  sv 6+, 8" move, 2 att with bows, 1 att with spear, 2 att with spider fangs -> 4+, 4+
Grot Spider Riders z bonusami
  • 2 wounds,  sv 5+, 8" move, 2 att with bows, 1 att with spear, 2 att with spider fangs, 5+, 4+
  1. Jak na razie więc szalu nie widać, ot podniesiony nieco hit i save. Jednostka ma też dwie rany więc choćby dlatego ma już przewagę nad innymi dostępnymi gobbosom jednostkami.
  2. Prawdziwa magia jedna polega tutaj na synergii związanej z abilitką pajaków - Spider Venom. Bazowo zadaje ona jednego mortala przy rzucie na trafienie równym 6.
  3. Generał armii jadący bohatersko - jak na króla goblinów - za dwoma szeregami swych podwładnych rzuca na nich Bellowing Tyrant - mają zatem +1 to hit. Wcześniej wykorzystał również swoja command abilitkę, dzięki czemu Sider Venom aktywuje się już przy rzucie na 5+. Wraz z Bellowing tyrant daje to aktywację na 4+. 
  4.  jadący na jeszcze większym pająku gobliński szaman postanawia dołożyć swoje trzy grosze - rzuca na oddział pajęczaków błogosławieństwo boga-pajaka! (brzmi jak tytuł horrou C klasy). Dzięki temu Spider Venom zadaje nie jeden a dwa mortale per hit.
  5. Podsumowując - mamy oddział 20 pająków (niech do walki wejdzie 15). Każdy atakuje dwa razy swymi kłami. Czyli 30 ataków, a raczej w tym przypadku 30 szans na rzucenie 4+ które spowoduje automatyczne zadanie 2! Mortali. Proste i zarazem zabójczo skuteczne! Nie znam jednostki która byłaby w stanie przetrzymać coś takiego w stanie nadającym się do kontrataku.
  6. W dodatku pająki zanim dojadą mogą jeszcze strzelić z łuków (no dobra, nie pająki a ich goblińscy jeźdźcy) a i w CC gobliny coś tam mogą poradzić ze swoimi włóczniami (2" zasięgu) i dodać parę ran
  7. Na koniec jeszcze - wszystko to można rzucić oczywiście na Arachnoroka. Mamy wtedy 4 ataki zadające 2D3 mortali na hicie 4+... not bad ;)
Plusy:
  • Wygar taki, że niewiele jednostek to przeżyje a nawet jeśli przeżyje to raczej już bez szans na konkretną odpowiedź
  • Proste i skuteczne - oparte na abilitkach i prostym do rzucenia czarze (4+)
  • Szybkość jednostki
  • Liczba ran - 40! chwilę potrwa nim stracą wartość bojową 
  • Nie dość, że dobrze walczą w CC to jeszcze strzelają
Minusy:
  • Dramatycznie niskie morale/bravery
  • Słaby save - jeśli trafią na armię która dobrze radzi sobie z hordą to może być słabo
  • duży oddział (podstawki kawaleryjskie) - może być trudno manewrować i wprowadzić do walki dostatecznie dużo modeli.
 I to w zasadzie tyle. Proste - jak już pisałem - ale skuteczne czego dowodzi jeden z Batrepów nagranych przez MiniWarGaming który znajdziecie TUTAJ.

Jak zwykle na koniec prosze Was o sprostowanie jesli coś pokręciłem a jeśli znacie inne, lepsze spsooby na wykorzystanie tego comba (ewentualne dołożenie jeszcze czegoś) to dawajcie śmiało znać w komentarzach!

Dzięki i do nastepnego!
W.


4 komentarze:

  1. Ja się nie znam za dobrze ale czy czasem nie jest to tak że,

    Command Trait: Bellowing Tyrant - Wybrana jednostka z aliansu destrukcji znajdująca się D6" od generała otrzymuje bonus +1 do rzutów na trafienie.

    daje bonus do trafienia tylko ? nie widzę zapisu żeby zwiększał też szanse na mortal wound.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No więc w mojej interpretacji zasady Venom Spider bazowo aktywuje się ją na rzucie na trafienie równym 6 lub więcej. Jeśli więc abilitka daje bonus do rzutu na trafienie, który generuje aktywacje abilitki to zwiększa tym szanse bo "5" stają się "6". Command abilitka big bossa z kolei powoduje, że bazowo abilitka aktywuje się przy rzucie równym "5", jeśli zatem modyfikujemy go o +1 to de facto rzuty równe "4" aktywują po wszystkich modyfikatorach abilitkę.

      Usuń
    2. ...Aczkolwiek zaznaczam, że to moja interpretacja - możliwe, że błędna, chociaż poparta informacjami z kilku for. :)

      Usuń
    3. Aha, no dobra, rzeczywiście jest to dość sensowne wytłumaczenie.

      Usuń