Kolejny odcinek cyklu Combo of the Week i zgodnie z kolejnością - czas dzisiaj na niepowstrzymane, potężne siły zniszczenia!
Problem w tym, że tak jak w przypadku ostatnich bohaterów aliansu destrukcji również ci dzisiejsi są dość niepozorni chociaż jak postaram się zaprezentować - równie morderczy.
Czas zatem na krótką prezentację - część z Was pewnie już gdzieś o nich czytała - Grot Spider Riders!
Siła małych goblinów jeżdżących na wielkich pająkach tkwi oczywiście w synergiach a przede wszystkich w mortal woundach o których pisałem już jakiś czas temu jako o jednym z podstawowych elementów składających się na silną armię w systemie Age of Sigmar.
Składniki
- 1 Goblin Big Boss on Gigantic Spider (General), bellowing tyrant 100 punktów
- 1 Arachnarok Spider, catchweb spidershrine 280 punktów
- 20 Grot Spider Riders, bows 400 punktów
- 2 wounds, sv 6+, 8" move, 2 att with bows, 1 att wih spear, 2 att with spider fangs, 5+, 4+
- Bone Drummer: +2 do rzutów na bieg
- Ability: Forest Gobbo Shield - Jeśli jednostka ma 5+ modeli, ma też save 5+ (ciekawe nie ma tutaj mowy o modyfikatorze rzutu a o statystyce - to istotne).
- Ability: Spider Venom - Jeśli rzut na trafienie będzie równy 6 lub więcej cel otrzymuje automatycznie 1 mortal wound (bez konieczności rzutu na zranienie i bez innych obrażeń)
- Ability: Wall-crawler - Model może poruszać się przez tereny, ignorując je (nawet te nie do przejścia)
- Command ability: Blessing of the Spider-god - Wszystkie jednostki z SK SPIDERFANG uaktywniają abilitke Spider Venom już przy rzucie na trafienie równym 5 i więcej.
- Command Trait: Bellowing Tyrant - Wybrana jednostka z aliansu destrukcji znajdująca się D6" od generała otrzymuje bonus +1 do rzutów na trafienie.
...i największy pajęczak ;) |
- Spell: Gift of the Spider-god - cast value 4+. Wybrana jednostka ze SK SPIDERFANG podwaja obrażenia wynikające z abilitki Spider Venom.
Grot Spider Riders bez bonusów
- 2 wounds, sv 6+, 8" move, 2 att with bows, 1 att with spear, 2 att with spider fangs -> 4+, 4+
- 2 wounds, sv 5+, 8" move, 2 att with bows, 1 att with spear, 2 att with spider fangs, 5+, 4+
- Jak na razie więc szalu nie widać, ot podniesiony nieco hit i save. Jednostka ma też dwie rany więc choćby dlatego ma już przewagę nad innymi dostępnymi gobbosom jednostkami.
- Prawdziwa magia jedna polega tutaj na synergii związanej z abilitką pajaków - Spider Venom. Bazowo zadaje ona jednego mortala przy rzucie na trafienie równym 6.
- Generał armii jadący bohatersko - jak na króla goblinów - za dwoma szeregami swych podwładnych rzuca na nich Bellowing Tyrant - mają zatem +1 to hit. Wcześniej wykorzystał również swoja command abilitkę, dzięki czemu Sider Venom aktywuje się już przy rzucie na 5+. Wraz z Bellowing tyrant daje to aktywację na 4+.
- jadący na jeszcze większym pająku gobliński szaman postanawia dołożyć swoje trzy grosze - rzuca na oddział pajęczaków błogosławieństwo boga-pajaka! (brzmi jak tytuł horrou C klasy). Dzięki temu Spider Venom zadaje nie jeden a dwa mortale per hit.
- Podsumowując - mamy oddział 20 pająków (niech do walki wejdzie 15). Każdy atakuje dwa razy swymi kłami. Czyli 30 ataków, a raczej w tym przypadku 30 szans na rzucenie 4+ które spowoduje automatyczne zadanie 2! Mortali. Proste i zarazem zabójczo skuteczne! Nie znam jednostki która byłaby w stanie przetrzymać coś takiego w stanie nadającym się do kontrataku.
- W dodatku pająki zanim dojadą mogą jeszcze strzelić z łuków (no dobra, nie pająki a ich goblińscy jeźdźcy) a i w CC gobliny coś tam mogą poradzić ze swoimi włóczniami (2" zasięgu) i dodać parę ran
- Na koniec jeszcze - wszystko to można rzucić oczywiście na Arachnoroka. Mamy wtedy 4 ataki zadające 2D3 mortali na hicie 4+... not bad ;)
- Wygar taki, że niewiele jednostek to przeżyje a nawet jeśli przeżyje to raczej już bez szans na konkretną odpowiedź
- Proste i skuteczne - oparte na abilitkach i prostym do rzucenia czarze (4+)
- Szybkość jednostki
- Liczba ran - 40! chwilę potrwa nim stracą wartość bojową
- Nie dość, że dobrze walczą w CC to jeszcze strzelają
- Dramatycznie niskie morale/bravery
- Słaby save - jeśli trafią na armię która dobrze radzi sobie z hordą to może być słabo
- duży oddział (podstawki kawaleryjskie) - może być trudno manewrować i wprowadzić do walki dostatecznie dużo modeli.
Jak zwykle na koniec prosze Was o sprostowanie jesli coś pokręciłem a jeśli znacie inne, lepsze spsooby na wykorzystanie tego comba (ewentualne dołożenie jeszcze czegoś) to dawajcie śmiało znać w komentarzach!
Dzięki i do nastepnego!
W.
Ja się nie znam za dobrze ale czy czasem nie jest to tak że,
OdpowiedzUsuńCommand Trait: Bellowing Tyrant - Wybrana jednostka z aliansu destrukcji znajdująca się D6" od generała otrzymuje bonus +1 do rzutów na trafienie.
daje bonus do trafienia tylko ? nie widzę zapisu żeby zwiększał też szanse na mortal wound.
No więc w mojej interpretacji zasady Venom Spider bazowo aktywuje się ją na rzucie na trafienie równym 6 lub więcej. Jeśli więc abilitka daje bonus do rzutu na trafienie, który generuje aktywacje abilitki to zwiększa tym szanse bo "5" stają się "6". Command abilitka big bossa z kolei powoduje, że bazowo abilitka aktywuje się przy rzucie równym "5", jeśli zatem modyfikujemy go o +1 to de facto rzuty równe "4" aktywują po wszystkich modyfikatorach abilitkę.
Usuń...Aczkolwiek zaznaczam, że to moja interpretacja - możliwe, że błędna, chociaż poparta informacjami z kilku for. :)
UsuńAha, no dobra, rzeczywiście jest to dość sensowne wytłumaczenie.
Usuń