Warhammer Age of Sigmar | AoS Heat 3 GT

Cześć,

Zgodnie z obietnicą - udało mi się dotrzeć do kilku liczb związanych z ostatnio rozgrywanym turniejem The Grand Tournament - Heat 3.
Na szybko - to cykl turniejów organizowany przez GW w Warhammer World - topka z każdej edycji spotyka się później na "Masterze" i gra o tytuł "Mistrza" ;)
Rozgrywana w ostatni weekend 3 edycja zakończyła się naprawdę ciekawymi wynikami. Armie które zazwyczaj okupują "górne" stoły tym razem wypadły poza podium (pierwszy "klasyk" to BcR wsparty Kunnin Rukiem na piątym miejscu).

Ogólnie sojusze w liczbach:

Chaos - 30 armii - 6 miejsce
Destruction 15 armii 1 miejsce ;)
Order 27 armii 2, 3, 4 miejsce
Death 15 armii 18 (!!!) miejsce
Polski akcent - 1 - Sławek! ;)

Wyniki: 

1. Destruction Squig army
2. Kharadron Overlords
3. Sylvaneth
4. High Elves
5. Destruction BcR + Kunnin Rukk

Lista graczy z wyszczególnionymi sojuszami - bez frakcji:

Gratulacje dla Sławka za świetne miejsce!

Armie z pierwszej 4:

1 miejsce:
Allegiance: Destruction

Heroes
Skarsnik, Warlord Of The Eight Peaks (100)
Moonclan Grot Shaman (60)
Moonclan Grot Shaman (60)

Battleline
20 x Moonclan Grots (120)
- Pokin Spears & Moon Shields
20 x Moonclan Grots (120)
- Pokin Spears & Moon Shields
20 x Moonclan Grots (120)
- Pokin Spears & Moon Shields

Units
1 x Grot Fanatics (30)
1 x Grot Fanatics (30)
1 x Grot Fanatics (30)
40 x Cave Squigs (480)
2 x Grot Squig Herders (20)
2 x Grot Squig Herders (20)
2 x Grot Squig Herders (20)

Behemoths
Mangler Squigs (240)
Mangler Squigs (240)
Colossal Squig (300)

Total: 1990/2000

2 Miejsce: (prawdopodobnie - w oparciu o relację na żywo ;)

Allegiance: Kharadron Overlords

Skyport: Barak-Zilfin

Heroes
Arkanaut Admiral (140)
- General, Fleetmaster
Aether-Khemist (100)
- Artefact: Aethershock Earbuster
Aether-Khemist (100)
Aether-Khemist (100)


Battleline
10 x Arkanaut Company (120)
- 3x Light Skyhooks
10 x Arkanaut Company (120)
- 3x Light Skyhooks
10 x Arkanaut Company (120)
- 3x Light Skyhooks

Units
6 x Skywardens (300)
6 x Skywardens (300)
9 x Endrinriggers (360)

War Machines
Arkanaut Ironclad (440)
- Main Gun: Aethermatic Volley Cannon
- Great Endrinworks: Aetherspheric Endrinds (Barak-Zilfin Skyvessel)

3 Miejsce:

4 Miejsce:


I dodatkowo armia którą wszyscy podziwiali w ostatniej bitwie turnieju Ironjawz pożarte niemal w całości przez Squiggi. Przegrana w ostatniej bitwie kosztowała gracza spadek na 9 pozycję.

Allegiance: Destruction
Heroes
Megaboss on Maw-Krusha (520)
- General
- Command Trait : Ravager
- Artefact : Talisman of Protection
Orruk Megaboss (140)
- Artefact : Battle Brew
Orruk Warchanter (80)
Orruk Weirdnob Shaman (120)
Units
20 x Orruk Ardboys (360)
- 10 x Choppa or Smasha & Shields
- 10 x Big Choppas
10 x Orruk Ardboys (180)
- 10 x Choppa or Smasha & Shields
5 x Orruk Brutes (180)
- 1 x Gore Choppas
6 x Orruk Gore Gruntas (360)
Battalions
Ironfist (60)
Total: 2000/ 2000

The Grand Tournament
Heroes: 4/6 Battlelines: 4 (3+) Behemoths: 1/4 Artillery: 0/4




Podsumowując:
  • Śmierć jest naprawdę martwa. Najlepsza armia z tego sojuszu to 18 miejsce?! Oczywiście czynników może być wiele (od pecha w paringach zaczynając) ale to bolesne, nie wydaje się, żeby ten sojusz był aż taki słaby więc nie wiem jakim cudem nic nie przebiło się wyżej. Oczywiście nie ma co wyrokować na podstawie jednego turnieju ale Death koniecznie potrzebuje wsparcia. Na TGA ktoś pokusił się o spisanie kilku problemów tej armii, przeklejam w oryginale bo nie ze wszystkim się zgadzam ale to zawsze pewien punkt widzenia:
 "    Just based on raw stats, most Death warscrolls are pretty mediocre. There are a few that stand out a bit, but other Grand Alliances almost universally have choices that are even better. Death does have among the most defensively efficient options, but they lack offensively efficient choices. People go nuts over the Mourngul but it's really not that good. I'd be more than happy to justify that assertion with a lot of math if you like.
    The math suggests that Death will likely play best as a horde army. Horde armies are very clunky to play in a timed tournament setting (as you pointed out).
    Death has basically no shooting, which means that it is incredibly vulnerable to force multiplier type heroes (think: aether khemists, bloodsecrators, megabosses and the like).
    Death has basically no force multipliers of its own. Settra is the only really powerful one. They do have heroes that provide modest buffs, but no extreme buff game like other factions have through either battalions or heroes.
    The power of Ruler of the Night is a double edged sword. On the one hand it's probably the best allegiance ability in the game. On the other it essentially forces you to make your general a unit champion to avoid losing your key ability immediately to any army with heavy shooting. This basically means forgoing any interesting command abilities."

  • Squigi to nowa meta! ;) A poważnie - to ogromne zaskoczenie i zdecydowanie odstepstwo od normy. Dla fanów statystyk turniejowych to totalna aberracja ale za to bardzo przyjemna i zabawna ;) Lepszego scenariusza nie mogli napisać - w ostatniej bitwie turnieju spotkały się squiggi i ironjawz - pierwsze pożarły te drugie ;)
  • Kharadroni pojawiają się na razie rzadko na stołach  turniejowych i mnie osobiście bardzo cieszy ich dobra postawa - oglądałem jedną bitwę z tego turnieju vs Skryre (Clan Skryre). Rozpiska ciekawa, którą z resztą już w pewnym stopniu zaadaptowałem pod swoje gry o których możecie poczytać TUTAJ. Siła ognia i mobilność to podstawa
  • Trzecie miejsce to kolejne zaskoczenie - Sylvaneth! Na Alarieli którą wielu uważa za totalnie niegrywalną w tych punktach (wliczając w to mnie), mało Kurnothów... To tak jakby ktoś postanowił pokazać wszystkim, że da się grać inaczej niż wszyscy mówią. Szanuję mocno ale nie wiem czy to niejednorazowy wyskok. 
  • Czwarte - Miks orderu i elfów. Na pierwszy rzut oka - Monster-Mash - Fenixy, Smok, Loremaster i Teclis robią robotę, reszta statystuje i zajmuje znaczniki - na pierwszy rzut oka - słabe, ale jak ktoś grał przeciwko jednemu fenixowi wie jak ciężko go zabić. Dwa i Smok brzmią nieźle.
  • Dopiero piąte miejsce pierwszego, typowego "sera" (BcR i Kunnin), brak informacji o Skyfire/DoT (MIA ;) ) z jednej strony cieszą z drugiej zastanawiają - nie było ich? Wycięły się wcześniej? Ludzie nauczyli się kontrować? 
  • Czekam na pełne zestawienie armii które zapewne niedługo pojawi się na Bad Dice
..I to wszystko na ten moment - jak coś więcej się pojawi - będę aktualizował!
Do następnego!
W.







1 komentarz: