Games Workshop nie zwalnia tempa.
Po prezentacji pierwszej fali nowości która będzie dostępna do kupienia już w dniu premiery drugiej edycji Age of Sigmar (Nowy Starter Set, Nowy dodatek Malign Sorcery i nowe zestawy Easy to Build, odpowiednio dla Stormcastów i Nighthauntów), nasz ulubiony wydawca zajawił wczoraj pre-ordery na kolejny tydzień...
...I trzeba przyznać, że robią one wrażenie (nawet pomimo tego, że w zasadzie można się ich było spodziewać).
Po pierwsze primo - od razu po premierze nowej edycji dostaniemy dwa pierwsze Battletome - Nighthaunt i Stormcast Eternals (dla których będzie to TRZECI podręcznik w Age of Sigmar w ciągu trzech lat). O podręcznikach wiadomo na razie tyle, że będą zajawiane przez kolejny tydzień więc powinniśmy się dowiedzieć czegoś więcej (zwłaszcza o Nighthaunt) - nie powiem, czekam z wielką uwagą bo póki co "duszki" nie porywają.
Na ten moment jedyne co mogę napisać o podręcznikach to to, że mają ŚWIETNE okładki. Oba - naśmiewałem się nie raz i nie da z ilustracji na których pojawiają się Stormcaści (jeśli jest stormcast to ilustracja słaba...). Tym razem jednak nie ma się do czego przyczepić - zobaczcie sami:
Zupełnie jak nie do AoS, bardziej w stylu starego świata (wiem, wiem, herezja). Czekam na więcej ilustracji, więcej informacji o mechanice i nowościach w obu frakcjach. Szczerze - jaram się!
W komplecie dostajemy od razu dwa mniejsze boxy z dedykowanymi obu frakcjom Endless Spells. To kolejna z zapowiadanych nowości o których wiedzieliśmy, że się pojawią. W boxie Malign Sorcery dostaliśmy zaklęcia dostępne dla WSZYSTKICH FRAKCJI, oprócz nich, kolejne armie będą teraz otrzymywać wsparcie w postaci dedykowanych, wiązanych fluffowo z frakcją zaklęć.
Owszem - oparcie działania zaklęcia o wartość Save jednostki jest ciekawym i fluffowym rozwiązaniem ale mocno ogranicza użyteczność i skuteczność - są armie które opierają swoją siłę na hordzie modeli z sv 5+ albo 6+ i wówczas szanse na zadanie większej ilości obrażeń maleją. Do tego czar będzie zadawał obrażenia tylko modelom nad którymi przeleci - wierzcie mi - ciężko będzie przelecieć nad więcej niż zaledwie kilkoma. Ciekawa wydaje się zapowiedź drugiego z czarów Nighthuants który ma zarówno ranić jak i leczyć - jak wiadomo im więcej opcji leczenia/wskrzeszania w armii DEATH tym lepiej ;)
Z zaklęć ScE póki co wiadomo tyle, że będziemy mieli "Młotkonado" ;)
Na koniec - jeszcze raz Nighthaunci i zestaw który również wzbudza wiele emocji - Crawlocke the Jailor and Chainghasts. Wbrew pozorom nie jest to kolejny imienny bohater ale zwykły Spirit Torment wraz z "obstawą" dwóch Chainghastów. Spirit Torment jest jednym z kluczowych modeli startera. Pozwala na leczenie jednostek nighthaunt i dodaje im re-roll hitów. Chainghaści to na razie niewiadoma. Mogą albo bić wysokorendowe ataki albo wręcz przeciwnie - młócić hordy ilością ataków. Tak czy inaczej dostajemy te modele w zestawie trzech - Spirit Torment (inny, ładniejszy niż w starterze wzór i dwa Chainghasty
BTW., dowiedzieliśmy sie przy okazji o jednej z abilitek Chainghastów - wygląda na to, że będą chciał fruwac w pobliżu Spirit tormentów bo dzięki nim jego abilitka zwiększa zasięg - a umówmy się - duży zasięg abilitkijest istotny bo nie naraża bufffera na "śnieżki" i inne nieprzyjemności.
Na koniec - Stormcaści - oni dostają coś o czym przynajmniej ja - nie wiedziałem. Lord-Exorcist jest kolejnym modelem skrojonym ściśle pod walkę z demonami i nighthauntami o czym świadczy czar jakim dysponuje:
Nie będę nawet narzekał, że casting roll wymagany do rzucenia tego zaklęcia jest śmiesznie niski w porównaniu do innych zaklęć o podobnym potencjale - wszak to ScE... do tego czar działa mocniej na demony (SERAPHONS <3) i DEATH połowiąc ich bravery (Banishment Grey Knightów to moje pierwsze skojarzenie....). W skrócie - bardzo fajny czar który ma jedną wadę - zasięg. 6" to w zasadzie zasięg walki wręcz ;) więc albo ryzyko i wystawienie go do przodu albo oczywiście Endless Spell i "lusterka" zwiększające zasięg zaklęć.... Ogólnie jednak MOCNE moim zdaniem zaklęcie rozdające sporo mortali (a nie zapomnijmy o spirit flask dodających kolejne obszarowe mortale). Nagle ScE zaczynają ich zadawać mnóstwo - NIESTETY.
Ach, bym zapomniał - będzie też można zamówić nowe, przefajne kostki które jednak (może to i dobrze jeśli ktoś pamięta kości Idonethów) nie porywają oryginalnością designu. Zgodnie z przewidywaniami - te Nighthauntów ŚWIECĄ w ciemności. BTW, przyjrzyjcie się ilustracji na opakowaniu kości Nighthauntów - to kolejne przedstawienie jednostek "duszków" o których jeszcze nic nie wiemy....
Ogólnie zapowiada się naprawdę srogi, kolejny już tydzień AoS`a. To naprawdę mocne uderzenie GW (w portfele graczy ;) ) ale na to akurat nie można narzekać - AoS żyje i ma się - moim zdaniem - coraz lepiej.
Czekam na więcej a póki co...
...Dzięki i do następnego!
W.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz