Warhammer Age of Sigmar | Blackout Lists - GH2017 meta?

Cześć,

Nie wiem jak Wy ale ja ze zniecierpliwieniem wyglądałem pełnego (no w miarę) zestawu list jakimi grano na Blackout 2017 w UK.
Czekałem na nie przede wszystkim dlatego, że był to pierwszy duży turniej rozgrywany już na nowych zasadach, scenariuszach i punktach, wprowadzonych przez #GH2017 w którym brała udział czołówka sceny UK - słusznie uważanej za wyznaczającą "trendy" jak chodzi o turniejowe granie w Age of Sigmar.

Nie przedłużając - organizatorzy wrzucili je wczoraj na TGA a ja skrzętnie sobie je rzecz jasna zachomikowałem by na spokojnie przejrzeć.

TL;DR - Listy armii pod TYM LINKIEM ;) 

Wyniki?
Overall standings
1st - Dan Ford (Chaos)
 2nd - Tony Moore (Disciples of Tzeentch)
 3rd - Carl Smith (Fyreslayers)

Best in Alliance decided by KP alone
Chaos - Jonathon Kyprianidis (Blades of Khorne)
Order - Carl Smith (Fyreslayers) - 9200 in 5 games, highest overall!
Death - Russ Veal (Nighthaunt)
Destruction - Nicky Myland (Bonesplitterz)

Co ja patrzę? No niewiele się zmieniło chciałoby się rzec ;) Na czele CHAOS, jak za dawnych dobrych czasów miksów Bloodletterów, Sayla, Stormfiendów i Skyfires. Jakiś czas temu analizowałem armie pod kątem tego jak sprawują się na turniejach -> TUTAJ <- i okazuje się, że to kolejne z wydarzeń które zdaje się potwierdzać to spostrzeżenie.
Drugie miejsce DoT. Tak, Tzeentch stracił stosunkowo mało na #GH2017 a to co stracił (200 punktów za Skyfires) nadrabia z nawiązką Tzaangorami i Brimstone`ami.
Na trzecim miejscu frakcja do której obecności w czołówce sugeruję się przyzwyczaić - FYRESLAYERS. Niezbalansowana, robiona ponoć na szybko rozpiska wbiła się na trzecie miejsce z NAJLEPSZYM WYNIKIEM KP (kill polints) - Gołe krasie mordują na prawo i lewo i nic w tym dziwnego bo liczba buffów jakie dostali jest naprawdę spora.

Ok., dość opisów, popatrzmy na podium:

1 Miejsce:
Allegiance: Chaos
Skullmaster, Herald of Khorne (100)
Chaos Lord On Daemonic Mount (140)
- General
- Trait: Cunning Deceiver
- Artefact: Beguiling Gem
- Mark of Chaos: Khorne
Bloodsecrator (120)
 - Artefact: Chaos Talisman
30 x Bloodletters (270)
30 x Bloodletters (270)
30 x Bloodletters (270)
30 x Bloodletters (270)
10 x Bloodletters (110)
10 x Bloodletters (110)
5 x Flesh Hounds (100)
5 x Flesh Hounds (100)
Murderhost (120)


Total: 1980/2000




Paradoksalnie - to lista która zmieniła się stosunkowo niewiele w stosunku do pre #GH2017. Allegiance Chaos zamiast Khorne zdecydowanie zwiększa przeżywalność Bloodletterów (Cunning Deciever zapewniający -1 to hit całej armii w pierwszej rundzie). 
Trzy dropy (Murderhost, Bloodsecrator i Lord). Najistotniejszy jednak jest tu zmaksowany Murderhost. Batalion ten pozwala wszystkim wchodzącym w jego skład oddziałom (i znajdującym się 8" od Skullmastera) poruszyć się zaraz po zakończeniu fazy set-up o 2D6" a następnie zrobić to samo w każdej kolejnej, własnej fazie hero. W połączeniu z nie tak wielką ilością dropów daje to efektywne 4D6" darmowego ruchu w pierwszej rundzie i co za tym idzie szansę na szarżę (i na przykład w Scorched Earth natychmiastowe przejęcie i wypalenie znaczników). 
Bloodlettery wiadomo - horda, która potaniała. Są teraz absolutnie świetne. Bloodsecrator dodający jeden atak i zapewniający niewrażliwość na battleshock to wisienka na torcie ;)

2. Miejsce:
Allegiance: Tzeentch
Kairos Fateweaver (340)
- Lore of Change: Unchecked Mutation
Lord Of Change (300)
- General
- Trait: Magical Supremacy
- Artefact: Wellspring of Arcane Might
Herald Of Tzeentch (120)
- Ritual Dagger
- Lore of Change: Treason of Tzeentch
The Blue Scribes (120)
- Lore of Change: Bolt of Tzeentch
The Changeling (140)
- Lore of Change: Treason of Tzeentch
Gaunt Summoner (120)
- Artefact: Windshief Charm
- Lore of Fate: Glimpse the Future
10 x Pink Horrors Of Tzeentch (120)
- Lore of Change: Bolt of Tzeentch
10 x Pink Horrors Of Tzeentch (120)
- Lore of Change: Bolt of Tzeentch
10 x Pink Horrors Of Tzeentch (120)
- Lore of Change: Arcane Transformation
10 x Blue Horrors Of Tzeentch (50)
10 x Blue Horrors Of Tzeentch (50)
30 x Brimstone Horrors Of Tzeentch (100)
Changehost of Tzeentch (60)

Total: 1760/2000 +140 punktów na summoning


 
Magia, magia, magia i jeszcze więcej magii połączonej z hordami horrorów wszelkich kolorów upakowanych w batalion. 
O dziwo - DoT bez Skyfires, bez Tzaangorów, oparty na demonach wspartych kluczowym przeciw hordom Gaunt Summonerem (jego będziemy widzieć równie często co wcześniej Sayla - wszystko dzięki antyhordowemu czarowi).
Co więcej -dwie wrony to gwarancja magicznej supremacji i sporej ilości mortali w fazie hero a naprawdę dużo "ciał" w postaci horrorów pozwala spokojnie przejmować znaczniki (tak - brimstony są na 25mm ;) )

3. Miejsce: 

Allegiance: Order
Auric Runefather on Magmadroth (260)
- General
- Trait: Exemplar of the Ancestor
- Artefact: Ash-plume Sigil
Auric Runeson on Magmadroth (240)
- Wyrmslayer Javelins
Auric Runeson on Magmadroth (240)
- Wyrmslayer Javelins
Battlesmith (80)
30 x Hearthguard Berzerkers (480)
- Poleaxes
30 x Vulkite Berzerkers (330)
- War-Picks & Slingshields
30 x Vulkite Berzerkers (330)
- Pairs of Handaxes
1 x Gryph-Hound (40)

Total: 2000/2000


 Cały czas się zastanawiam jakim cudem ;) ale to pewnie dlatego, że niewiele bitew miałem okazje z Fyreslayerami toczyć. Tak więc - Vulkite Berzekers to podstawowa jednostka któa rzuca toporami, ma sv 5+ (z re-rollem obok Battlesmitha) a następnie z WARDEM na 4+ (bazowo 6+ ale kiedy jest ich >=20 dostają +2). LOL jeśli chodzi o wytrzymałość tej hordy którą bardzo trudno jest zepchnąć ze znaczników a do tego - wbija ona naprawdę mnóstwo mortali (szarżujący bersekerzy z tarczami rzucają nimi - na "6" zadają mortala. 
O bohaterach na jaszczurach za dużo powiedzieć nie mogę poza tym, że 3 duże bestie to dla wielu armii o dwie za dużo. 
PS. Grający armią stwierdził, że nie przygotowywał jej jakoś specjalnie i na pewno da się zrobić dużo lepsze, mocniejsze złożenie (Patrycjusz już to potwierdził.....) a mimo to uzyskał najlepszy wynik jak chodzi o ilość zabitych punktów. 

Tak prezentuje się zatem podium. Tuż za nim Stormcaści (4 Fulminatorów i Lord Celestant na dużym smoku) a następnie kolejni Stormcaści... Wydaje się, że dzięki mnogości opcji ScE dalej będą mocnym pewniakiem-średniakiem - zawsze groźnym ale jednak bez potencjału na wygrywanie tak dużych eventów. 

Kolejne miejsce zajął ...Slaanesh. Tak. Ten sam którego przecież nie ma. 
Dzięki #GH2017 i abilitkom jest to teraz prawdopodobnie najszybsza armia która w dodatku dysponuje tonami ataków (każda 6 to hit generuje kolejny w przypadku seekerek i demonetek):
Fajna, świeża i klimatyczna rozpiska tak wysoko to coś bardzo pożądanego:

Allegiance: Slaanesh
Herald Of Slaanesh (60)
Herald Of Slaanesh (60)
Keeper Of Secrets (280)
- General
- Trait: Allure of Slaanesh
- Artefact: Breathtaker
Herald Of Slaanesh on Seeker Chariot (100)
30 x Daemonettes Of Slaanesh (270)
30 x Daemonettes Of Slaanesh (270)
5 x Hellstriders Of Slaanesh (100)
- Claw spear
5 x Hellstriders Of Slaanesh (100)
- Claw spear
6 x Fiends Of Slaanesh (280)
10 x Seekers Of Slaanesh (240)
3 x Hellflayers Of Slaanesh (240)

Total: 2000/2000


 O co w tym chodzi? O szybkość - bonusy do ruchu, bonusy do szarży sprawiają, ze ta armia śmiga po stole. W dodatku dzięki Hellstriders i ich banerowi (-1 to hit w 6" które moze się stakować jak wieść niesie) wcale nie taka krucha jak mogłoby się wydawać. Horda 30 demonetek to naprawdę mnóstwo, mnóstwo ataków któe czystą statystyką przebiją się przez większośc celów. 
Tak czy siak - nieco jestem zaskoczony tak wysokim miejscem tej armii. ;)

Tuż za nią Kunnin Ruk (4x30 arrowboyzów) a potem to już cała gama mniej i bardziej oryginalnych pomysłów które znajdziecie -> TUTAJ <- 

Co zastanawia?
  • Sylvaneci poza 10 a właściwie pod koniec 2 dziesiątki (19-20 miejsca) - drzewa nie radzą sobie z hordami i jest ich zwyczajnie za mało - dylemat między driadami a nieludzko drogimi kurnotami upakowanymi w nieludzko drogie bataliony... 
  • Kharadroni - "Rozwiń tabele, krasie na czele..." (którejś dziesiątki) - zgoda - to nie były jakieś epickie armie krasi ale mimo wszystko - nerf taki, że aż boli
  • BcR - bez Battle Brew, bez mobilności z destrukcji i z małą ilością modeli - to się musiało tak skończyć. PS. nerf na Stonehornie boli dlatego tym bardziej dziwi mnie jedna z rozpisek w której są... 4 (CZTERY) Stonehorny (2 Frostlordów przy tym)
  • Standardowo zastanawia też fakt, że w pierwszej 20 jest jedna armia DEATH - Soulblight na 17 miejscu i to pomimo tego, że za grę DEATH na tym turnieju wzięły się prawdziwe gwiazdy sceny UK... polecam pod rozwagę wszystkim którzy rozważali "poboczny projekt" w postaci Nighthauntów itp. - bez konkretnych battletomów dalej będzie pod górkę a frakcje z #GH2017 naprawdę nie są mocne (na czele jednak Soulblight, Nighthaunt za mało modeli i różnorodności). 
 Polecam ogólnie lekturę rozpisek - większość nie zaskakuje, zapewne kolejne turnieje sporo w nich namieszają bo Blackout to było naprawdę "rozpoznanie walką" tego czym jest #GH2017.
Tak czy siak - ja widzę potwierdzenie tego o czym wszyscy mówili - hordy, nie do końca zbalansowane scenariusze i wciąz mocne strzelanie. 
 
Na dzisiaj tyle, 
Do następnego!
W. 
 

8 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe podsumowanie, dziękować! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i ci ScE którzy zawsze i wszędzie sobie dają radę ;)

      Usuń
  2. Co do bestii fyreslayers nie są one jakoś super mocne w kombacie ( co nie znaczy że są słabe) świadczy o tym między innymi za obydwa magsony są z javelin czyli wersja strzelajaca :) jednak do likwidować hord nadają się idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli wstrzeliwują się w potrzeby. ;) No i w razie konieczności dobrze screenują.

      Usuń
  3. Czy nie jest "nierealnym przegieciem" wystawianie w jednej armii dwoch takich samych bohaterow (auric runeson)u krasnoludów i to co bylo tylko jeszcze w wiekszym stopniu - zawalenie stolu bloodletersami

    OdpowiedzUsuń
  4. Może mi ktoś wytłumaczyć łopatologicznie jak się robi te 4D6 ruchu Khornem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już rozumiem
      2D6 po set upie i 2D6 w pierwszym hero phasie ;)

      Usuń