Zimowe podstawki - Winter bases [PL/ENG]

Cześć,

Już jakiś czas temu postanowiłem rozwiązać kwestię podstawek dla moich pomalowanych już jakiś czas temu bloodletterów.
Z kilku powodów wybrałem dla nich zimowy klimat:
  • Czerwień bloodletterów świetnie odcina się na tle bieli śniegu
  • Chciałem spróbować swoich sił w tworzeniu zimowego krajobrazu na malych podstawkach
  • Moje bloodlettery pochodzą z drugiej ręki - były już przyklejone do podstawek, wiec siłą rzeczy ich oddzielenie w niektórych spowodowało małe "kontuzje", śnieg pozwala zamaskować te drobne ubytki.
 Muszę stwierdzić, że standardowe podstawki demonicznej piechoty (25mm) nie pozwalają na jakieś szczególne szaleństwa jeśli chodzi o ich modelowanie - są zwyczajnie za małe. Mimo wszystko mam nadzieję, że nie wyszły najgorzej, tym bardziej, że to tak naprawdę pierwsze moje starcie ze śniegiem i soplami.
Patent na śnieg: Postanowiłem testować różne "stany skupienia śniegu", ostatecznie stanęło na starym, przemrożonym i nadtopionym śniegu przysypanym cienką warstwą świeżego puchu. Myślę, że nie wyszło najgorzej. Śnieg to zmieszana soda do pieczenia z klejem "Wikol" (nieco rozwodnionym w przypadku warstwy "nadtopionej" i mocno rozrzedzonym w warstwie świeżego puchu)
Patent na sople: Według Sprocketa ( do znalezienia TUTAJ ) i za namową kilku osób wypróbowałem patent z vallejo water effect - okazał się strzałem w dziesiątkę - na cienkim rusztowaniu z przeźroczystego fragmentu plastiku umieściłem kilka warstw specyfiku vallejo. Po wyschnięciu dało to efekt jak na zdjęciach - jak na pierwszy raz chyba nie jest źle.


Materiały ( Cytując klasyka: "Jestem człowiekiem o niewyszukanym smaku, lubię proste rzeczy (a najlepiej i tanie)":
Korek
Piasek i baaardzo drobne kamyki
Wikol
Vallejo Water Effect
Soda oczyszczona do pieczenia
Farby: GW: Mournfang Brown, Mechanicum Standard Grey, Reikland Fleshshade
Farby Vallejo: Beasty Brown, Cold Grey
Inne: AK Wash - Dark Brown
Tufty: Army painter (nie jestem z nich zadowolony: cena: jakość słabo bardzo)


Bases for my bloodletter unit. I`m still looking for good winter theme bases and this is my last try. 
Standard bases for daemonic infantry are very small (25 mm)  so i didn`t have to much space for terrain but i`m quite happy with result.
Snow is made from backing soda and PVA glue (diluted with water)
I found recipe for icycyles on Sprocket`s Blog: HERE

Hope you enjoy!

Materials ("See, I'm a man of simple tastes. I like dynamite, and gunpowder... And gasoline! Do you know what all of these things have in common? They're cheap!"):

Cork
Sand 
PVA glue
Vallejo Water Effect for icycles
Backing soda
Paints GW: Mournfang Brown, Mechanicum Standard Grey, Reikland Fleshshade
Paints: Vallejo: Beasty Brown, Cold Grey
Wash: AK Wash - Dark Brown
Tuft: Army painter winter tuft









PS. Taaaak, wiem, że zimowych podstawek i tutków było zatrzęsienie... ale te są moje, najmojsze ;)
PS. Yeees, i know that this is just another winter bases tutorial, but... this one is my own ;)

Do następnego (mam nadzieję, że już z demonami na podstawkach ;) )
W.


10 komentarzy:

  1. Podobają mi się te podstawki. Fajna robota.

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo pro, jak dla mnie niektóre odrobinę przeładowane, ale wyglądają prześwietnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dlatego, że chciałem jak najwięcej poćwiczyć a to jednak 25mm i możliwości niewiele. ;) 32-40mm to sensowne wielkości do takiego rzeźbienia, dzięki za odzew :)

      Usuń
  3. Uwielbiam zimowe klimaty. Swietnie Ci to wyszło! A tak z innej beczki, nie chcesz wziąć udziału w karnawale blogowym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, właśnie kilka wpisów z ostatniego czytałem i się zastanawiałem jak to w tym miesiącu będzie bo bym się przymierzał ;) Dzięki za opinię, zimowe podstawki dają duże możliwości zabawy z różnymi efektami więc też jeden z ulubionych moich motywów.

      Usuń
  4. Przymierzam się do makiety zimowej takiej troszkę też. Bardzo fajnie to u Ciebie wyszło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za opinię, uwielbiam zimowe klimaty najlepiej brudne ;) tj. roztopy, błoto takie jakie można zobaczyć na zdjęciach z frontu wschodniego II wś. - hellcannona chcę właśnie tak utopić nieco. Co do makiety - chętnie popatrzę na jakiegoś tutka/krok po kroku bo ja z kolei mam w planie wioskę "wyrzeźbić" właśnie na wczesnym przedwiośniu.

      Usuń
  5. Pierwsza klasa z tymi podstawkami. Właśnie tak to powinno wyglądać !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, cały czas szukam lepszych rozwiązań. W tym przypadku to najprostsze i najtańsze składniki. Czytałem wiele opinii np. o tłuczonym szkle i dedykowanych efektach do produkcji śniegu, ale póki co cena/jakość przemawia na korzyść sody ;) To TT nie Display i jak na mój gust wystarcza.

      Usuń