Cześć,
Ciemne chmury zbierają się nad ruczajem. Kruki wrony i smog
zapewne już krążą, bowiem w sobotę 23-04-2016 będzię się w Krakowskim CUBE
działo naprawdę sporo z okazji Turnieju Age of Sigmar w formacie Heroic Azyr 30
punktów.
Armie będą ścierać się ze sobą próbując wykazać się swoją
przewagą w trzech różnych scenariuszach (opisy ze strony wydarzenia):
Rozstawienie: 12” od krawędzi stołu o rozpoczęciu decyduje rzut kostką Czas trwania 6 tur ( z ograniczeniem czasowym 1,5 godziny )
Cele:
pierwsza krew – ten kto jako pierwszy zabije jednostkę przeciwnika otrzymuje 1 pkt zwyciestwa
zabójstwo Generała - ten kto zabije generała przeciwnika otrzymuje 2 pkt zwyciestwa
kontrola terenu – stół jest dzielony na 4 równe ćwiartki. Gracz kontroluje ćwiartkę kiedy ma w niej 8 woundów w jednostkach więcej niż przeciwnik. Pojedyncza jednostka może kontrolować tylko 1 ćwiartkę naraz. Na koniec gry każda kontrolowana ćwiartka jest warta 3pkt zwycięstwa
Zwycięstwo: Wygrywa ten Gracz który zdobędzie więcej punktów zwycięstwa. Nie liczą się punkty za zabite jednostki przeciwnika.
Mój odautorski komentarz przed turniejem: Istotne zabezpieczenie przez skonstruowaniem armii z dwóch bloodthirsterów i Wrony. Konieczne będzie takie ułożenie armii, które zapewni na tyle dużo jednostek aby mieć czym fizycznie ogarnąć ćwiartki. Jednostki muszą być na tyle duże, aby zapewnić przewagę na danych ćwiartkach. Czyli – kilka jednostek w dodatku sporych (sporych – dużo ran).
Scenariusz 2: Przyczółek
Czas trwania 4 tury ( 5 na 2+, 6 na 3+)
Rozstawienie:
Najeźdźca wystawia całą swoją armie w kole o promieniu 8” od Bramy będącej środkiem stołu. Strażnik wystawia 1-3 swoich jednostek w półkolu o promieniu 8” tak jak na rysunku powyżej.
Aby zdecydować o tym kto jest najeźdzcą obaj gracze rzucają kością, wynik 1-3 oznacza najeźdźcę wynik 4-6, strażnika. W razie remisu gracze powtarzają rzut dopóki nie będą mieli różnych ról. O rozpoczęciu gry decyduje strażnik ( może on zacząć lub pozwolić zacząć najeźdźcy.
Zasady specjalne: Przebudzony gniew: na początku każdej tury Gracz Strażnik rzuca kością za każdą jednostkę pozostawioną w rezerwach przy wyniku 3+ może wystawić tę jednostkę w strefie 9” od dowolnej krawędzi stołu nie bliżej jednak niż 9” od Przeciwnika
Posiłki: jeśli model z keywordem, wizard lub priest znajduje się w promieniu 6” od bramy może on spróbować przyzwać wcześniej zabitą jednostkę z armii najeźdźcy. Wynik 4+ w rzucie kością oznacza sukces i pozwala na umieszczenie jednostki w promieniu 6”od bramy i nie bliżej niż 3” od modeli przeciwnika.
Niszczenie bramy: armia Strażnika może atakować i szarżować bramę w Combat Phase, tak jak każdy inny model. Brama ma Save 3+ i 8 Woundów, i jeśli zostanie zniszczona gra się kończy Zniszczenie bramy jest warte 5 pkt zwycięstwa. Jeśli najeźdźca utrzyma bramę przez całą bitwę jest to warte 5 pkt.
Cele: Zabicie Generała w tej grze warte 3 pkt., Pierwsza krew warta tu 2 pkt i Zniszczenie lub Utrzymanie bramy warte 5pkt
Mój odautorski komentarz przed turniejem: I miej tu człeku armię strzelającą – jeśli wylosujesz Strażnika to niech Slaanesh się nad Tobą zlituje w takim przypadku. Bramę można zniszczyć tylko w walce wręcz. Wydaje się, że Strażnik będzie musiał zmierzyć się z naprawdę przeważającymi siłami wroga. Jeśli trafi na mocno strzelającego przeciwnika może się to skończyć masakrą. Istotne, że to strażnik decyduje o rozpoczęciu bitwy.
Scenariusz 3: Blood for the Blood God !
Rozstawienie 12” od krawędzi stołu. Rzut kostką decyduje o tym , kto pierwszy zacznie rozstawianie
Rozpoczęcie: Gracz, który pierwszy skończył się rozstawiać zaczyna 1 turę
czas trwania 6 tur ,7. na 4+ ( z ograniczeniem czasowym 1,5 godziny)
Cele: zdobycie jak największej ilości punktów za zabite jednostki przeciwnika. Za jednostki przyzwane również otrzymuje się punkty zwycięstwa
Zwycięstwo Wygrawa ten kto zdobędzie więcej punktów za zdjęte ze stółu jednostki wroga. Jeżeli różnica między graczami będzie wynosiła 6 lub mniej punktów bitwa liczona jest jako remis
za wygrana 6.pkt za remis 3 pkt za porażkę 1 pkt.
Mój odautorski komentarz przed turniejem: Typowa, radosna wyrzynka do ostatniego stojącego na nogach czyli to co Khorne lubi najbardziej. Tutaj nie ma co kombinować, od tego są wcześniejsze scenariusze. Tu liczy się tylko to, aby zabrać ze sobą przed oblicze khorna jak najwięcej przeciwników!
Przyznam szczerze, że nie mam jeszcze w głowie kompletnego planu armii - tym razem tworzenie armii wymaga nieco więcej zastanowienia, ponieważ muszę pamiętać o scenariuszach i ich specyfice. Na pewno będzie sporo demonów i na pewno sojusznicy z frakcji Slaves to Darkness.
Tak czy inaczej z pewnością podzielę się z Wami przebiegiem poszczególnych bitew i ostatecznym rezultatem (a z niektórymi być może spotkam się w sobotę na polu bitwy ;) )
Do następnego!
W.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz