Warhammer Age of Sigmar | Artworks From Age of Sigmar XXII - Idoneth Deepkin

Cześć,

Dzisiaj uczta dla oka. Ilustracje z najnowszego Battletome: Idoneth Deepkin są zdecydowanie najlepsze (jako całość) z tych jakie do tej pory wypuściło Games Workshop przy okazji Age of Sigmar.
Poziom grafik (o czym wspominam w zasadzie przy okazji każdego nowego wydania) rośnie i chociaż dalej nie jest to styl który zaskarbił sobie rzesze fanów za czasów WHFB to jednak można je polubić.
Nie przedłużając - zapraszam do galerii

Wszystkie wpisy z ilustracjami ze świata Age of Sigmar zgromadzone w jednej kategorii znajdziecie >> TUTAJ <<


CZĘŚĆ I | CZĘŚĆ II | CZĘŚĆ III | CZĘŚĆ IV [Skaven Pestilens] | CZĘŚĆ V | CZĘŚĆ VI [Godbeasts] | CZĘŚĆ VII [Ironjawz] | CZĘŚĆ VIII [Stormcast Extremis] | CZĘŚĆ IX [Flesheaters Courts] | CZĘŚĆ X [Sylvaneth] | CZĘŚĆ XI [All-Gates] | CZĘŚĆ XII [Bonesplitterz] | CZĘŚĆ XIII [Beastclaw Riders]

Hi!

Artworks from Battletome: Daughters of Khaine

PART I | PART II | PART III \ PART IV [Skaven Pestilens] | PART V | PART VI [Godbeasts] | PART VII [Ironjawz] | PART VIII [Stormcast Extremis] | PART IX [Flesheaters Courts] | PART X [Sylvaneth] | PART XI [All-Gates] | PART XII [Bonesplitterz] | PART XIII [Beastclaw Riders]




























NEWS 16-04-2018 | Idoneth Deepkin Rules II

Cześć,

Dzisiejszy news jest już trochę przeterminowany, bowiem część informacji do niego była już znana w piątek/sobotę jednak postanowiłem tym razem zebrać wszystkie nowe wiadomości jakie pojawią się przez weekend i umieścić je w jednym, zbiorczym wpisie.
Wszystkie bowiem dotyczą frakcji Idoneth Deepkin a i przez weekend sporo oficjalnych i nieoficjalnych wiadomości dostaliśmy. Jeśli szukacie więcej informacji o tej frakcji to wszystkie zebrane pod jednym słowem kluczowym znajdziecie >> TUTAJ <<

zdecydowanie najlepsze ilustracje z dotychczas wydanych battletome.
Zaczęło się od potwierdzenia statystyk i abilitek największego jak do tej pory zaprezentowanego modelu Idonethów - Leviadona:

Atak dystansowy zatem wynikający z umieszczonych na palankinie kusz nie będzie szczególnie groźny. Zostaje CC. Tutaj na uwagę zasługują właściwie tylko dwa rodzaje ataków wyprowadzanych przez samego żółwia, nie zaś jego obsługę. 

Pierwszy (i chyba najistotniejszy) - Crushing Jaws - Przy rzucie na hit 6+ zadajemy zamiast D6 zwykłych obrażeń 6 mortali. Idealnie ale z drugiej strony mamy tylko jeden atak.

Drugim atakiem Leviadona są jego płetwy. Przy pełnych ranach 4 ataki (ilośc nie maleje wraz z otrzymanymi obrażeniami), 3+/3+/-1/3 DMG. Wydaje się silne i zapewne będzie głównym DMG dealerem na modelu (1 atak szczękami może i potężny ale bez "6" to hit równie dobrze może zadawać 1-2 dmg czyli niewiele...).
Poniżej pełny warscroll Akhelian Leviadon:

Warto podkreślić - Leviadon jest jedynym chyba Monsterem który bije 2+/2+ z bazy (atak szczękami) i ogólnie hituje na 3+ (zazwyczaj monstery biją na 4+ to hit). Ot, taki drobiazg świadczący o tym, że GW lubi Sushi. 
W gratisie kilka zdjęć "live" Leviadona:


Ok., poza żółwikiem dowiedzieliśmy się też co nieco o bohaterze na koniku morskim.
To dual-kit z którego będzie można złożyć albo generycznego Akhelian King albo imiennego bohatera: Volturnos, High King of the Deeps


po lewej Volturnos, po prawej "generyk"
 
 Z ciekawostek - ma abilitkę dającą +1 atak wybranej jednostce Idonethów w 12". Żółwik jest Idonethem (jak mniemam ;) ) więc z 1 ataku szczękami robią się dwa i z jednej szansy na 6 mortali robią sie dwie szanse na mortal (chociaż podejrzewam, że lepiej to jednak wrzucić na stado 30 thralli-szatandarowych*)
*Tharalle-sztandarowi to efekt weekendowej gównoburzy - otóż wording opisu sztandaru w jednostce thralii CC wskazuje, że każdy ze sztandarowych ma +1 atak, czyli 3. I teraz oczywiście #zdrowyrozsądektryboff i hurrr durrr jedziem! 30 sztandarowych w oddziale! Nie będę komentował. Będę czekał na FAQ/erratę. 

Sam model nadal kompletnie mi nie leży i przypomina gumową zabawkę do kąpieli (ale to tylko moje zdanie).
Pisałem trochę wyżej o Thrallach. Mamy też więcej informacji (a raczej potwierdzenie informacji) o strzelcach. Rzeczywiście mają dwa profile - im bliżej są przeciwnika tym mocniej (więcej ataków) strzelają: 


Same modele przednie a i warto pamiętać o tym, że jeśli weźmiemy Lotanna (tego gościa z kolegą-osmiornicą) będziemy mogli wykorzystać strzelających Thralli jako battleline. 

Z oficjalnych wiadomości od GW to CHYBA tyle. Czas na te ciekawsze wieści :)

Wydaje się, że potwierdzone punkty Idonethów:

Idoneth Deepkin Points 
Akhelion King 240 
Voltorus 280 
Aspect of the Storm 400 
Aspect of sea 440 
Lotann 100 
The Isharann (the other heroes) 100 per unit 
Namartii reavers 140 for 10 (Łucznicy)
Namartii Thralls 140 for 10 (TANIO!)
Morsar guard 160 for 3 (combat eels) 
Ishlian guard 140 for 3 (defensive eels) 
Allopex sharks 140 for 1 
Leviadon 380 

Wydaje się, że pewna lista sojuszników Idoneth Deepkin:

Darkling Covens, DoK, Eldritch Council, order Serpentis, Privateers, Shadowblades, Stormcast, Sylvaneth, Wanderers

I na koniec prawdziwa jazda - wypisane abilitki, traity i wszystko to co składa się na siłę armii. Przy okazji - to zamyka listę informacji o tym Battletome chyba, poza kilkoma scrollami jest już wszystko chyba. Można grać ;):

Command Traits  
1 Remorsless Raider
Reroll charges for the general 
2 Hunter of Souls
Reroll wound rolls of 1 for the general 
3 Unstoppable Fury
+2Attacks to all weapons on the general during High Tide 
4 Born Again from Agony
+2W wounds for the general 
5 Nemoran(?) Legacy
-1Bravery for every enemy within 12" of the general 
6Lord of the Storm and Sea
+2 Bravery for IDK within 12" of the general 

2 i 6 mocne . +2 bravery na pewno się przyda Thrallom którzy nie będą uciekać masowo.
 
Artefacts (Akhelian only)
Sanguine Pearl
5+ FnP
Potion of Hateful Frenzy
once per game +1 to hit and wound for one turn, take a mortal wound afterwards
An'Kashar (sp?) Spur
+3" Move, reroll 1s to hit for attacks made by the mount
Armor of Sy'te (sp?)
-1 to hit the bearer in melee
Bioshock Shell
once per battle each enemy unit within 3" of the bearer takes d3 mortal wounds
Abyssal Blade
one weapon gets additional -1Rend. also gets +1 damage against Slaanesh models 

-1 to hit! Jeszcze więcej minusów. Ta armia będzie się opierać na debuffowaniu hitów przeciwnika. W tym tkwi siła i odporność. Co z tego, że modele mają 5+ save jeśli mało co będzie w stanie je trafić?

Artifacts (availiable to all IDK)  
Rune of the Certain Tide
one use; either +1"Move for all IDK or -1" Move for everybody else for the turn
Black Pearl
6+ FnP
Leander's Last Lament
one use; 18" Fearless bubble for IDK
Teranade (sp?) Venom
Reroll 1s to wound for one weapon. -1 Bravery for models wounded on a 6 with that weapon
Cloud of Midnights
one use; can't attack or be attacked for one phase
Whirlshell
one use; pick enemy hero within 9" and roll 2d6. If you beat the hero's
Bravery he must subtract -1 from all hit rolls for the rest of the
battle. 

18" odporności na battleshock przez jedną turę w której spodziewamy się największej rzezi? Czemu nie. Przyjemne jest Whirlshell (bo łądnie komponuje się z resztą debuffów), problem w tym, że jest jednorazowe i trzeba jednak rzucić powyżej 7+ zazwyczaj a to niełatwe). 

Artifacts (Isharann wizards only)
Steelshell Pearl
5+ FnP against ranged
Mindflayer
one use; -1 to hit during a combat phase of a enemy unit within 3"
Drich (sp?) Leach
-1 to cast rolls for wizards (except IDK) within 18" of the bearer
Orruk Lantern
pick enemy unit within 18" that is in cover; unit doesn't get cover
Disharmony Stones
one use; pick up to two enemy heroes within 12", enemy must pick: each hero
suffers a mortal wound on a 3+; each hero suffers d3 mortal wounds on a
5+ or each hero suffers d3 mortal wounds, but on a 4+ you suffer d3
mortal wounds as well
Brain Barnacle
one use; pick enemy within 12" and roll 2d6, if the roll is enough to reach
the enemy hero he takes -1 to hit and cast for the rest of the battle 

5+ ward przeciwko strzelaniu w armii w której przeciwnik może strzelać tylko do najbliższego oddziału? No niekoniecznie. Ogólnie szedłbym w itemy debuffujące to hit przeciwnikowi (nawet jeśli to jedna tura/faza - może się okazać kluczowa). Ogólnie - szału nie ma.

Artifacts (wizards only)
Arcane Pearl
5+FnP against mortal wounds
Sands of Infinity
one use; one 'until your next hero phase'-spell last until the hero phase after that (i.e. two turns).
Coral Ring
reroll one failed cast per game, also reroll one failed unbind per game
Bauble of Buoyancy
grants Fly, reroll run rolls
Krakentooth
one use; pick enemy within 12" and roll a die: 1 - bearer takes a mortal
wound, 2-5 – enemy unit suffers d3 mortal wounds, 6 – one enemy model in
the unit is slain if it has less than 10 wounds or suffers 2d6 mortal
wounds if it has more than 10 wounds
Augury Shells
one use; roll 2d6, you can substitute that roll for a cast roll by the
bearer or a unbind roll made against a spell made by the bearer

Czyli Arcane Pearl dla Aspectu i mamy miły tank. Reszta bardzo sytuacyjna w porywach (żeby nie powiedzieć słaba). PS. Krakentooth - Sushi pozazdrościło paznokci/oka nurgla.

Spells
Steed of Tides (5+)
pick hero that's not a monster, remove from battlefield and set up within 24" and at least 9" from the enemy
Abyssal Tides (5+)
IDK within 9" count as in cover
Maelstrom (6+)
pick spot within 18" and roll a die for each enemy unit within 3" of that; if roll is less or equal to the number of model in the unit it suffers d3 mortal wounds
Pressure of the Deep (7+)
pick a model within 12" and roll a die; if greater than the model's wound characteristic it is slain
Tide of Fear (6+)
pick unit within 12", until next hero phase subtract -1 from hit rolls and bravery
Arcane Coasion (6+)
pick closest enemy unit within 48" and measure distance to the caster: <=12" target suffers a mortal wound; 13"-24" target suffers two mortal wounds, 25"-36 three mortal wounds, 37"-48" four mortal wounds 

Tutaj to wiadomo - -1 hit i bravey to pierwszy wybór. Steed of Tides byłby świetny, gdyby można przenosić bohaterów-monstery (ale taki Aspekt of Sea zdaje się monsterem nie jest więc hmmm. Arcane Coasion fajny do snajpienia obsługi maszyn i wszystkiego co będzie kampić na drugim końcu stołu (heraldzi na vortexach, Bloodsecratorzy itp.). Ogólnie fajne, zbalansowane czary.

Ritual (all Isharann know these)
roll 2d6, success on a 10+, one per hero phase, +1 if Priest, +1 if within 3" of Shipwreck, +1 for each Isharann hero within 3"
Erosion
until next hero phase no enemy unit benefits from cover
Rousing
heal all Eidolons by 1 and reroll all failed hit and casting rolls for Eidolons until next hero phase
Tempest
enemy units lose Fly until next hero phase

Rousing i tylko Rousing. Utrata covera (którego i tak miewa się rzadko i latania (które jest mocno sytuacyjne, niektóre armie nie mają go wcale) nijak ma się w sile do re-roll hitów i castów wspartych leczeniem.

Chapter Tactics  
Ionrach
+1 to casting and unbinding. Command Trait (have to take) allies gain Tides of Death battletrait.
Dhom-hain
Reroll hit rolls of 1 for Akhelian and Namarti units that made a charge move in the same turn, Rerolls failed wound rolls for Akhelian units that target a monster.
Fuethan
Reroll hit rolls of 1 for Fuethan units that are affected by Flood Tide (Turn 2), additionally when they would be affected by Ebb Tide (Turn 4) they are instead affected by Flood Tide. In Combat Phase reroll wound rolls of 1 for your mounts.
Mor'phann
Add +3 to the number of models a Soul Render brings back. Spell (have to take) 6+, if successful pick an visible enemy in 12", they can only move 1" when they Pile In, and any ability that increase their Pile In move are ignored.
Nautilar
Reroll failed hit rolls for Nautilar units that made a charge move in the same turn. Spell (have to take) 4+, if successful pick an visible Nautilar unit in 12", worsen the Rend of attacks against them by 1.
Briomdar
Briomdar Soul Scryers can bring three units with them instead of two, and they can be placed wholly within 18" instead of 12", Briomdar units that cannot fly ignore terrain features as though they could fly, they still can't move over models.

Ciężki wybór, poza 1 i 6 wszystkie można wykorzystać w zależności od przyjętej dla armii taktyki.

I... to wszystko, Battletome został chyba rozłozony na częci pierwsze przez ten tydzień. Wszystko dzięki zajawkom od GW i przede wszystkim niestrudzonemu community, które dzielnie przekazuje wszelkie przecieki. 
Idoneci zapowiadają się naprawdę srogo. Będą silni a mają miejscami zadatki na nowego raka porównywalnego z Tzeentchem. Jak będzie czas i stoły pokażą ale tak czy owak - to ciekawa, oryginalna (i przede wszystkim wygladająca na mocną) armia która jednak wizualnie i fluffowo nie każdemu przypadnie do gustu.  

Tymczasem zaś... dzięki i do następnego!
W.

NEWS 16-04-2018 | Age of Sigmar HEAT 2 Winning Lists

Cześć,

Na szybko trzy topowe armie z Age of Sigmar HEAT 2 (serii turniejów organizowanych przez Games Workshop zmierzających do wyłonienia najlepszego generała w sezonie ;) )



I MIEJSCE

II MIEJSCE
III MIEJSCE



Z jednej strony potwierdza się siła znanych armii (Nurgle na Maggotkinie i demonach, ScE od zawsze w topce i KO które też stabilnie na jednej jedynej słusznej rozpisce) z drugiej HEAT 1,2,3 zawsze były kopalnią niekonwencjonalnych i często bardzo zaskakujących rozpisek więc odczuwam pewien niedosyt - liczyłem na więcej szaleństwa (tak jak ubiegłoroczne squiggi).

Jak tylko pojawi się więcej przecieków zawierających listy armii uczestników - oczywiście dodam je do swojej kolekcji która możecie znaleźć >> TUTAJ <<

Kolejne miejsca: 

4. Archaon
5. Archaon in Disciples of Tzeentch list
6. Les Martin TM Stormcast (same list as 2nd)
Hopefully other people can help fill in the gaps / send me lists. 
I na koniec bonus - 14 miejsce DEATH (bo wiem, że gracze DEATH spragnieni netowych rozpisek): 

 DEATH na mocnym monstermashu opartym na debuffach bravery i krzyku terrorgheistów + moc uderzenia dwóch smoków. Problem tylko w tym, że w tej armii nie ma ciał.
 Ogólnie - bez szaleństw i dość przewidywalnie (no może poza tym Archaonem ;) )

Na koniec ogólny podział armii:
Tymczasem zaś dzięki i do następnego!
W.



Warhammer Ageof Sigmar | Disciples of Tzeentch Skyfires

Cześć,

Dawno nie wrzucałem tutaj tego co zmalowałem ale też i dawno nie skończyłem żadnego projektu. Przyczynę tego zobaczycie za chwilę na zdjęciach.

Skyfires of Tzeentch mnie wykończyły. Są świetne na stole, są świetne jako modele ale w malowaniu to koszmary. Mnóstwo detali, drobiazgów, elementów które trzeba pomalować, pocieniować, rozjaśnić, zrobić przejścia a kiedy już się wydaje, że to koniec odkrywamy kolejne 10 drobnych detali nad którymi trzeba spędzić kolejne godziny.

Problem w tym, że są ŚWIETNE. Rzecz jasna zanim je pomalowałem w 100% zaliczyłem kilkanaście bitew i w naprawdę wielu decydowały o zwycięstwie.
Są świetne w dobijaniu bohaterów i monsterów przeciwnika. Duży zasięg, umiejętność lotu i naprawdę niesamowita moc w CC (D3 ataków, D3 Dmg, 1 rend i re-roll hit i wound jeśli nic nie atakowało przed nimi w promieniu 3").

Nie dziwią mnie wcale rozpiski opierające się na nich i zawierające 18 skyfires...
No ale - do rzeczy. Pomalowałem je jak zwykle opierając się na zdjęciach wygrzebanych z internetu, trochę na tym co proponuje GW i całkiem sporo na blogu Mengela który malował Tzzangory zanim to stało się modne >> TUTAJ <<
Ogólnie cieszę się  kolejnego gotowego projektu który tak naprawdę wieńczy moją armię Tzeentcha (zdjęcia całości w drodze). To druga, w pełni pomalowana armia do AoS'a jaka stoi na mojej półce (pierwszą byli Sylvaneci malowani jeszcze w 2017 roku na turniej w Modlinie).

Tymczasem, do galerii!





A tymczasem, dzięki i do następnego!
W.