Dzisiaj powrót do korzeni - czyli dużo buffów, jeszcze więcej przerzutów a to wszystko przy ładnym stakowaniu się abilitek. Zapraszam na kolejny wpis z cyklu C-C-C-Combo of the Week.
Bohaterkami dzisiejszego odcinka zostają.... Sisters of Slaughter z nieco zapomnianej frakcji Exiles - czyli popularnych (no może nie do końca) Dark Elfów. Przyznam szczerze, że tak jak spora część graczy AoS nie spodziewałem się znaleźć w scrollach "mroczniaków" czegoś szczególnie mocnego. Tymczasem jest tam kilka perełek z których dzisiaj prezentuję jedną.
Aaaa, bym zapomniał - Elfy sortów wszelakich to teraz wszystko ORDER. Wszystkie współpracują ze sobą w imię większego dobra, co otwiera przed spiczastouchymi naprawdę ogromne możliwości buffowania jednostek...
Składniki
- Sisters of Slaughter 1 x10 160 punktów
- Cauldron of Blood x1 220 punktów
- Dark Elf Sorceress x 1 80 punktów
- Sisters of Thorn 1 x 5 220 punktów
- Volkmar the Grim x1 100 punktów
- Element terenu zapewniający cover i z "Mystical" właściwościami
Sisters of Slaughter
Ładny burdel macie w tym waszym archeo SIOSTRY! |
- 1 rana, 6" ruchu, 7 bravery, 6+ sv, 2" zasięgu broni, 2 ataki 3+/4+/-/1 dmg
- Standard Bearer - +2 do bravery jeśli znajdują się w 8" od bohatera EXILES
- Bladed Buckler - Abilitka: Rzuć dodatkową kością za każdym razem kiedy wynik rzutu save będzie równy 6 lub więcej. Na 4+ atakująca jednostka otrzymuje 1 mortal wound.
- Dance of Death - Abilitka: Możesz dodać +2 do rzutu save tej jednostki w fazie walki wręcz (CC).
Pimp wagon - wampiry mogą tylko pozazdrościć |
- Bloodshield - jednostki EXILES w 9" mogą ignorować obrażenia przy rzucie D6 równym 6.
- Strength of Khaine - abilitka: Wybrana jednostka EXILES w 14 otrzymuje bonus +1 do wszystkich rzutów na zranienie (to wound)
- Orgy of Slaughter - command abilitka: Wybrana jednostka EXILES w 14" może zostać wykonać dwukrotnie ruch pile-in i dwukrotnie zaatakować w fazie CC.
Pimp Matka, tudzież szefowa tego burdelu |
- Mystic Shield - zaklęcie - Wybrana jednostka w 18" otrzymuje bonus +1 do wyniku rzutu save.
Te "nieśmiałe" Że niby jelonki, biel i te rzeczy... |
- Shield of Thorns - Cast 6+ - Czar umożliwiający przerzuty WSZYSTKICH nieudanych save`ów, w dodatku za każdy rzut sv równy 6, atakująca w walce wręcz jednostka otrzymuje 1 mortal wound
Pimp mama już była - pilot z orbisu tez się znajdzie |
- Righteous Fury - Modlitwa: Na 3+ - Wybrana jednostka może przerzucić wszystkie nieudane rzuty na trafienie (To Hit)
- W swojej fazie Hero rzucasz kością za każdą jednostkę znajdującą się w 3” od terenu. Przy wyniku 2-6 dana jednostka otrzymuje przerzuty wszystkich nieudanych rzutów to wound ale jeśli rzucisz jedynkę jednostka nie może wykonywać żadnych akcji aż do Twojej następnej fazy Hero
- Jeśli to element zapewniający cover save jednostka otrzymuje bonus +1 do rzutu Save.
Sisters of Slaughter bez bonusów:
- 1 rana, 6" ruchu, 7 bravery, 6+ sv, 2" zasięgu broni, 2 ataki 3+/4+/-/1 dmg
- 1 rana, 6" ruchu, 9 bravery, 2+ sv re-roll all, 2" zasięgu broni, 2 ataki 3+ re-roll all/3+re-roll all/-/1 dmg
- Siostry palą się do walki mając nadzieję, że po drodze nic i nikt nie weźmie ich na celownik. W Hero fazie stojąca nieopodal czarodziejka rzuca na nie mistyczną tarczę, dzięki czemu podnosi ich save do 5+.
- Jeśli chodzi o rzucanie to siostry ciernia również rzucają swój czar na siostry rzezi - dzięki czemu przerzucają one wszystkie nieudane save oraz na 6+ na save zadają jednego mortala atakującemu
- Siostry rzezi mają same z siebie taką abilitkę więc w chwili obecnej jeśli rzucą "Szóstkę" to przeciwnik dostanie jednego mortala automatycznie a do tego ma szansę na 4+ dostać drugiego.
- Za siostrami stoi Cauldron of Blood który obdarza je swoją command abilitką - będą mogły wykonać pile-in i zaatakować w tej turze CC dwa razy. Do tego jeszcze modlitwa dzięki której otrzymują bonus do rzutów na zranienie +1 - ranią na 3+.
- Kolejna modlitwa to modlitwa Volkmara - na 3+ daje im przerzuty wszystkich nieudanych rzutów "To hit".
- Dzięki temu, że stoją obok terenu "mistycznego" (oraz dzięki szczęściu które nie pozwoliło generałowi rzucić "1" na D6 mają też przerzuty wszystkich nieudanych "To wound. Podsumowując ich atak wygląda tak:2 ataki, hit 3+ z przerzutem/ wound 3+ z przerzutem. Słowem - nieźle.
- Teren poza tym, że mistyczny to zapewnia też covera więc nasze siostry mają dodatkowe +1 do rzutu save.
- No i teraz podsumujmy - w momencie kiedy ktoś będzie szarżował na siostry będą one miały (w fazie CC) jeszcze dodatkowe +2 sv Z PRZERZUTEM (pamiętajmy, że bazowy save wynosi 6+ dla tej jednostki xD) Do tego każdy udany save 2+ zaowocuje automatyczny mortalem dla przeciwnika (i drugim zadawanym na 4+) tak - jedne wpadają z czaru sióstr, drugie wpadają z abilitki. Czyli bicie w nie bez własnych mortali jest jakby pozbawione sensu (a nawet z mortalami - w taki oddział się nie szarżuje).
- Jak już podsumowaliśmy to możemy jeszcze wypłacić 21 ataków sisóstr (3+/3+ - wszystko z przerzutami (Volkmar przerzuca hity, mistyczny teren przerzuca woundy/-/1dmg (a nóż coś wpadnie bo ilość ran które zadamy statystycznie powinna coś ubić.). Na koniec - siostry nawet jeśli jakimś cudem nie zdadzą save`a mają jeszcze ignorowanie ran z "Kociołka" (na 6+) co czyni z nich jeden z lepszych roadblocków.
- Oddział przerzucający wszystko to fajny oddział. Kropka.
- Robimy z oddziału kruchego jak bagietka oddział którego nie przejdzie nic.
- Za każdy udany save (2+!) przeciwnik może dostać 2 mortale (w tym jeden gwarantowany ;) ) - Czyli najlepiej dla niego jeśli w ogóle nie będzie atakował. A teraz ustaw 20 sióstr przed baterią katapult/armat/czego chcesz i patrz jak przeciwnik szlocha (albo wygarnia Ci z mortali ;) )
- Wykorzystujesz oddziały z różnych frakcji - synergie pomiędzy nimi potrafią naprawdę sporo namieszać a może być jeszcze więcej - mag orderu - +1 to wound, kolejna czarodziejka DE? -1 to hit przy atakowaniu sióstr (nie uwzględniłem bo w tym combosie im więcej ataków zrani i doprowadzi do save tym lepiej), Hurricanum? +1 to hit (i mamy 2+/2+ re-roll na atakach i 2+ na save`ach xD).
- Daj Ci tyle zdrowia i szczęścia żeby wszystkie czary weszły, teren się zgodził, modlitwy zostały wysłuchane a przeciwnik nie miał nic co strzela ;)
- Przeciw mortalom zostaje stary dobry "Tiszertsejw" ;)
- Jak przeciwnik nie będzie atakował to siostry na dobrze opancerzonym wrogu też zostaną do bożego narodzenia - słowem - wygaru jakiegoś niesamowitego to nie ma i liczy na przeciwnika ;)
Do następnego!
W.
Ciekawy kombos, najbardziej podoba mi się łączenie różnych frakcji. Zrób coś dla skavenów!
OdpowiedzUsuń