W kolejnym odcinku serii coś dużo bardziej znanego i oczywistego, do tego z mojego własnego podwórka. Na warsztat trafiają bowiem Driady!
W zależności od potrzeb można znacznie zwiększyć ich potencjał ofensywny lub defensywny (kolejny mały plus za elastyczność i możliwości jakie dają), dzisiaj skupię się jednak tylko na obronie (chociaż jak się okaże - i w obronie można zadać sporo obrażeń, ale o tym za chwilę).
Składniki
- Dryads x 30 - 360 punktów
- Treelord Ancient 300 punktów
- Branchwych 100 punktów
- Sisters of Thorns x 5 220 punktów
- Tree-Revenants 100 punktów
- Gnarlroot Battalion + Household Battalion 100 punktów
Bonusy
Dryads
Driady czyli niepozorny ale jeden z lepszych battleline`ów w całym AoS |
- 1 wound, 2 ataki, 2" zasięgu, 4+, 4+, rend -, dmg 1, sv 5+
- Abilitka: Blessings of the Forest - modyfikator -1 dla wszelkich rzutów na trafienie wykonywanych wobec tej jednostki
- Abilitka: Enrapturing Song - we własnej fazie walki wręcz, driady mogą wybrać jednostkę wroga w 3" - będą miały bonus +1 do rzutów na trafienie przeciwko tej jednostce w tej turze walki wręcz.
- Abilitka: Impenetrable Thicket - Driady otrzymują bonus +1 do rzutów save, jeśli ich liczba w jednostce wynosi 12 lub więcej modeli.
Większy brat - niesamowicie wytrzymały mag-monster |
- Abilitka: Groundshaking Stomp - Na początku fazy walki Treelord tupie - należy wykonać rzut dla każdej jednostki wroga w promieniu 3" od niego. Przy wyniku 4+ ta jednostka otrzymujemy modyfikator -1 do rzutów na trafienie w tej turze walki wręcz.
- Command Ability: Heed the Spirit-song - Wszystkie jednostki w promieniu 10" od Treelorda mogą przerzucac rzuty save = 1.
Bohater wielu zastosowań, zwykły mag z kilkoma niezwykłymi możliwościami. No i nosi robaka na ramieniu ;) |
- Spell: Mystic Shield - Cast 5+ - wybrana jednostka w 18" otrzymuje bonus +1 do rzutów save.
Jeśli coś ujeżdża jelenia to musi być niezwykłe... |
- Spell: Shield of Thorns - Cast 6+ - Czar umożliwiający przerzuty WSZYSTKICH nieudanych save`ów, w dodatku za każdy rzut sv równy 6, atakująca w walce wręcz jednostka otrzymuje 1 mortal wound
Driady bez bonusów:
- 1 wound, 2 ataki, 2" zasięgu, 4+, 4+, rend -, dmg 1, sv 5+
- 1 wound, 2 ataki, 2" zasięgu, 3+, 4+, rend -, dmg1, sv 2+
- Driad jest 30 więc już na starcie otrzymują bonus +1 do save. Teleportują się do wybranego Sylvaneth Wyldwood - najlepiej znajdującego się bezpośrednio na znaczniku. Otrzymują bonus +1 wynikający z cover save oraz mają zapewniony ujemny modyfikator dla ataków w nie wymierzonych (-1).
- Teleportująca się do tego samego lasu (lub stojąca gdzieś dalej, w innym lesie) Branchwych rzuca na oddział driad czar Mystic Shield dając im dodatkowy +1 do rzutów save.
- Teleportujący się w pobliżu driad (najlepiej w ich centrum ze względu na jego 3" zasięgu broni oraz 3" działania tupania. Przy okazji ma zapewnioną dodatkową osłonę z driad) Treelord Ancient będzie ewentualnie tupał na każdą jednostkę wroga, która się zbliży - na 4+ odejmie jeszcze -1 od rzutów na trafienie każdej jednostce przeciwnika. Sam ma artefakt Sylvaneth - Briarsheath, dzięki czemu on również cieszy się automatycznym debuffem rzutów na trafienie idących w niego (-1).
- Stojące minimum 1,5" od lasu i 18" od oddziału Driad Siostry Ciernia rzucają swój czar Shield of Thorn dzięki czemu Driady przerzucają swój save oraz zadają mortal wound atakującej je jednostce na 3+.
- A teraz bonus - jeśli przeciwnik nie wie jak działa to zestawienie i wpadnie w nie kiedy już Treelord będzie stał obok (albo to Driady będą szarżować do spółki z Treelordem) to nie będzie miał możliwości ucieczki/wyjścia z walki - zapewnia to umiejętność z batalionu Household.
- Drugi bonus - jeśli nawet kilka driad zginie to Treelord/Branchwych dzięki batalionowi Gnarlroot znają czar, który na 7+ przywraca do życia D3 driad :)
Nawet jeśli część combo nie wyjdzie to nadal jeden z najlepszych sposobów żeby okopać się na znaczniku i już z niego nie zejść :)
Plusy:
- Dużo ciał na znaczniku
- Sv 2+/3+ z przerzutem to coś na co z zazdrością będą patrzeć wszyscy generałowie chaosu czy krasnoludów.
- Mortale na 3+ przy każdym save!
- Zasięg ataku driad - 2" powoduje, że wypłacają mnóstwo ataków w odpowiedzi
- Driady mogą teleportować się do lasu - mobilność! Jeśli przeciwnik będzie kombinował z obejściem - mogą się teleportować do innego ;)
- -1/-2 to hit powoduje, że naprawdę niewiele ataków trafia
- Pewne trzymanie znacznika i kontrola sporej części stołu.
- Oddział jest duży. Trzeba dwóch podstawek Sylvaneth Wyldwood żeby driady się zmieściły
- Nie ma odporności na mortal woundy - ale to standardowy problem Sylvaneth`ów
- Drogo - żeby to zadziałało trzeba mieć batalion, dużo driad i Siostry Ciernia
- Siostry Ciernia - jeśli czar wyjdzie to super i potrafi zmienić bieg bitwy, jeśli nie (a często się tak dzieje) są one drogim, bezużytecznym i bardzo delikatnym oddziałem - mocno sytuacyjnym.
- Przeciwnik może dispelować zaklęcia obniżając skuteczność
- Trzeba trzymać Drzewca blisko jeśli ma być pełne -2 do trafienia (powtórzę się - najlepiej w centrum jednostki driad, za linią, ale tak, żeby cokolwiek szarżującego w driady kończyło ruch w 3" od niego)
- Pewne trzymanie znacznika i kontrola sporej części stołu... ale co z drugim/trzecim znacznikiem?
PS. Dzięki też za ostatni miesiąc - rekordowy dla Well of Eternity jeśli chodzi o ilość wpisów, odsłon, kliknięć i wszystkiego tego, co składa się na jeszcze większą motywację do kontynuowania tego projektu!
Do następnego!
W.
Brzydki numer:) Próbowałem wymyślić coś groźnego dla swoich ludków, ale mam wrażenie, że Slaves to Darkness są bardzo ubodzy w combosy. A może się mylę?:>
OdpowiedzUsuńTwoją armię to kiedyś chciałbym zobaczyć w całości. Ale w chaosie na bogato pod tym względem! Pierwsze z Brzegu - Hellcannon, Chaos Sorcerer Lord i Battle Trait +1 to hit (Lord of War, mag musi stać 3" od działa). Mag rzuca Daemonic Power na działo (przerzuty 1 na trafienie, ranienie i save). Działo trafia więc na 2+ (normalnie 3+ bo zakładamy, że się nie ruszało i bonus z maga) z przerzutem jedynek, wounduje automatycznie wbijając 2D6 mortali na 48". Badum Tssssss ;) A serio - mam nadzieję, coś w kierunku StD znaleźć i opisać
UsuńHeh, Koyoth to teraz możemy się licytować kto ma trudniej w AoS :) Twój Chaos Undivided czy moje zwierzaczki :)
UsuńTechnicznie zwierzaczki to też chaos undivided:)
UsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuń