Pierwszy miesiąc z cyklem combo of the week kończę wpisem o ostatniej z frakcji - Death. Przyznaję, że o frakcji tej wiem najmniej z racji tego, ze gra nią stosunkowo niewielu ludzi w mojej okolicy. Śmierć nie ma też ostatnio chyba zbyt wielu zwolenników w GW ponieważ frakcja nie doczekała się (poza Ghoulami) żadnego odświeżenia i nadal opiera się na scrollach z kompendium.
I właśnie na niej postanowiłem się skupić. Chciałem przy tym wyjść poza standardowe schematy (Necropolis Knights, Settra, Chariots), dlatego też bohaterami dzisiejszego wpisu uczyniłem: USHABTI.
Nie przedłużając, do rzeczy!
Składniki/Components
12 x Ushabti 480 pt.
Vampire Lord on Zombie Dragon 440 pt.
Liche Priest 120 pt.
Necrotect 100 pt.
Damned Terrain
Koszt: 1140 pt.
Ponad 1000 punktów wydaje się być sporą ilością ale trzeba przy tym pamiętać, że dostajemy tutaj maszynkę do mielenia przeciwników (VLoZD, który najpewniej bezie generałem dzięki czemu bezie miał też Red Fury...), Kolejnego bohatera-maga w postaci Liche Priest`a oraz ogromny klocek Ushabti`ch.
Bonusy i Buffy/Bonuses
Ushabti:
- 4 wounds, 5+ sv, 6" movement, 3 att., 3+ to hit, 3+ to wound, rend -1, dmg D3
- save of 3+ przeciwko atakom z damage równym 1
- Opcjonalnie można ich wyposażyć w łuki - 1 atak na 24" trafiajacy na 4+, raniący na 3+ z rendem -1 i D3 dmg
- przerzuty jedynek na rzutach save
- Reanimate Ushabti - czar pozwalający reanimować jeden model z jednostki
Vampire lord on Zombie Dragon zwany również blenderem |
- Command ability: Death Knight - wybrana jednostka z SK Death może przerzucać wszystkie niuedane rzuty na trafienie
- Command ability: Death Knight - pick a DEATH unit within 15", you can re-roll failed hit rolls for that unit
Liche Priest czyli must have w armii TK |
- Czar: Righteous Smiting - wybierz jednostkę Reanimant w promieniu 18", do Twojej kolejnej fazy hero ilekroć wyrzucisz "szóstkę" na trafienie dla modelu z tej jednostki, będzie on mógł zaatakować ponownie bronią, którą trafił.
- Spell: Righteous Smiting - pick a Reanimant unit within 18", until your next hero phase all model in the unit are imbued with magical power; each time you roll a hit roll of 6 or more for one of these models, it can immediately make one extra attack using the same weapon.
- Unit of ushabti within 18" can re-roll save rolls of 1.
- jednostka otrzymuje D3 mortal wound`ów ale do następnej Twojej fazy hero ma +1 to hit.
- unit suffers D3 mortal wounds but you can add+1 to all hit roll for the unit unitl next hero phase.
12 Ushabti without buffs:
- With Ritual Blade-stave: 4 wounds, sv 5+, 3 att, to hit 3+, to wound 3+, rend -1, dmg D3
- With Great Bow: 4 wounds, sv 5+, range 24", 1 att, to hit 4+, to wound 3+, rend -1, dmg D3
- With Ritual Blade-save:
- sv 5+/3+ save (rerolling ones from the Necrotect) against damage one attacks and a 5+ ward save from the Allegiance Abilities.
- re-roll all failed hit rolls (+1 from damned terrain so 2+ re-rollable)
- all hit rolls of 5 or more generate additional attacks
- With Great Bow:
- sv 5+/3+ save (rerolling ones from the Necrotect) against damage one attacks and a 5+ ward save from the Allegiance Abilities.
- re-roll all failed hit rolls (+1 from damned terrain so re-rollable 3+)
- 24" range! (plus movement = 6", so effective 30" range)
- all hit rolls of 5 or more generate additional attacks
Klocek ten jest na tyle duży, że stanowi w zasadzie barierę przez pół stołu, przy okazji pozostając w zasięgu damned terrain, dzięki czemu w zasadzie autohituje (2+ z przerzutem) i rani na 3+. Każdy rzut 5+ powoduje dodatkowy atak.
LUB
Mamy tak samo odporny klocek, który siedzi na znaczniku i strzela na 24" - 12 strzał, to hit 3+ z przerzutem, 3+ to wound, rend -1 i dmg D3 i każdym rzutem na trafienie równym pięć lub więcej generującym kolejny strzał. To potencjalnie martwy Stonehorn co turę.
Kluczem tutaj jest użyteczność takiego oddziału - nie dość, że jest odporny to do tego uzbrojony zależnie od potrzeb jest świetnym blenderem lub oddziałem wsparcia/strzeleckim. Nie bez znaczenia jest promocyjny wręcz koszt Ushabtich - 120 punktów za trzech.
PLUSY:
- Bardzo odporny na obrażenia (zwłaszcza te zadające 1 dmg) oddział
- Możliwość uzbrojenia w zależności od potrzeb - w broń do walki wręcz lub dystansową
- Odporność i ilośc ran - świetny do kampienia na znacznikach lub przejmowania ich - to naprawdę uniwersalna jednostka
- Zasięg łuków i obrażenia na dystans są porównywalne z Kurnoth Hunterami
- W CC ... mordercza jednostka
- Moliwość reanimacji zniszczonych Ushabtich - pewna wygrana w bitwie na wyczerpanie.
- Bazowy "to hit" - w przypadku łuków to 4+, bez drogich przerzutów z command abilitki VLoZD bardzo ograniczone "trafianie"
I to tyle na dzisiaj!
Do następnego,
W
Vlozd to niezłe imię dla wampira;) A kombo naprawdę paskudne.
OdpowiedzUsuńNigdy tak na to nie patrzyłem ale - prawda :D
UsuńAle rzeź :) to musi być strasznie ciężka armia na przeciwnika - myślę że raz mógłbym przeciw takiemu czemuś zagrać.
OdpowiedzUsuńNa każdego kozaka w AoS`ie znajdzie się jeszcze większy kozak :D TK w całości jest dziwnie przekokszona :)
UsuńNa przeprosiny za bilet w jedną stronę do świata oop :D nawet zwykle skitelsy TK są lepsze niż ich wilgotnych kuzynów
UsuńNo, TK chyba już żadnego odświeżenia mieć nie będzie. Biorąc to pod uwagę oraz to, że Compedium RACZEJ nie będzie aktualizowane to już niedługo (kilka lat znaczy się) zdaje się wszystkie jednostki z Compedium przestaną mieć rację bytu. Więc jeśli ktoś chce grać w AoS nimi to jeszcze ma czas :)
OdpowiedzUsuńPowiedziałbym nawet, że to ostatnia szarża TK jakie wszyscy znali bo po wynikach turniejowych widać, że mocni (a i z kilku gier z nimi też mi tak wychodzi ;) ). Ja osobiście jestem bardzo ciekaw co mają w planach z "Death" bo póki co to najbardziej "zaniedbana" frakcja.
Usuń