Warhammer Age of Sigmar | Combo of the Week II [PL/ENG]

Cześć,

Cieszę się, że pierwsza część „Kombosów tygodnia” z Lordem Celestant`em w roli głównej została tak ciepło przyjęta, dzięki za wszystkie komentarze, opinie i sugestie. Podkreślam również raz jeszcze, że "grywalność" opisywanych w cyklu synergii zmoże być problematyczna, chodzi tutaj po prostu o "zabawę" scrollami.

Dzisiaj część kolejna, tym razem na warsztat trafia przeciwieństwo combo z ostatniego tygodnia. W gruncie rzeczy najdalsze możliwe przeciwieństwo, zarówno pod względem przynależności frakcyjnej jak i możliwości samej jednostki. Oto bowiem przedstawiam Wam…

Clanrats.

age of sigmar synergies combo

Clanraty są podstawowym battleline`m armii klanu Verminus (dostępnym dla każdej armii chaosu). Mięsem armatnim stojącym w hierarchii klanu tylko nieco wyżej niż pośredni niewolnicy (slaves). Postanowiłem sprawdzić jak bardzo można poprawić ich umiejętności bitewne i przydatność na polach bitew rozgrywanych w systemie Age of Sigmar Matched Play.

Z czysto technicznego punktu widzenia – było to ciekawe ćwiczenie, odmienne od poprzedniego, gdzie buffowałem bohatera i starałem się jak najbardziej uodpornić go na ciosy. W tym przypadku chodziło o zmaksymalizowanie obrażeń i pokazanie jak z najpośledniejszej jednostki można zrobić blender, który teoretycznie przebije się przez każdego przeciwnika.
Do rzeczy zatem.

Składniki-Components:

  • 40 x Clanrats 60pt/10 – 240 pt/40
  • Skaven Warlord 100 pt
  • Tretch Craventail 100pt
  • Verminlord Warbringer 300 pt
  • Verminus Clawpack 520 pt (Battalion 80 + 60clanrats, +60clanrats, +3 x warpfirthrower 180, + stormvermin 140 ) (minimalny koszt jednostek i batalionu pomniejszony o koszt jednej jednego oddziału clanratów wyszczególnionego wcześniej/minimal cost for all additional units from battalion and battalion cost minus cost for big unit of 40 clanrats)
Overall cost:  1260pt (!!!)

Punktowo to mała armia ale i w tych punktach mieści się naprawdę sporo bohaterów i jednostek które stanowią wartość samą w sobie.

Bonusy i Buffy/Synergies and Buffs

Clanrats:

warhammer age of sigmar clanrats ilustration skaven chaos rats
source: link
  • 1 wound, 1 attack, sv : 6+, hit 4+, wound 4+, Rend: -, dmg 1
  • Clanshield: sv 5+ vs dmg1 wounds
  • +1 to wound rolls if >=20 models
  • +1 to hit rolls if >= 30 models
Skaven Warlord: 

warhammer age of sigmar skaven warlord rats chaos miniature
source: link
  • Command Ability: Gnash-gnaw on their bones - +1 atak dla jednostki
  • Crown of Conquest - artefakt - Bohater może użyć umiejętności inspiring presence nawet jeśli nie jest generałem i nawet jeśli użył innej command ability.
  •  Command Ability: Gnash-gnaw on their bones - +1 attack for the unit within 13”
  •  Crown of Conquest – Inspiring presence – immune to battleshock

Tretch Craventail (General for the army): 

warhammer age of sigmar tretch craventail skaven hero miniatures
source: link
  • Command ability: Hack Hack, Slash Slash - jednostka zwiększa rend broni o 1, dodatkowo każdy rzut na zranienie równy 6 powoduje zadanie podwójnych obrażeń.
  •  Lord of War: Command Trait - +1 do rzutów na trafienie dla jednostki CHAOSU w 3" od generała
  • Command ability: Hack Hack, Slash Slash - unit within 13” gain +1 Rend and each wound rolls of 6 inflicts double damage.
  •  Lord of War: Command Trait - +1 to hit for chaos unit within 3"

Verminlord Warbringer:

warhammer skaven verminlord warbringer age of sigmar
source: link
  • Czar: Death Frenzy - do początku kolejnej fazy hero, każdy zabity model w wybranej jednostce może przed zdjęciem go ze stołu wykonać ruch pile-in i zaatakować z zachowanie wszystkich buffów.
  •  Spell: Death Frenzy – 13” – until your next hero phase each time a model from unit is slain in the combat phase, you can make can pile-in move and attack with it before removing it.
Verminus Clawpack:
  •  Warlord może używać command abilitki nawet jeśli nie jest generałem
  •  Warlord can use his command ability even if he is not general, it will affect all units from clawpack.

Efekt/Effect

40 Clanrats without buffs:
  • 1 wound, 1 attack, sv : 6+, attacks 1, hit 4+, wound 4+, Rend: -, dmg 1
40 Clanrats with buffs:
  • 1 wound
  • 2 attack (+1 from gnash-gnaw on their bones)
  • hit on 2+ (+1 from unit size, +1 from command trait and possibly +1 from army trait)
  • wound on 3+ (+1 from unit size)
  • rend -1 (from Hack hack, slash slash)
  • dmg 1 (2 on a wound roll of 5+ from Hack hack, slash slash)
  • sv 5+ (from clanshields vs dmg 1 )
  • immune to battleshock (Inspiring presence from Crown of Conquest)
  • each time a model from unit is slain in the combat phase, you can make can pile-in move and attack (with all buffs!)
Mówcie co chcecie ale banda 40 szczurów z dwoma atakami per model, trafiającymi na 2+, raniącymi (z RENDEM -1) na 3+ i przy 5+ zadających 2 dmg robi wrażenie.
Dodatek w postaci darmowego pile-in i możliwości zaatakowania ze wszystkimi buffami za każdego zabitego w CC szczurka to wisienka na torcie, zwłaszcza w połączeniu z odpornością na battleshock. Jeśli pod ręką będzie jeszcze jakiś mag który podrzuci mistyczną tarczę to poza naprawdę sporą ilością obrażeń oddział stanie się też całkiem odporny (4+ vs dmg 1).

Plusy:
  • z podstawowej i TANIEJ jednostki robimy elitarny, szturmowy oddział, który zje niejednego przeciwnika a już na pewno mocno go osłabi i osadzi w miejscu 
  • Liczba CIAŁ w oddziale - idealna do kampienia na znaczniku.
  • Hordy są ... urocze, a hordy zadające takie ilości obrażeń są... jeszcze bardziej urocze ;)
  • To pomysł na niewielką armię - kilka dodatków i podobny manewr można zastosować do STORMVERMINÓW wchodzących w skład batalionu - wtedy zabawa jest jeszcze lepsza
  • Batalion można zastąpić ARCHAONEM który będąc generałem umożliwia korzystanie ze wszystkich abilitek, jednocześnie Warlord nadal może używać artefaktu (Crown of Conquest)
  • W zasadzie wszystko dzieje się automatycznie. Jedyne co może nie wyjść to czas Warbringera
Minusy:
  • Koszt punktowy 
  • Buffowanie jednej jednostki
  • Trzeba wybrać dobry moment na zbuffowanie i rzucenie do ataku clanratów, w przeciwnym wypadku albo będzie ich już za mało, albo wpadną w coś w co nie powinny.
  •  Koniecznośc pozostawania blisko buffujących bohaterów
Pros:
  • Cheap battleline unit transformed into hellish tornado of rusty blades - tons of attacks and dmg.
  • Wounds! - 40 wound unit - ideal for objective camping
  • It`s something great to play with horde style army ;) 
  • There is only one spell in this combo, other buffs are from abilities, artefacts and unit size so - there is big chance to use all buffs (no need to worry about unbind).
Cons:
  • Lot of points
  • All buffs on one unit 
  • unit must be within range of heroes abilities

Na dzisiaj to tyle - jak zwykle, zachęcam do komentowania i podrzucania tego co zrobiłem źle a co można było zrobić lepiej ;)
Do następnego!
W.

Cheers!
W.


2 komentarze:

  1. Super uwielbiam twoją stronę. Jako początkujący gracz w Ejdża daje mi ona wiele wiedzy. Czekam na taki artykuł z armii slavess to darknes. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć - Slaves to darkness to kopalnia synergii. Na pewno coś się pojawi! Dzięki za miłe słowa i życzę miłego dnia!

      Usuń