NEWS 11-04-2018 | Idoneth Deepkin Namarti Thralls

Cześć,

Tydzień rybny trwa, wczoraj na tapecie pojawiła się pierwsza jednostka Idoneth Deepkin.
GW zaczęło prezentację tak jak powinno, czyli od najbardziej podstawowej jednostki, będącej również - jak zaznaczono - podstawową formacją battleline (przy czym pozostawiono furtkę w postaci informacji, że funkcję battleline będą mogły pełnić tez inne jednostki pod warunkiem wyboru odpowiedniego bohatera na generała - czyli według mnie jeśli wybierzemy generała na koniku morskim to naszymi battleline będą mogły być węgorze).

Dark Eldar (Drukhari) Mandrakes v 2.0
Jak to z battlelineami bywa - szału nie należało się spodziewać i tutaj GW trochę zaskoczyło. Oczywiście - informacji jest w zasadzie jak na lekarstwo ale karuzela narzekań na zbytnią OP-opowość Thralli lub ich totalną nieprzydatność ruszyła z pełną mocą.

Co wiemy?


Do tego dochodzi informacja, że jeden z bohaterów: 

Lotann, Warden of the Soul Ledgers
Będzie im dawał przerzuty 1 to hit. I to w zasadzie tyle jeśli chodzi o potwierdzone i konkretne informacje. 

Mamy zatem niezbyt wytrzymały (save 5+) battleline który jest bardzo mobilny (6") i który cierpi na niezbyt wysokie bravery (6). 

Co się tyczy tych pierwszych statystyk:
  • Zasady Idoneth Deepkin  które poznaliśmy sprawiają, że trzeba rozpatrywać tą jednostkę w synergii z nimi. Czyli w pierwszej rundzie save tej jednostki będzie wynosił 4+ (CHYBA ŻE będzie w nie biło coś co kasuje bonusy wynikające z cover save - tak, są takie rzeczy i artefakty choćby u Kharadronów)
  • Na mobilność będzie miało wpływ to, że w drugiej rundzie jednostki Idoneth będą mogły biec i szarżować, czyli zasięg ruchu wydłuży się o jakieś 50%
  • O bravery nic nie wiemy ale jeśli nie będzie czegoś co sprawi, że będą odporne na testy to nie wróżę im kariery jako screen (tym bardziej tani screen). Dlaczego? Ano dlatego, że nie spodziewam się aby ta jednostka kosztowała mniej niż 120/10 (być może z rabatem za Massive Regiments ale umówmy się - kto będzie brał 30 Thralli?) a więc będziemy mieli jednostkę z save 4+ i ld równym 6. Trochę drogo i mało wytrzymale jak na ta rolę. 
  • Z ciekawostek - jeśli Idoneci będą zaczynać to z mistyczną tarczą na dużym, 30-modelowym klocku możemy ogarnąć na nich save 3+ i być może jakiegoś warda (znów - mam nadzieję, że dostaną jakieś traity/artefakty które dadzą im cokolwiek co ochroni ich przed spamem mortal wounds, jeśli nie to czapa). Wówczas rola screenu zbierającego ostrzał (dzięki kolejnej abilitce można strzelać tylko do najbliższeo oddziału Idonethów) wydaje się już nieco sensowniejsza chociaż to dalej spora inwestycja (najpewniej. Być może GW nas zaskoczy i koszt będzie niższy).
Przechodząc do ich zdolności bojowych - jeśli battleline ma renda to jest już mocnym battlelinem. Znaczenie Renda jest wciąż niedoceniane, a o tym jak jest istotny pisałem ostatnio przy okazji re-rolli i modyfikatorów >> TUTAJ <<
Tutaj mamy Rend -1 a do tego bardzo dobre - jak na battleline - statystyki ataku 3+/3+/-1/1. Oznacza to, że trafiają i biją lepiej niż Bloodlettery i są porównywalne ze starymi Swordmasterami High Elfów.
Każdy model bije przy tym dwa ataki (znów - bardzo dobrze jak na podstawowa jednostkę).

Jeśli dodać do tego możliwość zapewnienia im re-roll 1 to hit (za Lotanna) to mamy całkiem przyjemny blender który przez oddziały lekkiej piechoty/screen powinien przechodzić bez problemów. (I tu moje pięć groszy - tak jak w przypadku Poxbringerów i innych bohaterów Maggotkin buffujących Plagueberarers tak i tutaj nie spodziewam się widzieć zbyt wielu bohaterów buffujących ten unit. Po prostu zazwyczaj w armii są istotniejsze jednostki na które warto poświęcić punkty).
Spore znaczenie może mieć tu też ostatnia z abilitek Idonethów uaktywniana w trzeciej rundzie - atak wszystkimi jednostkami Idonethów przed aktywacją innych walczących jednostek. Tyle tylko, że w przypadku Thralli może się okazać, że nie będzie ich już zbyt wielu na stole i ich aktywowanie nie będzie miało aż takiego impaktu na grę.


Co warte zauważenia - jeśli poznaliśmy pełne statystyki tej jednostki (nie licząc abilitek - jeśli jakieś ma) to nie będzie opcji dobrania uzbrojenia specjalnego co nieco obniża wartość jednostki (Najlepszym przykładem tego co może znaczyć uzbrojenie specjalne są Arkanauci u KO których Sky-hooki są jedną z podstaw grania tą armią).

Podsumowując - jak na battleline jest solidnie - boje mocno, ginie szybko. Kwestia tylko tego jak to wpasuje się w schemat grania tą frakcją (czego w tym momencie nie możemy wiedzieć) i jak będzie można tą jednostkę buffować czarami, traitami i abilitkami innych modeli  (w skrócie - czy bęzie warto).
Póki co bowiem nie widzę ich w formie screena (drogo i mało wytrzymale) a do mocnego uderzenia to w tej armii powinny być inne rzeczy (kawaleria, żółw, eidolon), battleline może się więc okazać "podatkiem" który będzie trzeba brać (albo grać na generale dającym battleline innym jednostkom).

Ok., dzięki i do nastepnego!
W.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz