Co nowego w ogrodzie Papy


Cześć,

   Maggotkin of Nurgle, przyniósł ze sobą wiele nowości. Wszelakie grupy facebook'owe są zalewane pomysłami jak wykorzystać nowe zabawki. Każdy już zapewne zapoznał się z zasadami nowego Great Unclean One, Beast of Nurgle czy Gutrort'a. Te zmiany może i najgłośniejsze, nie są jedynimi. Wiele warscrolli przeszło delikatny lifting, są to bardzo subtelne zmiany, które podczas czytania battlelome'u mogą ujść uwadze, zwłaszcza komuś kto znał stare warscrolle i widząc znane umiejętności, pomija czytanie ich opisu albo robi to pobieżnie - sam wciąż znajdowałem kolejne różnice podczas czytania - postanowilismy więc z Wojtkiem zebrać wszystkie znalezione przez nas zmiany w jednym miejscu, motywując się tym samym do ponownego przeczytania wszystkich zasad z należytą uwagą.

   Zanim jednak przejdę do właściwej treści artykułu, chciałbym zwrócić uwagę na jeszcze jedną rzecz, która ma specjalne miejsce w moim czarnym powergamerskim serduszku. Chodzi mianowicie o przeredagowywanie starych opisów umiejętności na pozbawione wstawek fluffowych. Widać, że GW zwraca teraz dużo większą uwagę na "wording" a  wyrzucenie zbędnych stawek fabularnych sprawiło, że te umiejętności stały się czytelniejsze i wygodniejsze do użytku. Nie wiem czemu ale widok tego drapie mnie idealnie w punkt.... może nawet trochę bardziej niż powinno.
 Pod spodem mały przykład:


Ale wracając do tematu, lista zmian w starych warscrollach:


Glottkin 


Horrific opponent: umiejętność prawie. że bez zmian. Wciąż musimy wyrzucić więcej niż wynosi bravery przeciwnika aby dać mu -1 "to Hit", rzucamy teraz 2D6 zamiast pojedyńczej kości.
- Lord of nurgle: command ability, którego raczej nie trzeba nikomu przedstawiać, przykład sprostowania wordingu. Jednostka musi być w 14" od Glotta, PODCZAS wykonywania ataków aby otrzymać dodatkowe ataki.


  Morbidex

- podniesiony koszt pkt z 240 do 260
Lord of Nurglings: nie generuje już nowych jednostek nurglingów a jedynie dodaje po jednym (dawniej D3) do istniejącej już jednostki.

Orghotts 


- podniesiony koszt pkt z 240 do 260
- Fury of the Halblood: nie zliczamy już nieudanych trafień, w zamian otrzymujemy dodatkowe D3 ataków z Rotaxes przy szarzy. Bonus do rzutów też przepadł.

Bloab


- podniesiony koszt pkt z 240 do 260

Gutrot


- podniesiony koszt pkt z 120 do 140
 - Clutching pseudopods: mechanika, została znacznie uprostrzona, wynik bowiem nie jest determinowany kto wyrzucił więcej, my czy przeciwnik a prostym testem 4+
Towering Arrogance: nowa umiejętność Gutrot'a - otrzymuje on +1 do trafienia, gdy atakuje bohatera. Niestety ten bonus nie przychodzi za darmo, nasz bohater, nie może wybrać jako celu ataku jednostki nie będącej HERO, jeżeli takowy jest w 3"
- Utracił on też swoją command ability, a na jej miejsce dostał: Master of the slime fleet - deep strike w pierwszej fazie ruchu. Umiejętność analogiczna do tej z Ghoul Patrol'u. Wychodzi on z brzegu stolu wraz z jednostką Putridów, 9" od przeciwnika i wszystkie modele, które z nim podróżowały muszą się zmieścić w 6" od krawędzi. 


Lord of Plagues

- podniesiony koszt pkt z 100 do 140
Grandfather gift: nowa command ability, wybieramy unit w 21", rzucamy 7 koścmi, każda 6 to mortal
- Rotten Corpse Mulch: kolejny sposób generowania punktów contagnition. Na koniec combat'u rzucamy kością i dodajemy do niej ilość ran jakie zadał w tej turze Lord of Plague, jeżeli wynik wynosi 7 albo więcej zyskujemy jeden punkt
- Plague-ridden Great Weapon: każdy rzut "to Hit" o wartości 6+ generuje D6 trafień


Putrids


- obniżenie kosztu z 180/600 na 160/580
- posiadają jedną ranę więcej

Harbinger


- podniesiony koszt pkt z 140 do 160
- jego comand abilitka działa teraz tylko na jednostki "friendly" - spieszmy się cieszyć mirrorami spamu harbingerów, tak szybko odchodzą :|

Sorcerer


- podniesiony koszt pkt z 100 do 120
Blessed with Vitality: teraz jedynie leczy rany jakie otrzymał mag, niestety koniec z zwiększaniem maksymalnej ilości ran


Festus



- podniesiony koszt pkt z 120 do 140
- czar może zostać użyty tylko raz na ten sam unit


Epidemius


- podniesiony koszt pkt z 180 do 200
- zmienił się bonus za 21+ zabitych modeli, teraz dostajemy co turę dodatkowy punkt contagion zamiast +1 do save'a

Herald of Nurgle zwany teraz Poxbringerem


- podniesiony koszt pkt. z 100 do 120
- stał się magiem, jego nowy czar Eruptive ifestation na 6+ zadaje D3 mortali wybranej jednostce, która znajduje w 7" od jakiejkowlwiek jednostki plagebearerów.
- In Death There us Life: kropka w kropke umiejętność Slimux'a. Jeżeli w poprzedniej rundzie zginął jakikolwiek model, to wszystkie demony Nurgla w 7" od Heralda leczą jedną ranę - PS. to da się stackować :C


Plague Drones of Nurgle

- obniżenie kosztu z 220 na 200
- otrzymały nowy atak: Foul Mouthparts 2x 3+ 3+ 1dmg
- Locus of Contagation: zamiast zadawać mortale na 6+ "to wound" gdy są w 7" od bohatera demonów Nurgla, otrzymują po dodatkowym ataku, ze wszystkich broni

Plaguebearers


- podniesiony koszt pkt. z 100 na 120

Nurglings


- podniesiony koszt pkt. z 80 na 100
- otzymały save 6+
- Hidden Infestations: zamiast normalnego wystawienia mogą zostać poza stołem i spaść w pierwszej fazie ruchu, 9" od przeciwnika

  Pozwoliłem sobie pominąć GuO i Rotigusa, gdyż są to podobnie jak i nowe bestie, praktycznie nowe jednostki, więc każdy zapewne pierwsze co zrobił, mając książkę w rękach, to przestudiował ich warscrolle.

  Podsumowując, w kwesti punktowej widać tendencję wzrostową o 20pkt. co nie zawsze jest poparte zmianami w zasadach. Czyżby było to zrównoważeniem niższej ceny Putridów, którzy dość ostentacyjnie są kreowani w tym podręczniku na podporę nowego Nurgla? W warscrollach natomiast zostały uproszczone, dostały dużo lepiej sprecyzowany wording jak i - co ciekawe - GW wydaje się wycofywać z umiejętności opartych na fluffie. - czyżby istniała dla zasad AoS'a świetlana przyszłość gdzie wszelkie umiejętności typu: "kto ma dluższą brodę" znikną? 

Dajcie znać jeżeli znaleźliście jeszcze jakieś zmiany, które nam uciekły.

Patrycjusz
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz