[WPIS AKTUALIZOWANY W MIARĘ POJAWIANIA SIĘ KOLEJNYCH INFORMACJI]
Będę się starał wrzucać wszystkie informacje o odświeżanych frakcjach w ten jeden, wspólny post. Jednocześnie w sekcji NEWS nadal będą pojawiać się osobne artykuły wiążące się z kolejnymi informacjami które będzie przekazywać nam Games Workshop.
- Nighthaunts
- Stormcast Eternals
- Everchosen
- Slaves to Darkness
- Ironjawz
- Fyreslayers
- Hosts of Slaanesh
- Khorne (Blades of Khorne)
- Disciples of Tzeentch
- Daughters of Khaine
- Legions of Nagash
- Sylvaneth
- Skaven
- Flesh-Eater Courts
- Kharadron Overlords
- Seraphon
- Free Peoples
- Beasts of Chaos
- Beastclaw Riders
- Dispossessed
- Grots
1. Nighthaunts:
- Całkowicie nowy Battletome
- Jedna z frakcji w nowym starterze
- Utrzymane zasady Etheral i Frightful Touch, dodana zasada leczenia, wskrzeszania (przynajmniej dzięki abilitce na jedynym nowym warscrollu, można zakładać, że zasada ta będzie stosowana szerzej)
- Ujawniony jeden z nowych Warscrolli dla tej frakcji
- Nowy Black Coach, nowi bohaterowie w tym MAGOWIE
- Czwarty Mortarcha - Mortarch of Grief - na pewno postać żeńska, przypuszczenia, że to Isabella von Carstein/Khalida/kolejna Elfia księżniczka
- Całkowicie nowy Chamber - Sacrosanct Chamber (jak dla mnie AoS'owa wersja Grey Knightów z 40k)
- Nowe modele - magowie, artyleria (Bolt Thrower), kawaleria/bohater na większej wersji Dracotha
- Nowe rodzaje jednostek, odpowiednicy/nowe rodzaje Liberatorów i Paladynów
- MAGOWIE Stormcastów - znamy jeden Warscroll - Knight-Incantor
- Lord Ordinator z kolejnym modelem
- nowy spory bohater - Lord-Arcanum którego opis zdaje się wskazywać na możliwość wskrzeszania/leczenia Stormcastów
- Obniżka punktów za Varanguardów, Archaona i Batalion Overlords of Chaos (całkiem możliwe koszty - 260 punktów za 3 Varanguardów, 600 punktów za Archaona), plus jasny znak, że ten batalion zostaje.
- Zmiana w Command Ability Archaona - w związku z nową mechaniką traci ona sens w obecnym brzmieniu - brak konkretów.
- Inne zmiany (niesprecyzowane)
- Obniżka punktów za Warshrine
- Inne zmiany (niesprecyzowane)
- Obniżka punktów za 'Ardboyz, Maw-Crusha, Gordrakka
- Warscrolle, Bataliony, Battle Traity, Artefakty i Command Traity "z jedynie kosmetycznymi zmianami" dostosowującymi je do AoS2.0 i jego mechaniki
- Inne zmiany - głównie punktowe (niesprecyzowane)
- Zapewnienie o tym, że allegiance abilities, battle trait nie ulegną zmianie (będą identyczne jak w GH17)
- Nie wynikające bezpośrednio z przynależności do tej frakcji zmiany w artefaktach ORAZ dedykowane, nowe artefakty dla tej frakcji (nic szczególnego - jeden z prezentowanych artefaktów umożliwia atak strzelecki na odległość 8", na 4+ wybrana jednostka otrzymuje 1 mortal wound, drugi z nowych artefaktów daje posiadaczowi, na 2+ bonus do rzutów hit i wound +1. To na pewno nie wszystkie nowe przedmioty. Oznacza to szerszy wybór, pozwalający lepiej dobierać artefakty do preferowanego stylu gry.
- Zmiany w hero phase prezentowane na przykładzie Fyreslayers. W nowej edycji będzie można korzystać z więcej niż jednej command abiltki na turę, co oznacza, że Fyreslayerzy posiadający wielu bohaterów ze zróżnicowanymi command abilitkami będą istotnymi beneficjentami tej zmiany.Dodatkowo nowe command abilitki zdają się być bardzo dobre dla Fyreslayers - jedna pozwala przerzucać szarże (czyli po wykopaniu fyre będą mieli jeszcze większą pewność szarży), druga daje im 6" biegu).
- Potwierdzenie, że Slaanesh Nie JEST martwy i nawet uwięziony ma sporą siłę i wpływ na wydarzenia - co wiąże się z tym, że pod koniec roku (jak co roku) można się spodziewać release Slaanesha. Nowa edycja ma przynieść więcej Slaanesha.
- Kolejna frakcja która mocno korzysta na mechanice z kilkoma command abilitkami (dzięki battletraitowi z GH17 Slaanesh mógł mieć do trzech generałów już wcześniej więc w tym przypadku zmiana nie jest aż tak przełomowa)
- SUMMONING. Armie Slaanesha będą mogły summonować nowe jednostki na stół dzięki "Depravity Points" (będącymi odpowiednikiem znanych już Bloodtithe'ów czy Contagion Points). Mechanika będzie jednak w znacznej mierze uzależniona od bohaterów bo tylko radany zadane przez nich I TO TAKIE KTÓRE NIE SPOWODUJĄ ŚMIERCI ATAKOWANEGO MODELU będą dodawać Depravity Points do puli w armii (podobnie z resztą jak RANY ALOKOWANE NA BOHATERÓW SLAANESHA). Oznacza to ogromny wpływ bohaterów na tą armię tym bardziej, że zgodnie z zapowiedzią jednostki przywoływane na stół poprzez Depravity Points NIE BĘDĄ WLICZAĆ SIĘ W REINFORCEMENT POINTS - to GIGANTYCZNA zmiana w Matched Play, ciekawe bo inne potęgi chaosu będą pozbawione takiej opcji (no chyba, że zmieni się i to)
- No więc - nie dowiedzieliśmy się nic o tym jakie zmiany czekają Khorna w nowej edycji. Jedyne dodatkowe informacje jakie GW przekazały przy okazji przybliżania tej frakcji są takie, że dodatkowym źródłem Command Pointów w nowej edycji (umożliwiających jak pewnie już wiecie korzystanie z Command Abilitek bohaterów, nie tylko generała armii) będą punkty"zostawione" jako wolne miejsce w rozpisce. Wytłumaczone to jest tak, że jeśli gramy na 2000 i w ramach armii zapełniliśmy 1900 punktów to za każde "brakujące" 50 punktów otrzymamy na początku bitwy 1 CP. W tym przypadku mamy zatem dodatkowe 2 CP które możemy potem wykorzystać.
- Ogólne zmiany w magii które rzecz jasna bardzo mocno dotykają Tzeentcha. Zwiększony zasięg dispelowania (z 18" do 30") z jednej strony pozwala mu jeszcze bardziej zdominować przeciwnika i nie pozwolić mu na rzucanie własnych zaklęć, z drugiej zaś - Death może spróbować podjąć wyzwanie (dzięki bonusom to moim zdaniem druga najmocniej czarująca ;) armia).
- Przy okazji zajawienia Tzeentcha pokazano jeden z nowych czarów (Endless Spells) - Mechanism of Time. Czar może działać na dwa sposoby w zależności od woli rzucającego - może spowolnić lub przyśpieszyć upływa czasu co na mechanikę gry przekłada się w następujący sposób: W hero phase, jeśli posiadasz maga w 9" od modelu reprezentującego ten czar możesz wybrać jeden z dwóch efektów które będą obowiązywały do następnej hero fazy lub do momentu w którym wrogi czarodziej znajdzie się w 9" od mechanizmu i postanowi zmienić jego działanie. Efekty są mocne - można albo dodać +2" do ruchu i szarży WSZYSTKICH JEDNOSTEK NA STOLE albo zapewnić możliwość rzucenia jeszcze jednego czaru oraz przerzuty save'ów dla maga który "majstrował" w tej turze przy mechaniźmie.
- Z informacji dodatkowych wynika, że ten czar nie będzie dostępny tylko Tzeentchowi - został jedynie zaprezentowany przy okazji zajawki tej frakcji.
- Kolejna frakcja o której za wiele się nie dowiadujemy.
- Nacisk położony jest na nowe artefakty powiązane z REALMEM oraz z konkretną armią - co wskazywałoby na powiązanie tychże armii/frakcji z konkretnymi "światami" i czerpanie z nich bonusów. W moim przekonaniu dotyczyć to będzie wyłącznie gier narracyjnych bowiem dodatkowe elementy "nierównowagi" wprowadzane przez mocne zaklęcia i przedmioty sprawią, że gra jeszcze bardziej skręci w stronę OP Combosów. Dwa zaprezentowane artefakty: Betrayer Crown - raz na bitwę w fazie CC można wybrać jednostkę przeciwnika w 3" od posiadacza artefaktu i mająca więcej niż dwa modele. Następnie rzucamy kością za każdy model w oddziale. na 5+ oddział otrzymuje Mortal Wound - świetna antyhorda. Drugi artefakt to Sword of Judgement - Wybiera się jedną z broni do walki wręcz używanych przez bohatera. Każda "6 to hit" podczas ataku tą bronią (ale tylko w bohatera lub monstera) skutkuje automatycznym zadaniem d6 mortal wounds i zakończeniem sekwencji ataku. Raz jeszcze - artefakty, podobnie jak zaprezentowany wcześniej czar którego używanie ma być uzależnione od rozgrywania bitwy w określonym realmie wydają się bardzo mocne i JEŚLI rzeczywiście trafią do Matched Play to ich wprowadzenie będzie wymagało sporo kombinacji z próbami zrównoważenia gry (i zupełnie nowej mechaniki wyboru/losowania świata w którym bitwa będzie rozgrywana a na razie o tym cisza).
- Darmowy summoning o którym zdecydowanie więcej postaram się napisać w artykule o zapowiadanych zmianach w nowej edycji >> TUTAJ <<
- Przedstawiony kolejny czar z serii Endless Spells - tym razem bardzo podobny do tego przedstawionego przy okazji Ironjawsów - generujemy kulkę, która leci do przodu i zadaje D3 mortali wszystkiemu przez co przejdzie (oraz dodatkowo obniża morale tych jednostek o 1).
- ISTOTNE - nowe jednostki Nighthaunts które pojawią się wraz z nową edycją (a przynajmniej spora ich część) będą mogły być używane jako część armii/frakcji opartych na Battletome: Legions of Nagash - to bardzo ważna istotna bowiem łączenie tych dwóch frakcji może przynieść naprawdę nieoczekiwane i bardzo mocne rozpiski.
- Jako jedna z frakcji która korzystać będzie z nowego systemu darmowego summoningu
- Alarielle będzie mogła za pomocą jednej ze swojej abilitek - za darmo - przywołać na stół jedną z wybranych jednostek - to jest MEGA MOCNE. Trzech Kurnothów? 20 (!) Driad na znaczniku? Bardzo proszę. Alarielle nagle zyskuje na znaczeniu, tym bardziej...
- Że Kurnoci i Durthu tanieją robiąc w rozpiskach więcej miejsca (plus wciąż nie wiemy jak to będzie z batalionami a jak wiadomo Sylvaneci z bazy grają na dwóch - Household i Gnarlwood więc CP im nie będzie brakować - nie mają wielu własnych command abilitek ale wciąż pozostają te generyczne)
- Drugim bohaterem w armii który będzie mógł przywoływać oddziały na stół będzie Branchwraith
- Dodatkowe artefakty - znów związane z realmem "Ghyran" a więc bez pewności co do ich używania w Matched Play. Jeden wykorzystywany w shooting phase przeciwnika i powodujący (na 5+) to, że wybrana jednostka NIE MOŻE SZARŻOWAĆ - mocne chociaż tylko na 5+, drugi sprawiający, ze jeśli bohater uzyska trafienie to bohater/monster w którego trafił ma -1 to hit (hehe, Durthu z tupaniem, artefaktem -1 to hit i tym mieczem? Biorę).
- Obniżka punktowa za Thanquola i Bonerippera pozwalająca wykorzystywać ich jako "sojuszników" w innych armiach - co oznacza obniżkę z obecnych 450 punktów do (przynajmniej) 400 (górna granica wielkości sojuszniczego kontyngentu).
- Zmiany punktowe w innych jednostkach - bez szczegółów i bez potwierdzenia co zdrożeje a co stanieje.
- Wskazanie, że Skaveni są jedną z frakcji która będzie korzystać na zmienionych zasadach summoningu - jeden z modeli - Screaming Bell ma abilitkę która umożliwia "wydzwonienie" Verminlorda który przy obecnych zasadach będzie darmowy!
- Zmiana w jednym z czarów skavenów - Dreaded Thirteenth Spell - również darmowy summoning ale do tej pory można było przyzywać w zasadzie dowolnie wybrany oddział (a raczej nie przyzywać a zmieniać przeciwnika w skaveny). W tej edycji będzie go można zmienić jedynie w CLANRATS.
- Kolejne przykłady łączenia różnych command abilitek - w przypadku skavenów największym problemem jest znaczne ograniczenie liczby bohaterów w związku z czym ta nowość chociaż mocna może nie pomóc szczurkom w wygrzebaniu się z kanału słabości w którym tkwią ;)
- Wskazanie, że nowe zasady summoningu bardzo premiują tą frakcję - w zasadzie nie mija się to wiele z prawdą ale to wciąż i nadal bardzo delikatne jednostki z bardzo słabym save i stosunkowo małym zróżnicowaniem (oraz kompletnie pozbawione strzelania)
- Poza tym w zasadzie żadnych konkretów - albo brak pomysłu na tą armię albo brak chęci jej rozwoju :/
- Czekałem na te zmiany ze sporym zainteresowaniem - mam skompletowaną armię tej frakcji, pisałem z resztą o sposobie grania nią w tej edycji >> TUTAJ <<
- W przypadku tej armii już wcześniej wiadomo było, że będzie miała trochę bardziej pod górkę ze względu na ograniczenie snajpienia bohaterów. W AoS2.0 strzelanie w bohatera nie będącego jednocześnie monsterem i stojącego w 3" od swojej jednostki będzie obarczone modyfikatorem -1 to hit co w moim przekonaniu znacznie wpłynie na siłę ataku alpha-strike'u KO.
- Magia z której krasnoludy w zasadzie nie korzystają zostanie prawdopodobnie mocno rozbudowana(jedyną szansą pozostają tutaj magowie SCE w ramach allies ale jak wiadomo - nie mogą oni korzystać z okrętów więc ich mobilność spada, z drugiej strony zasięg dispela wzrósł więc chociaż do obrony się mogą przydać)
- Co do wiadomości z zajawki - wiemy, że spada koszt Gunhaulera - do tej pory całkowicie bezużytecznego i wycenionego dużo za drogo (220 punktów). Po zmianach ma kosztować 160... i nadal będzie najwyżej średnio grywalny.
- Dodatkowy artefakt który ma być dostępny dla armii które będą wiązać się z Realm of Chamon. Wiązanie armii z Realmami zdaje się być zajawiane podejrzanie często. Nadal uważam, że to dodatek do gry narracyjnej ale przewidywałem również pojawienie w Matched Play artefaktów ogólnodostępnych a na takie wyglądają te wiązane z Realmami. Ten konkretny pozwala na Unbindowanie zaklęć dokładnie w taki sposób w jaki robią to magowie. Dla niektórych armii - takich jak Kharadroni właśnie - to szansa na chociaż częściową ochronę przed mortalami więc - bardzo potrzebne, pytanie tylko czy na pewno jest to mechanika do Matched Play.
- Seaphoni jako kolejna frakcja która korzysta na zmienionym, "darmowym" summoningu. W przypadku jaszczurek wprowadzone zostały "Conjuration Points" bedące odpowiednikiem Contagion Points jakie znamy z Maggotkin of Nurgle. Punkty - zgodnie z przewidywaniami będziemy zarabiać za to, że mamy slanna jako generała na stole, do tego bonusy wynikające z tego, że zamiast rzucić zaklęcie slann zadeklaruje "Konjurację" dzięki czemu otrzymamy więcej punktów. Generalnie mechanika wypycha na margines jeszcze bardziej armie Seraphon które NIE CHCĄ aby generałem był Slann. W chwili obecnej nie ma już absolutnie żadnego powodu brać innego generała. Conjuration Points można wydawać na przywołanie konkretnych jednostek na pole bity. GW pokazało część tabeli z wartościami punktowym
- Jak widać minimalna ilość punktów potrzebnych na przywołanie to 6. Summonowane jednostki muszą pojawić się dalej niż 9" od przeciwnika i max. 12" od slanna lub astrolith bearera (Astrolith dodaje też więcej Conjuration Points a więc dylemat wyboru pomiędzy nim a eternity wardenem robi się coraz większy
- Poza wymienioną powyżej mechaniką przywoływania jednostek na stół nie dowiedzieliśmy się niczego nowego. GW potwierdziło raz jeszcze, że Endless Spells będą mogły być używane przez wszystkich magów (co akurat w przypadku Slannów jako jednych z najpotężniejszych casterów w grze nie powinno dziwić)
- Od siebie dodam tylko, że abilitka Slanna pozwalająca mu rozpraszać zaklęcia na cały stole robi się nieco słabsza ze względu na to, że generalnie zasięg rozpraszania rośnie do 30".
- Battle Traits i Artefakty z GH17 przechodzą do GH18 i nowej eydcji (bez zmian, przynajmniej nic o nich nie wspomniano.
- Dodatkowy Command Trait oparty o mechanikę Command Points - w fazie hero rzut kością, na 5+ otrzymujemy 1 CP.
- Demigryfy i Great Swordzi tańsi (punktowo) w nowym GH18 (Steam Tank również najpewniej)
- kolejny artefakt powiązany z Realmem (odejmuje -1 to hit na wszystkich atakach wymierzonych w posiadacza artefaktu i dodaje mu +1 do ruchu). Zasady dotyczące REALMÓW zostały przybliżone w jednej z zajawek od GW i wynika z nich że będą to zasady OPCJONALNE dla Matched Play.
- Nowe zaklęcie na Bray Shamanie pozwalające zmusić jednostkę przeciwnika do ruchu o 2D6 (nie może się tylko znajdować w 3" od naszej jednostki). Ruch musi się zakończyć tak blisko jak to możliwe, najbliższego modelu z naszej armii. Fajne narzędzie zwiększające szanse na udaną szarżę - zamiast zdawać się na niepewny rzut, przybliżmy sobie przeciwnika (albo zdejmijmy go ze znacznika)
- Battle Traity wydają się przechodzić bez zmian z GH17 do GH18
- Bullgors, Cygor, Dragon Ogors TANIEJĄ w nowej edycji
- Szanse na zmiany w listach sojuszników
- Thundertusk i Stonehorn tanieją w punktach wraz z nową edycją. Podobnie rzecz ma się z niektórymi batalionami (co może wskazywać na trend związany z nimi również w innych armiach - pamiętać trzeba, że teraz CP będą uzależnione właśnie od batalionów).
- Zajawka o tym, że Firebelly (mag) przyda się teraz bardziej dzięki dostepowi do Endless Spells (na ile będzie przydatny nie wiem ale w przypadku BCR zasada jest jedna - masz jakiś problem - rozwiąż go kolejnym mamutem...)
- Zajawiony kolejny artefakt związany z realmem - jednorazowy artefakt dający warda 4+ do początku kolejnej własnej hero phase (jeśli powiązać to z dzieleniem ran przez Stonehorny i ich dobrym save (z mistyczną tarczą przerzucającą 1...) robi się jeszcze większy tank w kluczowej turze.
- Znienawidzona "śnieżka" zostaje bez zmian (czyli 6 mortali na 2+). W dobie "Look out Sir!" to podnosi mocno jej wartość... (tym bardziej, jeśli tuski tanieją - przygotujmy się na spam mamutów).
- Obniżka kosztu punktowego wybranych jednostek (między innymi Longbeardzi, Irondrakes, Ironbreakers)
- Ironbreakers jako battleline w armii z allegiance: Dispossessed
- Przypomnienie ;) o Runelordach którzy dzięki zwiększeniu zasięgu dispela (30") i bonusowi do dispelowania będą mogli być według GW bardziej skuteczni w odpieraniu magii wroga.
- Przypomnienie, że teraz każdy może mieć swojego Maga-Stormcasta dzięki nowemu Chamberowi - Sacrosanct. Bierzesz w Allies 400 punktów magów i już - Twoi niskopienni wojownicy mają wsparcie magicznych piorunów.
- Ogólnie jak na jedną z głównych, klimatycznych frakcji - bieda dalej.
- Kompletna bryndza jak chodzi o zajawkę tej frakcji. Wspomnienie o tym, że teraz bohaterowie goblinów będą nieco ciężsi do zesnajpienia bo "Look out Sir!" oraz fakt, że będą mogli korzystać z więcej niż jednej command abilitki to nie to na co czekają generałowie goblinów...
- Obniżka kosztu punktowego za gigantów (do 160 punktów) w nowej edycji to też nie "łamiąca wiadomość"
- Wspomnienie o tym, że teraz goblińscy szamani będą mogli skutecznie (+2 to cast dzięki muchomorom) rzucać Endless Spells.
Tymczasem do następnego!
W.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz