Z cyklu Studnia Ciekawostek dzisiaj chciałbym przybliżyć pewien element mechaniki na który zwróciłem uwagę przy okazji konstruowania kolejnej armii a który bardzo mi się spodobał pod względem "klimatu".
Otóż jakiś czas temu zacząłem znów romansować z kolejnymi potęgami chaosu. Był czas zauroczenia Khorne, kombinowałem przez chwilę ze Slavess to Darkness po czym przytulił mnie stary dobry Papa Nurgle.
Siedząc i rozmyślając nad tym co można wycisnąć z jego armii już na zasadach #GH2017 wpadłem na świetny pomysł armii która będzie zadawać tym więcej obrażeń im mocniej się w nią uderzy (a przy tym nie zginie od razu od takiego mocnego uderzenia rzecz jasna ale o to akurat w armii Nurgla nie trudno).
Do rzeczy zatem:
Armię Nurgla opieram na batalonie Plaguetouched Warband (tak tak, możecie go śmiało szukać w Slavess to Darkness, w Nurgle Rotbringers i tak nie znajdziecie - to jeden z batalionów z książki Everchosen). Batalion ten jest świetny pod wieloma względami.
- Jest TANI - 100 punktów w dobie batalionów które podrożały o 100-150%? Biorę dwa takie ;)
- Mieści się w nim naprawdę sporo jednostek co pozwala myslec o one drop army
- Jest elastyczny - nie ogranicza nas w wyborze jednostek (możemy do niego wrzucić jakąkolwiek jednostkę MORTAL NURGLE).
- Ma świetne zasady specjalne o których poniżej.
Co ten batalion daje? Ano - permanentny -1 to hit roll dla wszystkich ataków przeciwnika wymierzonych we wchodzące w jego skład jednostki w fazie walki wręcz. Już dla tego jednego bonusu warto wydać 100 punktów.
Druga abilitka stanowi natomiast podstawę moich rozważań dzisiaj. Otóż jednostki które znajdą się w tym batalionie a ich liczba będzie wielokrotnością 7 (14, 21, 28...) otrzymują dodatkową zdolność która polega na tym, iż za każdy wound roll przeciwnika równy 6 w fazie walki wręcz, jednostka która go "rzuciła" otrzymuje w gratisie mortala! Raz jeszcze - przeciwnik rzuca "to wound", wyrzuca 6, jego jednostka otrzymuje mortala a Ty spokojnie przechodzisz do rzutów save. Jak tego nie kochać?
Dodatkowym bonusem jest abilitka dla dowódcy jednostek składających się z wielokrotności 7. Pozwala ona na 4+ zadać jednego mortala jednostce przeciwnika w 1". Ot mała rzecz ale przy wszystkich innych opcjach zadawania mortali (za darmo!) przez jednostki Nurgla to i ona cieszy ;)
Ok., batalion już mam, czas na jednostkę która będzie grać pierwsze skrzypce - tu najlepiej sprawdzą się Chaos Warriors. Dlaczego?
- 2 rany, 4+ save
- możliwość nadania im "Mark of Nurgle"
- niższy koszt kiedy bierze się pełny regiment 30 (w tym przypadku 28, bo wielokrotności "7"...)
Nie małe, niepozorne śmierdziele potrafią naprawdę mocno uderzyć a zbuffowane biją jak tona cegieł. Nawet kiedy już zginą - i tu zaczyna się zabawa.
Plague Monks
- Contagion banner - ilekroć ta jednostka wyrzuci 6 to wound, rzucasz dodatkową kością. Jeśli i na niej wyrzucisz 6, cel otrzymuje poza normalnymi obrażeniami dodatkowego mortala
- Doom Gong - przy rzucie 6 na "to wound" atak będzie rozliczany z rendem -1
- Icon of Pestilecne - jeśli jakiś model z tej jednostki zginie podczas walki wręcz rzucasz kością - na "6" atakująca jednostka otrzymuje mortala
- jeśli szarżowali mają 3 ataki swoimi foetid-blade (a nie bazowo 2)
Plague Priest i jego modlitwa:
- Wither - ataki skierowane przeciwko wybranej jednostce w 13" będą miały +1 do rzutu "to wound" (widzicie już do czego zmierzam?)
- Plague tome - jednorazowa abilitka pozwalająca wybrać jednostkę wroga i przerzucać wszystkie nieudane rzuty "to wound"
- Rabid fever - ilekroć model z tej jednostki zginie w fazie walki wręcz może ona wykonać ruch pile-in i zaatakować zanim zostanie usunięty z gry (BINGO!)
- do walki dochodzi ok. 15 szczurów co daje 3 x 15 = 45 ataków 4+/4+ (4+re-roll, 3+ re-roll bo priest rzucił wcześniej swoją modlitwę na mój oddział i wykorzystał Plague Tome, do tego na szóstkach na zranienie będą to ataki z -1 rendem i na dodatkowej szóstce będzie wpadał mortal)
- i teraz - każda 5 to wound (bo +1 to wound mają) spowoduje mortala (z abilitki Plaguetouched Warband) na oddziale szczurów (i jednocześnie striggeruje wszystkie powyższe efekty) przy czym chaos warriorzy będą mieli save 4+ (3+ z mistyczną tarczą) oraz dodatkowe anulowanie obrażeń najpierw na 5+ (z command abilitki harbingera) a potem 6+ (z warshrine).
- każdy mortal jaki wpadnie w oddział szczurów spowoduje striggerowanie abilitki Rabid Fever (oraz przy okazji Icon of Pestilence) KTÓRA SPOWODUJE kolejne ataki szczurów które zginą od odbitych w nie mortali (a będzie ich na pewno sporo przy tej ilości to hit i to wound z przerzutami (zbuffowanych dalej w ten sam sposób co wcześniej)).
- TE DODATKOWE ATAKI SPOWODUJĄ ZNÓW "5" TO WOUND co striggeruje znów Rabid Fever który spowoduje dodatkowe ataki które spowodują 5 to wound które spowodują...
- STOP.
W zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie aby szczurki wyrżnęły się same - odbijając od muru tarcz. Tyle tylko, że razem ze sobą wezmą sporo warriorów (to pewne przy tej ilości ataków, rendów i mortali).
Znacie inne przypadki tak zapętlających się abilitek? Mi nasuwa się podobny przykąłd z Blood Warriors - którzy tez mogą "oddać po śmierci" tyle tylko, że bez bonusów "to wound" trudniej jest wywołać abilitkę Plaguetuched Warband (no i Bloodwarriorzy mają dwie rany więc zginie ich mniej...)
Na teraz tyle!
Do następnego!
W.
Za każdym razem, gdy raczysz czytelników takim kombosem, jestem pełen uznania! Mam nadzieję, że te rozkminki przekładają się na sukcesy na stole bitwy.
OdpowiedzUsuńCoś się właśnie w tym temacie zacięło - od GH2017 nie idzie już tak jak kiedyś co można odczytywać na dwa sposoby - gra się wyrównała i co za tym idzie nie ma już aż takich przegięc jak wcześniej albo są na nie dobre kontry. Ewentualnie ja kompletnie nie czaję tego co trzeba robić żeby wygrywać ;)
Usuń34 yr old Research Nurse Annadiane Josey, hailing from Revelstoke enjoys watching movies like Prom Night in Mississippi and Do it yourself. Took a trip to Tyre and drives a Impala. sprawdz
OdpowiedzUsuń