Warhammer Age of Sigmar | Studnia Ciekawostek IX - Kółeczko Obrażeń

Cześć,

Z cyklu Studnia Ciekawostek dzisiaj chciałbym przybliżyć pewien element mechaniki na który zwróciłem uwagę przy okazji konstruowania kolejnej armii a który bardzo mi się spodobał pod względem "klimatu".

Otóż jakiś czas temu zacząłem znów romansować z kolejnymi potęgami chaosu. Był czas zauroczenia Khorne, kombinowałem przez chwilę ze Slavess to Darkness po czym przytulił mnie stary dobry Papa Nurgle.

Siedząc i rozmyślając nad tym co można wycisnąć z jego armii już na zasadach #GH2017 wpadłem na świetny pomysł armii która będzie zadawać tym więcej obrażeń im mocniej się w nią uderzy (a przy tym nie zginie od razu od takiego mocnego uderzenia rzecz jasna ale o to akurat w armii Nurgla nie trudno).


Kiedy już skleciłem listę zacząłem szukać dla niej przeciwników - nie mogło być inaczej, moim pierwszym wyborem stali się Skaven Pestilens a dlaczego o tym poniżej ;)

Do rzeczy zatem:

Armię Nurgla opieram na batalonie Plaguetouched Warband (tak tak, możecie go śmiało szukać w Slavess to Darkness, w Nurgle Rotbringers i tak nie znajdziecie - to jeden z batalionów z książki Everchosen). Batalion ten jest świetny pod wieloma względami.
  • Jest TANI - 100 punktów w dobie batalionów które podrożały o 100-150%? Biorę dwa takie ;) 
  • Mieści się w nim naprawdę sporo jednostek co pozwala myslec o one drop army
  • Jest elastyczny - nie ogranicza nas w wyborze jednostek (możemy do niego wrzucić jakąkolwiek jednostkę MORTAL NURGLE). 
  • Ma świetne zasady specjalne o których poniżej.
Minusem oczywiście jest fakt, że nie możemy zawrzeć w nim demonicznych sług Nurgla no ale nie można mieć wszystkiego.

Co ten batalion daje? Ano - permanentny -1 to hit roll dla wszystkich ataków przeciwnika wymierzonych we wchodzące w jego skład jednostki w fazie walki wręcz. Już dla tego jednego bonusu warto wydać 100 punktów.
Druga abilitka stanowi natomiast podstawę moich rozważań dzisiaj. Otóż jednostki które znajdą się w tym batalionie a ich liczba będzie wielokrotnością 7 (14, 21, 28...) otrzymują dodatkową zdolność która polega na tym, iż za każdy wound roll przeciwnika równy 6 w fazie walki wręcz, jednostka która go "rzuciła" otrzymuje w gratisie mortala! Raz jeszcze - przeciwnik rzuca "to wound", wyrzuca 6, jego jednostka otrzymuje mortala a Ty spokojnie przechodzisz do rzutów save. Jak tego nie kochać?
Dodatkowym bonusem jest abilitka dla dowódcy jednostek składających się z wielokrotności 7. Pozwala ona na 4+ zadać jednego mortala jednostce przeciwnika w 1". Ot mała rzecz ale przy wszystkich innych opcjach zadawania mortali (za darmo!) przez jednostki Nurgla to i ona cieszy ;)

Ok., batalion już mam, czas na jednostkę która będzie grać pierwsze skrzypce - tu najlepiej sprawdzą się Chaos Warriors. Dlaczego?

  • 2 rany, 4+ save
  • możliwość nadania im "Mark of Nurgle" 
  • niższy koszt kiedy bierze się pełny regiment 30 (w tym przypadku 28, bo wielokrotności "7"...)
Pierwszy element ciekawostki zatem jest już określony. Czas na drugi - Skaven Pestilens!
Nie małe, niepozorne śmierdziele potrafią naprawdę mocno uderzyć a zbuffowane biją jak tona cegieł. Nawet kiedy już zginą - i tu zaczyna się zabawa.
Plague Monks 

  • Contagion banner - ilekroć ta jednostka wyrzuci 6 to wound, rzucasz dodatkową kością. Jeśli i na niej wyrzucisz 6, cel otrzymuje poza normalnymi obrażeniami dodatkowego mortala 
  • Doom Gong - przy rzucie 6 na "to wound" atak będzie rozliczany z rendem -1
  • Icon of Pestilecne - jeśli jakiś model z tej jednostki zginie podczas walki wręcz rzucasz kością - na "6" atakująca jednostka otrzymuje mortala
  • jeśli szarżowali mają 3 ataki swoimi foetid-blade (a nie bazowo 2)
Idźmy dalej:
Plague Priest i jego modlitwa:

  • Wither - ataki skierowane przeciwko wybranej jednostce w 13" będą miały +1 do rzutu "to wound" (widzicie już do czego zmierzam?) 
  • Plague tome - jednorazowa abilitka pozwalająca wybrać jednostkę wroga i przerzucać wszystkie nieudane rzuty "to wound" 
Plague Funrace:

  • Rabid fever - ilekroć model z tej jednostki zginie w fazie walki wręcz może ona wykonać ruch pile-in i zaatakować zanim zostanie usunięty z gry (BINGO!)
Załóżmy zatem, że banda 30 szczurów zaszarżowała oddział Chaos Warriors:
  • do walki dochodzi ok. 15 szczurów co daje 3 x 15 = 45 ataków 4+/4+ (4+re-roll, 3+ re-roll bo priest rzucił wcześniej swoją modlitwę na mój oddział i wykorzystał Plague Tome, do tego na szóstkach na zranienie będą to ataki z -1 rendem i na dodatkowej szóstce będzie wpadał mortal)
  • i teraz - każda 5 to wound (bo +1 to wound mają) spowoduje mortala (z abilitki Plaguetouched Warband) na oddziale szczurów (i jednocześnie striggeruje wszystkie powyższe efekty) przy czym chaos warriorzy będą mieli save 4+ (3+ z mistyczną tarczą) oraz dodatkowe anulowanie obrażeń najpierw na 5+ (z command abilitki harbingera) a potem 6+ (z warshrine).
  • każdy mortal jaki wpadnie w oddział szczurów spowoduje striggerowanie abilitki Rabid Fever (oraz przy okazji Icon of Pestilence) KTÓRA SPOWODUJE kolejne ataki szczurów które zginą od odbitych w nie mortali (a będzie ich na pewno sporo przy tej ilości to hit i to wound z przerzutami (zbuffowanych dalej w ten sam sposób co wcześniej)). 
  • TE DODATKOWE ATAKI SPOWODUJĄ ZNÓW "5" TO WOUND co striggeruje znów Rabid Fever który spowoduje dodatkowe ataki które spowodują 5 to wound które spowodują...
  • STOP.
Ładnie się te dwie abilitki zapętlają prawda? Prawie jak czar Arkhana ;)
W zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie aby szczurki wyrżnęły się same - odbijając od muru tarcz. Tyle tylko, że razem ze sobą wezmą sporo warriorów (to pewne przy tej ilości ataków, rendów i mortali).

Znacie inne przypadki tak zapętlających się abilitek? Mi nasuwa się podobny przykąłd z Blood Warriors - którzy tez mogą "oddać po śmierci" tyle tylko, że bez bonusów "to wound" trudniej jest wywołać abilitkę Plaguetuched Warband (no i Bloodwarriorzy mają dwie rany więc zginie ich mniej...)

Na teraz tyle!
Do następnego!
W.

3 komentarze:

  1. Za każdym razem, gdy raczysz czytelników takim kombosem, jestem pełen uznania! Mam nadzieję, że te rozkminki przekładają się na sukcesy na stole bitwy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś się właśnie w tym temacie zacięło - od GH2017 nie idzie już tak jak kiedyś co można odczytywać na dwa sposoby - gra się wyrównała i co za tym idzie nie ma już aż takich przegięc jak wcześniej albo są na nie dobre kontry. Ewentualnie ja kompletnie nie czaję tego co trzeba robić żeby wygrywać ;)

      Usuń
  2. 34 yr old Research Nurse Annadiane Josey, hailing from Revelstoke enjoys watching movies like Prom Night in Mississippi and Do it yourself. Took a trip to Tyre and drives a Impala. sprawdz

    OdpowiedzUsuń