Menu

Warhammer Age of Sigmar | Combo of the Week XXXIV - Herald of Slaanesh

Cześć,

Ostatnio cykl CCCombo of the Week ruszył do przodu. Wynika to trochę z moich (naszych w grupie Well of Eternity) poszukiwań nowych inspiracji w armiach i scrollach które wcześniej nie przyciągały naszej uwagi albo które uważaliśmy za już przepatrzone a które teraz, wraz z erą Malign Sorcery i związanymi z tym nowymi artefaktami i zaklęciami wydają się być dużo bardziej interesujące niż kiedyś.

Jednym z takich przykładów jest frakcja Hosts of Slaanesh lub jak kto woli - Slaanesh. Przymierzam się do niej już od jakiegoś czasu bo uważam, że ma ona spory, nieznany potencjał.
Warto też przyjrzeć się tej armii ze względu na odświeżenie które ją czeka już niedługo (opisywałem nowości >> TUTAJ << ) - zapowiedziane zostały już nowe Fiends of Slaanesh, niemal pewnym wydaje się być nowy bohater/herald of Slaanesh (z harfą), chodzą słuchy o nowym Keeper of Secrets (w zestawie pozwalającym złożyć go jako "generycznego" wielkiego demona i jako bohatera imiennego). Za tym wszystkim oczywiście idą - a przynajmniej na to liczą wszyscy - zmiany w scrollach jednostek, na końcu zaś listy życzeń znajduje się nowy, dedykowany Slaaneshowi Battletome.


Tymczasem jednak mamy co mamy i na tym udało mi się oprzeć dość ciekawe CCCombo które Wam dzisiaj chcę zaprezentować.

Bohaer dzisiejszego wpisu jest dość niepozorny - Herald of Slaanesh jest zwykłym, małym bohaterem który jednak dzięki połaczeniu kilku róznych abilitek i jednego mocnego artefaktu może na stole dokonać cudów....
...Pod warunkiem, że będzie walczył z bohaterami.
Ok., zaczynajmy!

Składniki

Herald of Slaanesh - Generał 60 punktów
Exalted Greater Daemon of Slaanesh 440 punków
Opcjonalnie Cogsy za 60 punktów

Tadam! 500 punktów. To chyba jeden z najtańszych CCCombosów jakie się pojawiły, w dodatku, zamieszanych w całą akcję jest tylko dwóch bohaterów! Siła tkwi tu jednak w dodatkowych abilitkach!

Herald of Slaanesh

  • Ok., bieda-bohater. 5 ran, sv 5+, move 6" (można - i trzeba - dać mu wierzchowca dzięki czemu jego mobilność rośnie do 12" i dostaje dwa dodatkowe ataki).
  • Sześć ataków 1" 6x 3+/4+/-1/1 też nie powala ale nie jest też złe jeśli przyjmiemy, że płacimy za to "cudo" tylko 60 punktów...
  • Z abilitek pierwszą i najważniejszą jest "Deadly Grace". Za każdym razem kiedy rzucimy 6+ to hit możemy od razu wykonać jeden dodatkowy (za każdą "6") atak używając tej samej broni. Oczywiście wygenerowane w ten sposób ataki nie generują kolejnych ale nie jest tak źle...
  • ...Tym bardziej, że mamy wybrany Host czyli dodatkowe bonusy związane z Battletraitem Slaanesha. Dzięki wyborowi "Pretenders" (jeden z trzech rodzajów bonusów) możemy teraz przerzucać 1 to hit na jednostkach które mają 10+ modeli - niestety nie na heraldzie... ale co ważniejsze - możemy wybrać DWA rózne Command Traity dla naszego generała którym jest dziesiejszy bohater! 
  • Wybieramy dwa. Pierwszy to Devote of Torment dzięki któremu nasz generał może wykonac pile-in na 6" (zamiast zwykłych 3") ale co ważniejsze może zostac wybrany do aktywacji jeśli znajduje się w 6" od przeciwnika (a nie w zwyczajowych 3"). Co to oznacza? Ano to, że poo pierwsze nie musi wcale szarżować aby wejść w CC co czasem ma znaczenie bo jeśli nie szarżuje to nie odpala abilitek w stylu Stand and Shoot we Free Companies itp. Drugim bonusem jest to, że może sobie stać spokojnie np. 5" od przeciwnika i w wybranym przez siebie momencie wykonać pile-in - przeciwnik wcześniej nie ma jak go zaatakować (bo obowiązuje go standardowo 3" pile in). Drugim Command Traitem jest Supremely Vain - dzięki niemu możemy dodać +1 do wszystkich rzutów to hit, cast i unbind pod warunkiem, że w 6" od generała znajduje się minimum 10 modeli z KW SLAANESH. Nie jest to aż tak trudne ze względu na ogromną mobilność całej armii ale wymaga dość uważnego pozycjonowania jednostek na stole. 
  • Po co nam to +1 to hit? Ano po to, że mamy wzięty Sword of Judgement z Realm of Ulgu. To w tym momencie jeden z potężniejszych artefaktów, prawdziwa zmora bohaterów. Jego działanie jest bardzo proste. Jeśli posiadacz aakuje MONSTERa lub HERO to na rzucie to hit 6+ zadaje mu D6 mortali a sekwencja ataku się kończy (ale jest wyszczególnione, że chodzi tylko o rzuty na zranienie i save). 
  • AAaa, bym zapomniał - Herald of Slaanesh może też przerzucać save w CC. Nie żeby to miało znaczenie bo jego save jest papierowy (5+) i raczej niewiele mu to pomoże ale jednak - jest to jedna z jego abilitek.
Exalted Greater Daemon of Slaanesh


Slaaneshowy paskud/paskuda/paskudo... jak zwał tak zwał w każdym razie model jest straszny w swej brzydocie (no, przynajmniej moim zdaniem) ale ma kilka zalet które sprawiają, że jest absolutnie niezastąpiony w armii Slaanesha.
  • Kosztuje 440 punktów - WOW, to naprawdę niewiele jak za to co jest w stanie zrobić. 15 ran, save 4+ to znów nic niezwykłego ale w CCCombosie znalazł się z powodu swej...
  • ...Command Abilitki! Exalted Excess of Violence. To wzmocniona wersja abilitki Excess of Violence która ma zwykły Keeper of Secrets jednak to wzmocnienie jest POTĘŻNE! ;) Chodzi o to, że na początku Combat phase możesz wybrać jednostkę demonów slaanesha i ją.... "pobłogosławić". Dzięki temu NATYCHMIAST po jej pierwszej aktywacji i ataku w CC może ona wykonać pile-in i kolejny atak. Dokładnie tak, nie daje czasu przeciwnikowi na jakieś jego aktywacje, po prostu atakuje jeszcze raz. To jedna z najmocniejszych abilitek - tym bardziej w tej armii. Spokojnie można sobie zachomikować kilka CP-ków i odpalić je na kilku jednostkach demonetek które wtedy z rendem -1 robią przeciąg... No ale, póki co odpalamy ta abilitkę na naszego Heralda!
Co  można odpalić jeszcze? Fajnie jeśli znajdzie się jakiś damned terrain na przerzuty 1 to hit na heraldzie. Szkoda, że nie może on korzystać z przerzutów generowanych przez wybór Hosta no ale nie można mieć wszystkiego.
Dobrze jest rzucić Cogsy dzięki którym dodamy sobie 2" ruchu i szarży (jeśli szarża będzie potrzebna)
Ok., co wychodzi z naszych kombinacji? Ano to:

  • Herald od Slaanesh za 60 punktów ma teraz 12" ruchu (bonus za wierzchowca) +2" za cogsy = 14" ruchu. Czemu to ważne? Bo jeśli gramy scenariusz w którym stoimy 18" od przeciwnika to z 6" pile-inem mamy już gotowe podejście pod - jeśli przeciwnik nie wie co go spotka - wystawionego z przodu bohatera. Raz jeszcze - 14" ruchu. 
  • Nasz bohater (załóżmy dobry scenariusz) stoi przy Damned terrain i zadaje sobie D3 mortali aby przerzucać 1 to hit. 
  • Nasz bohater podjeżdża na 5" od przeciwnika (czy tyle ile potrzebuje)
  • Za nim biegną, jadą, fruną - cokolwiek aby tylko było to 10 modeli które w CC znajdą się w 6" od Heralda. 
  • Na początku CC Exalted Greater Daemon of Slaanesh odpala swoją Command Abilitkę - Herald of Slaanesh będzie atakował dwa razy w tej fazie CC. 
  • Herald wykonuje 6" Pile-in w stronę bohatera który ma zginąć ;) Pomaga tutaj mała, kawaleryjska podstawka Heralda na Steedzie. Można do tego CCCombosa wykorzystać Heralda na Exalted Chariocie dla jeszcze większej ilości dodatkowych ataków, mortali w szarży i -1 to hit dla przeciwnika (bohaterów) ALE jest jeden problem - DUŻA podstawka która może nie pozwolić na wiele różnych fajnych ruchów. 
  • Herald atakuje po raz pierwszy w CC, wszystkie ataki idą w bohatera. to 6 x 3+rr1/4+/-1/1 ale teraz zaczyna dziać się magia. Dzięki +1 to hit za 10+ modeli w 6" nasz miecz zadaje D6 mortali na 5+, co więcej, na tych samych 5+ to hit generujemy sobie kolejny atak tym mieczem! W pierwszej próbie udało mi się rzucić 3 x 5+ i w dorzuconych 3 atakach jeszcze 2 x 5+. To razem 5D6 mortali w bohatera przeciwnika. Max zatem to 30 mortali ale wystarczy połowa aby zabić w zasadzie wszystko co może stać po drugiej stronie ostrza (a do tego dochodzi kilka bonusowych, "zwykłych" ataków z miecza z rendem -1. 
  • BONUS i LOLZ do kwadratu. Jeśli jakimś cudem nie zabiliśmy celu za pierwszym podejściem (pech w kościach, 30 ran na Smokełu Chałosu czy 22 na Mamucie...) to nie patrząc na nic poza łzami przeciwnika oświadczamy, że korzystając z Command Abilitki od razu atakujemy po raz drugi tym Heraldem. Nie zgadniecie. Znów przerzucacie 1 to hit i znowu na 5+ zadajecie D6 mortali i generujecie dodatkowy atak. Oznacza to kolejne kilkanaście mortali dla tego samego LUB INNEGO (jeśli przeciwnik akurat ustawił kilku bohaterów obok siebie) bohatera. 
  • Kurtyna (Bo Herald ginie albo zabity przez cokolwiek w pobliżu albo przeciwnik właśnie rzuca nim w Twoją głowę). 
Serio, to działa. Na kilkanaście prób jakie wykonałem wbijałem zazwyczaj >20 mortali, w jednej próbie było to 49, tak - 49 mortali. Z bohatera który jest wart 60 punktów :)

CCCombos jest jak najbardziej wykonalny i prawdopodobny - Dwaj jego bohaterowie i tak występują w praktycznie każdej armii Slaanesha, jedynym problemem jest kwestia artefaktu - Slaaanesh ma mało opcji dobrania drugiego artefaktu a idealnym dla niego pierwszym wyborem jest Doppleganger Cloak.
Niestety jest też CCCombos jednego razu. Przeciwnik który raz się na coś takiego nadzieje będzie o tym dłuuuugo pamiętał.
Wymaga dość starannego rozplanowania (jak poruszyć heralda aby dopaść bohatera, jak być w 18" od Exalted Daemona i jak pozostać w 6" od 10 modeli slaanesha ale nie jest to nic z czym nie idzie sobie poradzić a efekt jest wart takich kombinacji. Przypomnę - 49 mortali na bohaterze ;)

PS. Herald ma 6 ataków, idealnie może wbić 6 5+ to hit a następnie 6 + z tych dodatkowych co oznacza 12D6 mortali w bohatera czyli 72 mortal z jednej aktywacji. Czyli z dwóch to 144 mortal woundy przy samych "6" Wbijcie 20% z tego a i tak ubijecie każdego bohatera (no może poza ekstremami w stylu Feniksów z kilkoma wardami opisanymi >> TUTAJ <<

PS. Wszystkie CCCombosy jak zwykle w jednym miejscu >> TUTAJ <<

Tymczasem zaś dzięki i do następnego!
W.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz