Menu

Warhammer Age of Sigmar | Combo of the Week IV [PL/ENG]

Cześć!

Pierwszy miesiąc z cyklem combo of the week kończę wpisem o ostatniej z frakcji - Death. Przyznaję, że o frakcji tej wiem najmniej z racji tego, ze gra nią stosunkowo niewielu ludzi w mojej okolicy. Śmierć nie ma też ostatnio chyba zbyt wielu zwolenników w GW ponieważ frakcja nie doczekała się (poza Ghoulami) żadnego odświeżenia i nadal opiera się na scrollach z kompendium.


Rzecz jasna nie oznacza to, że nie ma w niej skutecznych jednostek. Na potwierdzenie tego wystarczy przytoczyć armie Tomb Kings, która jest - słusznie! - uważana za jedną z najmocniejszych w chwili obecnej.
I właśnie na niej postanowiłem się skupić. Chciałem przy tym wyjść poza standardowe schematy (Necropolis Knights, Settra, Chariots), dlatego też bohaterami dzisiejszego wpisu uczyniłem: USHABTI.

Nie przedłużając, do rzeczy!

Składniki/Components

12 x Ushabti 480 pt.
Vampire Lord on Zombie Dragon  440 pt.
Liche Priest 120 pt.
Necrotect 100 pt.
Damned Terrain 

Koszt: 1140 pt.
Ponad 1000 punktów wydaje się być sporą ilością ale trzeba przy tym pamiętać, że dostajemy tutaj maszynkę do mielenia przeciwników (VLoZD, który najpewniej bezie generałem dzięki czemu bezie miał też Red Fury...), Kolejnego bohatera-maga w postaci Liche Priest`a oraz ogromny klocek Ushabti`ch.

Bonusy i Buffy/Bonuses

Ushabti:

warhammer age of sigmar ushabti miniatures painted
Ushabti
  • 4 wounds, 5+ sv,  6" movement, 3 att., 3+ to hit, 3+ to wound, rend -1, dmg D3
  • save of 3+ przeciwko atakom z damage równym 1
  • Opcjonalnie można ich wyposażyć w łuki - 1 atak na 24" trafiajacy na 4+, raniący na 3+ z rendem -1 i D3 dmg 
  • przerzuty jedynek na rzutach save
  • Reanimate Ushabti - czar pozwalający reanimować jeden model z jednostki
Vampire Lord on Zombie Dragon:
Warhammer age of sigmar death vampire lord on zombie dragon image picture
Vampire lord on Zombie Dragon zwany również blenderem
  • Command ability: Death Knight - wybrana jednostka z SK Death może przerzucać wszystkie niuedane rzuty na trafienie
  • Command ability: Death Knight - pick a DEATH unit within 15", you can re-roll failed hit rolls for that unit 
Liche Priest:
Wrhammer age of Sigmar tomb kings liche priest miniature painted
Liche Priest czyli must have w armii TK
  • Czar: Righteous Smiting - wybierz jednostkę Reanimant w promieniu 18", do Twojej kolejnej fazy hero ilekroć wyrzucisz "szóstkę" na trafienie dla modelu z tej jednostki, będzie on mógł zaatakować ponownie bronią, którą trafił.
  • Spell: Righteous Smiting - pick a Reanimant unit within 18", until your next hero phase all model in the unit are imbued with magical power; each time you roll a hit roll of 6 or more for one of these models, it can immediately make one extra attack using the same weapon.
Necrotect:
 
Warhammer age of sigmar death tomb kings necrotect miniature
Necrotect czyli od tych trzasków bata boli mnie już głowa...
  • Unit of ushabti within 18" can re-roll save rolls of 1.
Damned Terrain:
  • jednostka otrzymuje D3 mortal wound`ów ale do następnej Twojej fazy hero ma +1 to hit.
  • unit suffers D3 mortal wounds but you can add+1 to all hit roll for the unit unitl next hero phase.
Efekt/Effects
12 Ushabti without buffs:
  • With Ritual Blade-stave: 4 wounds, sv 5+, 3 att, to hit 3+, to wound 3+, rend -1, dmg D3
  • With Great Bow: 4 wounds, sv 5+, range 24", 1 att, to hit 4+, to wound 3+, rend -1, dmg D3
12 Ushabtiwith buffs:
  • With Ritual Blade-save:
  1. sv 5+/3+  save (rerolling ones from the Necrotect) against damage one attacks and a 5+ ward     save  from the Allegiance Abilities. 
  2.  re-roll all failed hit rolls (+1 from damned terrain so 2+ re-rollable)
  3. all hit rolls of 5 or more generate additional attacks 
  •  With Great Bow:
  1. sv 5+/3+  save (rerolling ones from the Necrotect) against damage one attacks and a 5+ ward     save  from the Allegiance Abilities. 
  2. re-roll all failed hit rolls (+1 from damned terrain so re-rollable 3+)
  3. 24" range! (plus movement = 6", so effective 30" range)
  4. all hit rolls of 5 or more generate additional attacks 
Mamy więc klocek 48 ran, z sv 5+ lub 3+ (jeśli VLoZD rzuci na nich tarczę to 4+/2+) z przerzutami jedynek, który neguje obrażenia (z army i command trait) na 5+ a jeśli coś pójdzie nie tak to co turę można wskrzesić model dzięki czarowi (nie mówiąc już o ewentualnych bannerach dookoła).
Klocek ten jest na tyle duży, że stanowi w zasadzie barierę przez pół stołu, przy okazji pozostając w zasięgu damned terrain, dzięki czemu w zasadzie autohituje (2+ z przerzutem) i rani na 3+. Każdy rzut 5+ powoduje dodatkowy atak.

LUB

Mamy tak samo odporny klocek, który siedzi na znaczniku i strzela na 24" - 12 strzał, to hit 3+ z przerzutem, 3+ to wound, rend -1 i dmg D3 i każdym rzutem na trafienie równym pięć lub więcej generującym kolejny strzał. To potencjalnie martwy Stonehorn co turę.

Kluczem tutaj jest użyteczność takiego oddziału - nie dość, że jest odporny to do tego uzbrojony zależnie od potrzeb jest świetnym blenderem lub oddziałem wsparcia/strzeleckim. Nie bez znaczenia jest promocyjny wręcz koszt Ushabtich - 120 punktów za trzech.

PLUSY:
  • Bardzo odporny na obrażenia (zwłaszcza te zadające 1 dmg) oddział
  • Możliwość uzbrojenia w zależności od potrzeb - w broń do walki wręcz lub dystansową
  • Odporność i ilośc ran - świetny do kampienia na znacznikach lub przejmowania ich - to naprawdę uniwersalna jednostka
  • Zasięg łuków i obrażenia na dystans są porównywalne z Kurnoth Hunterami
  • W CC ... mordercza jednostka
  • Moliwość reanimacji zniszczonych Ushabtich - pewna wygrana w bitwie na wyczerpanie.
MINUSY:
  • Bazowy "to hit" - w przypadku łuków to 4+, bez drogich przerzutów z command abilitki VLoZD bardzo ograniczone "trafianie"
Wszystkie zebrane wpisy z cyklu Combo of the Week znajdziesz TUTAJ

I to tyle na dzisiaj!
Do następnego,
W

7 komentarzy:

  1. Vlozd to niezłe imię dla wampira;) A kombo naprawdę paskudne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale rzeź :) to musi być strasznie ciężka armia na przeciwnika - myślę że raz mógłbym przeciw takiemu czemuś zagrać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na każdego kozaka w AoS`ie znajdzie się jeszcze większy kozak :D TK w całości jest dziwnie przekokszona :)

      Usuń
    2. Na przeprosiny za bilet w jedną stronę do świata oop :D nawet zwykle skitelsy TK są lepsze niż ich wilgotnych kuzynów

      Usuń
  3. No, TK chyba już żadnego odświeżenia mieć nie będzie. Biorąc to pod uwagę oraz to, że Compedium RACZEJ nie będzie aktualizowane to już niedługo (kilka lat znaczy się) zdaje się wszystkie jednostki z Compedium przestaną mieć rację bytu. Więc jeśli ktoś chce grać w AoS nimi to jeszcze ma czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiedziałbym nawet, że to ostatnia szarża TK jakie wszyscy znali bo po wynikach turniejowych widać, że mocni (a i z kilku gier z nimi też mi tak wychodzi ;) ). Ja osobiście jestem bardzo ciekaw co mają w planach z "Death" bo póki co to najbardziej "zaniedbana" frakcja.

      Usuń