Menu

NEWS 19-08-2017 | Age of Sigmar news

Cześć,

Wracam z kolejną dawką nowości.
Pre-ordery zapowiadane na ten tydzień już ruszyły, z resztą dobrze opisała je Battlemania.pl (polecam i zapraszam) dlatego nie będę się skupiał na tym co już opisywałem TUTAJ.

Dorzucę natomiast kilka informacji które okazują się sporym zaskoczeniem. Dotyczą dwóch kwestii:
  1. Do zapowiadanych boxów powiązanych z nową mechaniką - Allies - dołączono kilka kolejnych, których nie było w zapowiedziach - to SPORA NIESPODZIANKA! 
  2. Pojawiło się więcej przecieków z najnowszego GH2017 - kilka stron zawierających allegiance abilities oraz NIESTETY (dla mnie jako gracza Kharadronów) zmiana w Warscrollu dla Grundstok Thunderers.
Zacznijmy od boxów-niespodzianek. Do znanych i opisywanych TUTAJ dołączyły boksy: Moonclan Grotów, Sylvaneth, Stormcast Eternals (Jakżeby inaczej!) oraz Skaven Skryre.

355 PLN za dwa boxy Vanguard Raptors (razem z Aetherwingami) i Knight Azyros
290 PLN za Drychę i 5 Spite-Revenantów
290 PLN za 2x20 Moonclan Grots i 2x3 Moonclan Fanataics
232 PLN za 3 Stormfiendy i Grinder Team

225 PLN za 2 Harbingerów i Nekromantę
Ok., przejdźmy przez te boxy po kolei.Bo tutaj już widzę parę dobrych synergii i dealów.
Box Stormcastów to oczywiście wzmocnienie każdej armii orderu opartej na shootingu wspartym Celestial Hurricanum (przy okazji bardzo klimatyczne połączenie). Do tego Knight Azyros który robi również za jednorazowy pocisk. 
Box Sylvaneth - Tutaj zdecydowanie słabo. Drycha jest dobrym modelem na walkę z hordami ALE ma to miejsce w armii Sylaneth, bez lasów i bonusów wynikających z Allegiance traci swą siłę. Revenanci są po prostu słabi i nawet biorąc pod uwagę zmiany w punktach jakie pewnie ich dotkną nie będą dużo mocniejsi. Najszybciej można ten box traktować jako bonus dla zbierających już Sylvanethów.
Box Goblinów - Zapewne Must Have (a raczej spore ułatwienie) dla zbierającyh destrukcję pod każdą postacią (z naciskiem na BcR). Ten zestaw jest idealnym boxem Screena dla mamutów. Po pierwsze duże bloby goblinów robiąccych przewagę liczebną na znacznikach. Po drugie fanatycy czyli najlepszy screen/niespodzianka jaki można sobie wymarzyć - mnóstwo figurek, stare dobre moonclany - podoba mi się!
Box Skryre - Gotowy element Skryre batalionu czyli największego koszmaru jaki szczury są w stanie zgotować (wykopywanie się i rzyganie mortalami/kilogramami kości z karabinów maszynowych). Box jest dobrze przemyślany bo wystarczy kupić 3 ("wystarczy" ;) ) i w zasadzie podstawę tej armi ma się już w kieszeni razem z niezbędnym elementem - weaopn teamem. Ogólnie przyjemny boks który będzie szedł bo raz, ze w miksach chaosu dobrze się sprawdza a dwa, że jak ktoś myślał nad tą armią to ma teraz łatwiej. Bardzo ok!
Box Deathlords - Kurcze śmierć naprawdę fajne rzeczy dostaje - Nekromantów w armii death nigdy za wielu (choć jeśli ktoś już death gra to pewnie ma kilku). Harbingerzy, zwłaszcza w większych ilościach i odpowiednio zbuffowani to naprawdę epickie jednostki - Solidny box pod rozbudowę armii, zwłąszcza w kontekście pozostałych starterów do Death.

Cenowo... no cóż, nie ma różnicy. OT, to po prostu "ułatwienie" decyzji zakupowej - dostajesz to co chcesz/co potrzebujesz podane na tacy więc sięgasz do portfela chętniej niż gdybyś musiał kombinować te zestawy osobno.

Drugi element to przecieki tego co się będzie zmieniać w armiach po wydaniu GH2017.
Wspomniałem już o zmianie dotykającej Grundstoków z frakcji Kharadron Overlords:
Zmiana jest ogromna, Grundstoki z jednostki która była OP wypadają - moim zdaniem z mety całkowicie. Przyjrzyjmy się im teraz:
Na każdą piątkę mogą brać po jednej broni specjalnej (nie jak do tej pory 5 takich samych).
Grundstok Mortar traci zasięg 36" - obecnie tylko 12" (WTF?!)
Nie są battleline`em, ich cena się nie zmienia
Otrzymują w zamian synergie wynikające z używanych broni specjalnych

No ok, a teraz do sedna - buffowanie ich chemikami (poza sytuacją w której wszyscy są uzbrojeni w Aether-carbines) mija się z celem. Czyli stakowanie załatwione. Zasięg moździerzy załatwiony - z doskonałej broni dystansowej robi się słaba broń na bliski zasięg. Synergie nie załatwiają problemu bo nie dadzą rady ochronić tego unitu przed kontrą/szarżą, która zmiecie go ze stołu zanim zdąży wykorzystać swoją abilitkę i uciec z walki. Ogółem - nie widzę miejsca dla tej jednostki w armiach Kharadronów czy to opartych na gunline`ach czy desancie - za mały wygar i (jeśli punkty się nie zmienią) dużo lepsi są w tym momencie baloniarze - Endrinriggerzy/Skywardeni.

Przy okazji - Community jest delikatnie mówiąc zdegustowane sposobem wprowadzenia tych zmian. Biorąc pod uwagę, że ludzie do gry turniejowej kupowali 5+ boksów i wyposażali modele tylko w jedną broń to teraz są ... trochę w plecy. na TGA jest już osobny temat gdzie kroi się przynajmniej na pozew zbiorowy a jak dobrze pójdzie to na krucjatę - zapraszam TUTAJ

Kolejne przecieki dotyczą batlionów Fyreslayers i Ironjawz:

Batalion Ironjawz to ten znany z zapowiedzi. Batalion Fyreslayers - cóż biorąc pod uwagę, ze zawiera w sobie batalion Lords of the Lodge, którego główna abilitka jakby traci sens (manipulowanie przy rzucie o inicjatywę) to raczej nie spodziewam się szału na niego. 

Pozostałe robione tosterem zdjęcia GH2017:

Dalej nie wiemy jakie jednostki będą korzystać z massive regimants - na pewno nie wszystkie
Brayherds i lista ich sojuszników. Plus massive regiments w praktyce.
Battle trait Brayherds - czyli kolejna armia z deepstrike - trochę słabszy (bo muszą wyjść w pierwszej rundzie) Plus Herdstones - fajny bonus. Uwaga to dotyczy Brayherd więc nie Warherd...
znane z zapowiedzi GH2017 - Battle Trait Skaven Skryre. Przy "1" może być zabawnie...
Battle Traity dla Slaves to Darkness - kurcze mnóstwo opcji i wreszcie potwierdzenie że w abilitkach polegających na zastępowaniu modeli nie ma konieczności odłożeni punktów na te nowe modele. SUPER!
Command Traity Brayherd - "6" szczególnie dobra.
Bez szału póki co - czyli artefakty Brayherds
Na koniec jeszczze info o "Allies", dosłowny cytat z war-of-sigmar:

-Allies in 400pt for 2000pt, can't be generals, no keywords added (in case you were wondering ^^), don't count toward min units but count for max.

1 komentarz:

  1. Ta gra robi się coraz bardziej złożona. Na szczęście owe zmiany i nowości są chyba najważniejsze przy graniu turniejowym.

    OdpowiedzUsuń