Wydanie Firestorm - a więc kolejnej kampanii Age of Sigmar zbliża się wielkimi krokami. W tym tygodniu będzie można składać pre-ordery w związku z czym GW swoim nowym zwyczajem zajawia na stronie warhammer-community poszczególne elementy składające się na nowe wydawnictwo.
Dla tych, którzy ominęli ten temat w zalewie informacji o nowym #GH2017 - Firestorm wedle zapowiedzi ma być "nowym stylem gry". Oparta na "budowaniu swojego imperium" kampanijno-narracyjna rozgrywka będzie wykorzystywać mechanike Age of Sigmar i pozwalać na odtwarzanie epickich bitew osadzonych w nakreślonej z grubsza przez naszego "ulubionego wydawcę" fabule.
Mapa sytuacyjna - sytuacja póki co niejasna |
GW zdaje się mocno polubiło karty - są wszędzie ;) |
Tych nie będzie.
Będą za to nowe boxy zestawowe ze starymi modelami (trzeba przyznać, że pięknie opakowane) oraz co dużo bardziej istotne - nowe zasady (allegiance abilities) co do których szczerze mówiąc mam sporo wątpliwości na ten moment.
Boxy prezentowałem już na blogu jakiś czas temu - poza ładnym opakowaniem są dla mnie sposobem na wyczyszczenie magazynów z zalegających modeli do "Order"
Co interesuje mnie dużo bardziej to zasady jakie wprowadza Firestorm i co do których nie ma jasności czy będą mogły być używane we wszystkich formatach AoS - chociaż nic nie wskazuje aby miały być ograniczane.
Dlaczego więc czuję niepokój?
Ano pewnie przez fakt, że to kolejne rozproszenie zasad których teraz będzie się szukać w 4 podstawowych stronach, FAQach, Battletomach, kompendiach i w Rulebooku do Firestorm.
Zasady dodatkowe z Firestorm (allegiance abilities) będą funkcjonować w armiach jednocześnie z abilitkami wynikającymi z wybranego allegiance armii. Czyli armia będzie korzystać z dwóch buffów.
Po drugie same zasady wydają się być wprowadzone na zasadzie - ta zasada fajnie brzmi - wrzucajmy ją. Testy? Jakie testy!? Na razie znamy część ale już ta część mówi mi, że będzie ciekawie. W zasadzie mamy dwa bieguny - Pierwsza z zaprezentowanych jest użyteczna ale zdecydowanie nie porywająca:
Pomocne, prawda ale nie wzbudza odruchów niepożądanych. Gorzej z drugą, zaprezentowaną wczoraj:
I teraz ja się pytam - masz Ty rozum i godność człowieka, Ty który wymyślasz te zasady? Znaczy po pierwsze - to kretyńska zasada (dawno temu postanowiłem rozpatrywać zasady w oderwaniu od logiki i "prawdopodobieństwa" więc nie będę się rozpisywał ale już widzę jak banda krwiożerczych khornitów poddaje się i idzie do niewoli bo otoczyła ją zgraja Free Peoples). Po drugie dzięki teleportom/szybkości Stormcastów (i potencjalnie innych frakcji które będą mogły korzystać z tego: Stormcast Eternals, Free Peoples, Devoted of Sigmar, Dispossessed, Darkling Covens, Scourge Privateers and Order Serpentis) zasada ta będzie mogła być nadużywana (mam wrażenie) dzięki czemu właściwie bez walki będzie można usuwać całe jednostki.
Wiadomo - to wciąż rzut na 5+, wciąż zajmie chwilę aby zając taką pozycje która umożliwi wykorzystanie tego ALE wystarczy jeden taki rzut w kluczowym momencie aby wyeliminować z gry kluczową jednostkę co załatwia nam grę (na której zbytnią nieprzewidywalność z powodu losowej inicjatywy i innych czynników już narzekamy).
Na koniec - tak jak inne allegiance abilities - będzie to darmowy dodatek do innych abilitek.
Czekam na ostatnie kolejne miasto - zaktualizuje wpis kiedy pojawi się informacja o nim - może zasady do niego będą nieco bardziej wyśrodkowane.
[edit] 22-09
Zgodnie z obietnicą - GW pokazało dwie kolejne zajawki - trzecie miasto i pierwszą "tematyczną armię" z sojuszu innego niż order - wybór padł na Death i "nieśmiertelnych piratów" (szkoda tylko, że bez nowych modeli).
Co do abilitek to te, chociaż mocne nie wywołują u mnie takiego poruszenia jak tak opisywana powyżej:
Abilitka Tempest`s Eye ("Miasto w chmurach)
[edit] 22-09
Zgodnie z obietnicą - GW pokazało dwie kolejne zajawki - trzecie miasto i pierwszą "tematyczną armię" z sojuszu innego niż order - wybór padł na Death i "nieśmiertelnych piratów" (szkoda tylko, że bez nowych modeli).
Co do abilitek to te, chociaż mocne nie wywołują u mnie takiego poruszenia jak tak opisywana powyżej:
Abilitka Tempest`s Eye ("Miasto w chmurach)
Zapowiada się przednia zabawa dla latających Kharadronów pozwalająca im kręcić kółka po stole w pierwszej rundzie fregatą. ;) mobilność na pewno się przyda a +1 sv za darmo w pierwszej turze też wygląda solidnie (może nie aż tak jak Cunning Deciever ale wciąż... to kolejny bonus za darmo ;) )
Frakcje któe będą mogły korzystać:
Stormcast Eternals, Free Peoples, Kharadron Overlords, Swifthawk Agents, Eldritch Council, Dispossessed and Ironweld Arsenal.
Stormcast Eternals, Free Peoples, Kharadron Overlords, Swifthawk Agents, Eldritch Council, Dispossessed and Ironweld Arsenal.
Druga zajawka była mocno oczekiwana przez generałów Death i... nieco mnie zawiodła:
Wraith Fleet
Czyli kalka z tego co dostali Nighthaunt w #GH2017. Próbowałem i się przekonałem, że jeśli coś jest losowe i może nie wyjść to w kluczowym momencie/przy okazji kluczowej jednostki na pewno nie wyjdzie ;) I okaże się, że walczymy przez 3 tury połową armii bo reszta się zaklinowała w zaświatach.
Druga część jest ciekawsza - może się dobrze stakować z abilitkami i artefaktami a następnie atakami opierającymi się na bravery (banshee, terrory itp.)
Oczywiście najbardziej szkoda tego, że nadal nie ma żadnych nowych modeli do tej frakcji ale trzeba przyznać, że sam koncept floty upiorów na pewno zachęci kilku hobbystów do stworzenia ciekawych konwersji...
Frakcje które mogą korzystać z tej abilitki: Soulblight, Deathrattle, Deathmages and Nighthaunt.
Póki co - to tyle, do następnego!
W.
Ja bym tam się nie złościł na takie zasady. Po pierwsze - to ma być klimatyczna gra, z naciskiem na fabułę. Być może przegięcie jednej armii będzie można zniwelować, zawiązując sojusz obronny. A poza tym na każdą zasadę zawsze się znajdzie kontrzasada.
OdpowiedzUsuńPoza tym, organizatorzy turniejów zawsze mogą określić, że u nich nie stosuje się zasad z Firestorm. A w grze towarzyskiej wystarczy się dogadać.
Usuń